Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szaktanácsadók szakmai napja Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet, 2015. január 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szaktanácsadók szakmai napja Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet, 2015. január 28."— Előadás másolata:

1 Szaktanácsadók szakmai napja Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet, január 28.

2 Új típusú szaktanácsadás Megújuló szaktanácsadás Személyközpontú szaktanácsadás Személyiség- központú szaktanácsadás Fejlesztő célú szaktanácsadás Támogató szaktanácsadás Szükségletalapú szaktanácsadás Segítő szaktanácsadás 2

3 3

4 „A kidolgozott protokoll és dokumentumrendszer a pedagógusok munkájához kapcsolódó helyszíni tantárgygondozó szaktanácsadói látogatás tevékenységrendszerére koncentrál, és nem tartalmazza azokat a szaktanácsadói feladatokat, amelyeket a 48/2012. EMMI rendelet értelmében ezen felül még végeznie kell.” → tematikus szaktanácsadás Új típusú szaktanácsadás A tantárgygondozó szaktanácsadás folyamata és dokumentumai, Bp https://www.ofi.hu/tantargygondozo-szaktanacsadas-eljarasrendje 4

5 5

6 Új típusú szaktanácsadás 6

7 a tantárgygondozó szaktanácsadói látogatás nem egyszeri esemény a pedagógus életében, hanem rendszeres időközönként ismétlődik a kialakult szakmai kapcsolat folyamatosan életben tartható a visszatérő látogatásokon folytathatják a megkezdett szakmai munkát Új típusú szaktanácsadás 7

8 pedagógus szaktanácsadó intézményvezető szakmai támogató Új típusú szaktanácsadás 8

9 a szakmai paradigma, amire a folyamat alapoz: a pedagógusok saját maguk felelősek a saját szakmai fejlődésükért mindenki a saját életének legjobb szakértője a pedagógus feladata, hogy visszajelzések alapján értékelje saját munkáját alapvetés, hogy a pedagógus minél pontosabban ismerje fel és fogalmazza meg a szakmai fejlődéséhez kapcsolódó szükségleteit 9

10 A pedagógusok belső (intézményi) szakmai vezetője az intézményvezető. Az intézményvezető joga és felelőssége annak eldöntése, hogy milyen mértékben vesz részt a tantárgygondozó szaktanácsadói látogatás folyamatában. Feladatai a protokoll szerint: –vezetői interjú a látogatás elején –aktív részvétel a látogatás lezárásában Jelenléte az óra/tevékenységlátogatás és megbeszélés során: lehet feszélyező de lehet pozitív hatású is: ezt a pedagógiai munka intézményen belüli ellenőrzés-értékelésének kialakult szervezeti kultúrája határozza meg. 10

11 a szakmai támogató társ a pedagógus szakmai fejlődési útján: az intézményvezető a pedagógussal együttműködve választja ki és bízza meg a feladattal kiemelt szerepe lehet a szaktanácsadói látogatás előkészítésében és a helyszíni látogatás során a szakmai támogató bevonása biztosítja a folyamatosságot, illetve az intézményi (szervezeti) szempontok megjelenését a pedagógus egyéni fejlődési tervében a pedagógus felhasználhatja a segítségét a célkitűzéseinek megvalósításához 11

12 12

13 Előkészítő szakasz Bejelentkezés, tájékoztatás, dokumentumok küldése és kérése –1. nap A pedagógus felkészülése a szaktanácsadói látogatásra –10./19. napig A szaktanácsadó felkészülése a látogatásra2 óra19. napig Szaktanácsadói látogatás6 óra 20. nap Találkozás a vezetővel, vezetői megbeszélés (0,5 óra) Óralátogatás előtti megbeszélés a pedagógussal (1 óra) Óralátogatás (1 tanóra) Az óralátogatás tapasztalatainak megbeszélése (1 óra) Pedagógus szakmai fejlődési tervének (PSZFT) elkészítése (2 óra) A helyszíni látogatás lezárása (0,5 óra) Utómunkálatok Szaktanácsadói dokumentáció elkészítése2 óra30. napig Elégedettségmérő visszajelző lapok kitöltése –30. napig 13

14 A helyszíni látogatás részletes lépései oldal 14

15 15

16 Pedagógus/ intézetvezetőKözösSzaktanácsadó Tájékoz- tató Az intézményvezetőnek szóló tájékoztató levél Óra-megf. szempontsor Vezérfonal a vezetői megbeszéléshez A pedagógusnak szóló tájékoztató levél Első beszélgetés a pedagógussal Pedagógiai szintleírások Záró megbeszélés Segédanyag a reflektív gyakorlat értelmezéséhez Kitölten- dő Pedagógus önértékelő lap PSZFTÓralátogatási adatlap Szakmai tevékenység bemutatása Szaktanácsadói összegző Elégedettségi kérdőív - pedagógus Szaktanácsadói önértékelő kérdőív Elégedettségi kérdőív - intézményvezető Megszűnt (vagy más dokumentum része lett): tájékozódás a dokumentumokból óravázlat-sablon (pedagógus) szakmai önéletrajz értékelő beszámoló a szaktanácsadói tevékenységről szaktanácsadói visszajelzés a fejlesztők számára Megszűnt (vagy más dokumentum része lett): tájékozódás a dokumentumokból óravázlat-sablon (pedagógus) szakmai önéletrajz értékelő beszámoló a szaktanácsadói tevékenységről szaktanácsadói visszajelzés a fejlesztők számára 16

17 RégiÚj

18 18

19 RégiÚj 44 19

20 RégiÚj 55 és

21 RégiÚj 7 és 88nincs 21

22 RégiÚj 96 22

23 RégiÚj

24 RégiÚj 118 ? ? 24

25 RégiÚj

26 „Nagyon régi”RégiÚj

27 RégiÚj

28 RégiÚj

29 RégiÚj ?13 29

30 RégiÚj ?14 30

31 RégiÚj

32 RégiÚj

33 ? ? 33

34 34

35 1.A szaktanácsadói látogatások „gördülő modellje” →eljárásrend-változat arra az esetre, amikor egy köznevelési intézményben több, azonos feladatot ellátó pedagógus szakmai támogatását végzi egy tantárgygondozó szaktanácsadó 2.Visszatérő tantárgygondozó szaktanácsadói látogatás 35

36 36

37 37

38 38

39 39

40 40

41 41

42 42

43 43

44 44

45 45

46


Letölteni ppt "Szaktanácsadók szakmai napja Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet, 2015. január 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések