Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

K NOWLEDGE M ANAGEMENT R ESEARCH C ENTER U NIVERSITY OF S ZEGED, H UNGARY Technológiai információk diffúziós topológiája Twitteren környezetben Kiss, Horváth,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "K NOWLEDGE M ANAGEMENT R ESEARCH C ENTER U NIVERSITY OF S ZEGED, H UNGARY Technológiai információk diffúziós topológiája Twitteren környezetben Kiss, Horváth,"— Előadás másolata:

1 K NOWLEDGE M ANAGEMENT R ESEARCH C ENTER U NIVERSITY OF S ZEGED, H UNGARY Technológiai információk diffúziós topológiája Twitteren környezetben Kiss, Horváth, Buzás

2 Ú J KOMMUNIKÁCIÓS CSATORNÁK ÉS T ECHNOLÓGIÁK  Alapvető kérdéseink: »A technológiai információk diffúzióját hagyományosan befolyásoló mechanizmusok, szereplők, és társadalmi tényezők szabályszerűségei érvényesülnek-e a kommunikáció egyik legújabb csatornáján? »A Twitter, mint a kommunikációs csatorna, mennyire heterogén szerepet képes betölteni egy technológiával kapcsolatos információk áramlásában

3 A D IFFÚZIÓ  Innovációval/technológiával kapcsolatos kommunikáció lefolyása kommunikációs csatornákon keresztül bizonyos időhorizonton a társadalom tagjai között.  Az új technológiák sajátja a bizonytalanság »Kommunikációs csatornákon keresztül szerzett információ teszi lehetővé az adaptációs-döntést Forrás: Rogers (1983)

4 I NNOVÁCIÓ - DÖNTÉSI FOLYAMAT  Tudásszerzés Tömegmédia  Attitűdformálás  Döntés »AdaptálásInterperszonális kommunikáció »Elutasítás  Megerősítés Forrás: Rogers (1983)

5 M INTA

6 A K UTATÁS F ELÉPÍTÉSE  A Tweetek időbeli és felhasználók közti eloszlásának vizsgálata  Felhasználók klaszterezése kommunikációs aktivitás és a kommunikáció kezdete alapján  Klaszterek kommunikációs szerepeinek vizsgálata

7 I DŐBELI ELOSZLÁS

8 W INDOWS 8 ÉS OSX10.8 F ELHASZNÁLÓK ELOSZLÁSA TWEETELÉSI GYAKORISÁG ALAPJÁN

9 K LASZTEREK TWEETEK SZÁMA ÉS AZ ELSŐ TWEETELÉS IDŐPONTJA ALAPJÁN Mintabeli arányok Win8/OSX Tweetek átlagos száma Win8 /OSX Tweetelés átlagos ideje Korai információközlők 12%/16%1,83/1,29~ Első csúcs Korai vezető/aktív információközlők <1%/1%33,88/8,79~ Első csúcs Információközlők 54%/63%1,22/1,17~ Második csúcs Aktív információközlők 2%/2%9,20/5,64 ~ Második csúcs Vezető információközlők <1%/<1%89,50/34,10 ~ Második csúcs Későn jövő információközlők 31%/18%1,17/1,14 Jelentősen a második csúcs után

10 D E KIK KOMMUNIKÁLNAK ?  Az önjellemzések alapján három csoport elkülönítése: 1. Általánosak: Nem releváns önjellemzés, alulreprezentáltak a sokat- és a korán tweetelő csoportok közt 2. Techies: Technológia fanok, Szignifikánsan többen vannak a korán tweetelő csoportok között 3. Windows/Mac funok: Identitás az adott operációs rendszerrel, Felülreprezentáltak az Aktív és a Vezető információközlők között

11 A K APCSOLATHÁLÓ S TRUKTÚRÁJA  A felhasználók hálózati pozícióját mértük: »Említések alapján: –„ mention in degree” és „mention out degree” »Tweetekre adott-kapott válaszok alapján: –„reply in degree” és „reply out degree”

12 K APCSOLATLÉTESÍTÉS ARÁNYA A MINTÁN BELÜL VáltozókWindows 8OSX10.8 Mention in degree 9,7%5,3% Mention out degree 38,8%20,1% Reply in degree 1,5%0,7% Reply out degree 7,9%7,6% A legnagyobb arányban az alábbi csoportok rendelkeznek kapcsolatokkal: 1.Korai információközlők, 2.Információközlők, 3.Későn jövő információközlők

13 L EGNAGYOBB KAPCSOLATI TŐKÉVEL RENDELKEZŐ KLASZTEREK  Windows 8: »Aktív információközlők »Vezető információközlők De! Csak a „Replay in degree” és a „Replay out degree” esetében „erős” a kapcsolat  OSX10.8 »Korai aktív információközlők »Aktív információközlők De! Csak a „Replay out degree” és a „Retweetek” esetében „erős” a kapcsolat

14 A 25 L EGNAGYOBB KAPCSOLATI TŐKÉVEL RENDELKEZŐ FELHASZNÁLÓ ÖNIDENTITÁS ALAPJÁN Windows 8 OSX10.8 VáltozóÁltalánosakTechies Windows funok ÁltalánosakTechies Mac fanok Mention indegree 361611410 Mention outdegree 35171069 Reply indegree 2617 26 Reply outdegree 37151339 Sum of retweets 1357105

15 Ö SSZEGZÉS  Hírekre érzékeny kommunikáció  De! Folyamatos az információterjedés, interperszonális kommunikációs jelleg »A Twitter nem csupán tömegmédia »Alkalmas a figyelemfelkeltésen túl más adaptációs mechanizmusok befolyásolására is  Innovatív csoportok jelenléte »Más csatornákra átterjedő hatás lehetséges  Hálózati pozíciók kisajátítására törekvő change agentek jelenléte »Ez nem sikeres

16 K ÖSZÖNÖM A F IGYELMET !


Letölteni ppt "K NOWLEDGE M ANAGEMENT R ESEARCH C ENTER U NIVERSITY OF S ZEGED, H UNGARY Technológiai információk diffúziós topológiája Twitteren környezetben Kiss, Horváth,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések