Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 2007. 11. 27.Robothadviselés 7. Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM Bolyai János Katonai Műszaki Kar.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 2007. 11. 27.Robothadviselés 7. Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM Bolyai János Katonai Műszaki Kar."— Előadás másolata:

1 Robothadviselés 7. Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM Bolyai János Katonai Műszaki Kar Információs Műveletek és Elektronikai Hadviselés Tanszék Dr. Ványa László okl. mk. alezredes egyetemi docens

2 Robothadviselés 7. Tartalom a SOFAR pilóta nélküli repülőgép. a SWISSLOG LTC2-FTS robotrendszer;

3 Robothadviselés 7. A SWISSLOG LTC2-FTS robotrendszer Rendeltetése: típuskonténerek szállítási feladatainak központi vezérlésen alapuló automatikus végrehajtása előre definiált térben. Az üzemeltetés helyszíne: Állami Egészségügyi Központ, Budapest.

4 Robothadviselés 7. Feladata: kórházi anyag, étel és eszközszállítási feladatok optimális sorrendben való automatikus végrehajtása adatbázisba előre rögzített útvonalakon.

5 Robothadviselés 7. A TRANSCAR irányítási rendszer ELEMEI: hálózatba integrált központi vezérlő számítógép; WLAN hálózat; intelligens, ember nélküli járműflotta; egyéb csatlakoztatott rendszerelemek, pl. liftek, tűzszakasz ajtók, teherátrakók;

6 Robothadviselés 7. Az LTC2-FTS robottargonca Töréspontok Útvonal Fal Navigáció: odometriai helyzet- meghatározóval. Letapogatás: első és hátsó lézerscannerrel. Kommunikáció: 2,4 GHz, b,g WLAN, 100 mW. Automatikus incidenskezelés. Teherbírás: 453 kg (1000 lb) Sebesség: 4 km/h Táplálás: 24 V NiCd akkumulátor Lézerscanner

7 Robothadviselés 7. Az irányító számítógép – WIN NT/2000

8 Robothadviselés 7. Az irányító számítógép – WIN NT/2000

9 Robothadviselés 7. A SOFAR pilóta nélküli repülőgép Tenderkiírás: szeptember Főbb követelmények: legyen képes a földfelszín felett m (tengerszint felett legalább 4000 m) magasságban, min. 90 perc időtartamban előre beprogramozott útvonalon repülve optikai (elektrooptikai) vagy passzív infra felderítésre; a rendszer rendelkezzen "vészleszállító" üzemmóddal, amikor a pilóta nélküli repülőeszköz azonnal leszáll, valamint "azonnali hazatérés" üzemmóddal; a repülőeszköz legyen alkalmas kézből vagy katapulttal (rövid felszállópályáról) történő indításra és rendelkezzen az automatikus leszállás képességgel; a repülés előtti előkészítés és az újrabevetés 2 fős személyzettel ne haladja meg a 20 percet; a tervező-irányító munkahelyen legyen látható a pilóta nélküli repülőeszköz (térkép alapú) aktuális helyzete, a fedélzetről lesugárzott videojel, a tervezett további útvonal (a töréspontokkal), a tervezett visszatérési pont (leszállóhely), valamint a fontosabb repülési, üzemeltetési paraméterek. Pályázók: - a lengyel WB Electronics, a SOFAR mini UAV-val; - az izraeli Elbit a SKYLARK-al, és - a szintén izraeli IAI. Előszerződés: decemberében a WB Electronics-al.

10 Robothadviselés 7.

11 Robothadviselés 7. A SOFAR rendszer felépítése

12 Robothadviselés 7. A főbb egységek: A repülésirányító számítógép A megfigyelő munkahely Aggregátor + áramellátó rsz. WB LINK adó-vevő A repülőgép MV-300 adó-vevő Központi szerver Belső kommunikációs egységek

13 Robothadviselés 7. Az irányító munkahely képernyőképe

14 Robothadviselés 7. Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "1 2007. 11. 27.Robothadviselés 7. Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM Bolyai János Katonai Műszaki Kar."

Hasonló előadás


Google Hirdetések