Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A középiskolások tervei a hadsereg átalakítása kapcsán A FISZ kutatási elemzése a Honvédelmi Minisztérium részére 2004.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A középiskolások tervei a hadsereg átalakítása kapcsán A FISZ kutatási elemzése a Honvédelmi Minisztérium részére 2004."— Előadás másolata:

1 A középiskolások tervei a hadsereg átalakítása kapcsán A FISZ kutatási elemzése a Honvédelmi Minisztérium részére 2004.

2 ÉvRészt vevő középiskolák száma Részt vevő diákok száma 200237312 544 200341426 678 200465534 004 Az adatok forrása: Országos Középiskolai Kutatás Évente ismétlődő kutatás a 16-18 éves, továbbtanulni szándékozó középiskolás diákok körében Szervező: FISZ (Felvételi Információs Szolgálat, kutatas@fisz.hu) Szakmai tanácsadó: Marketing Centrum Országos Piackutató Iroda Módszer: önkitöltős, kérdőíves eljárás Komplex: több mint 100 kérdés Témakörök: továbbtanulás, pályaorientáció, tájékozódás, médiahasználat, közéleti kérdések, nyelvtudás, EU, ifjúság Publikálás: sorozatos sajtómegjelenések, Középiskolai évkönyv Nyitott kutatás: „külsős” kérdések is szerepelnek, a szervező lehetőséget biztosít más szervezeteknek is, hogy kérdéseikkel részt vegyenek a kutatásban

3 A kutatás eredményei – Ön is találkozott már velük? A kutatás több témájának eredményeiről (közélet, pályaválasztás, EU…) több mint 250 híradás tájékoztatta a közvéleményt. Ízelítőül: „Minden második magyar középiskolás tervez tanulmányokat az EU valamely tagországában – ez derült ki a Felvételi Információs Szolgálat és a Marketing Centrum országos felméréséből” - Népszabadság, 2004. aug. 7. „A diákok többsége, amikor egyetemet vagy főiskolát választ, az oktatás szakmai színvonala mellett tájékozódik az intézmény kiegészítő szolgáltatásairól: a kollégiumi elhelyezésről, a sport- és szórakozási lehetőségekről is - derül ki abból a felmérésből, amit Felvételi Információs Szolgálat (FISZ) végzett.” - Index.hu, 2004. júl. 28. „A Felvételi Információs Szolgálat felméréséből az is kiderült, hogy a zenehallgatás, a barátokkal együtt töltött idő, valamint a tévézés, videózás teszi ki a középiskolások mindennapjainak legnagyobb hányadát” - Metro, 2004. aug. 24. „Ki az a személy a XX. Századi közéletből, akit a leginkább elismersz? – így hangzott a FISZ harmadok Országos Középiskolai Kutatásának kérdése. Az eredményekből pedig kiderült, hogy hazai pályán Orbán Viktor, Göncz Árpád, Medgyessi Péter vezeti a diákol által elismert közéleti személyek rangsorát.” -Magyar Nemzet, 2004. Aug. 24.

4 „Gondolkodtál-e azon, hogy te is hivatásos katona legyél?” A továbbtanulni szándékozó középiskolások 63 százaléka semmiképpen sem lenne hivatásos katona, 8 százalékuk viszont tervezi ezt a hivatást, további 11 százalék pedig a fizetéstől teszi függővé. 19 százalékban még nem merült fel ennek a hivatásnak a gondolata, de nem is zárkóznak el tőle.

5 Természetesen a fiúk tervei között szerepel inkább a hivatásos katonaság, de a lányok 11%-a is fogékony a rá. „Gondolkodtál-e azon, hogy te is hivatásos katona legyél?” - nemek szerint

6 A diákok körében a kommunikáci ós és gazdasági pályák a legnépszerűb bek, a katonai- rendvédelmi pályára a továbbtanulók 9 százaléka készül. A középiskolások milyen arányban készülnek katonai pályára?

7 A katonai- rendvédelmi pályára készülők 45 százaléka szeretne hivatásos katonaként elhelyezkedni, további 26 százalékuk a fizetéstől teszi függővé. „Gondolkodtál-e azon, hogy te is hivatásos katona legyél?” – a katonai rendvédelmi pályára készülők válaszai

8 A hivatásos katonaságot megcélzók nagyobbik része főiskolára készül, illetve 30 százalékuk megpróbálja az egyetemet és főiskolát is. Mi jellemző azokra, akik hivatásos katonák kívánnak lenni? - továbbtanulási szint szerint

9 Mi jellemző azokra, akik hivatásos katonák kívánnak lenni? - milyen pályákra kívánnak továbbtanulni azok, akiknek a tervei között a hivatásos katonaság is szerepel? A hivatásos katona- tervezők leginkább katonai pályára készülnek, de nagyobb számmal szerepel még a kommuniká- ciós, informatikai és gazdasági pálya is a körükben.

10 Mi jellemző azokra, akik hivatásos katonák kívánnak lenni? - nemek szerint A hivatásos katonaságot célként megjelelölők 45 százaléka lány.

11 A fiúk döntését – az előző diagrammal összevetve – nagyobb arányban befolyásolja a pénz. A lányoknál ez inkább elhatározás kérdése. Mi jellemző azokra, akik akkor lennének hivatásos katonák, ha jól megfizetnék őket? - nemek szerint

12 Ebben a körben is nagy azok aránya, akik rugalmasabban tervezik pályájukat, és mindkét képzési szintet megjelölik. Mi jellemző azokra, akik akkor lennének hivatásos katonák, ha jól megfizetnék őket? - továbbtanulási szint szerint

13 A fizetéstől függővé tevők között nagyobb arányban találunk gazdasági, műszaki és informatikai pályákra készülő fiatalokat. Mi jellemző azokra, akik akkor lennének hivatásos katonák, ha jól megfizetnék őket? - továbbtanulási célok, pályák szerint

14 Hogyan érhetők el leghatékonyabban a biztosan továbbtanuló 16-18 éves diákok? Médiahasználat, Internet-használat a korosztályban

15 A listát vezető Egyenes út az egyetemre országos továbbtanulási hírújság évente hatszor jelenik meg 135 ezer példányban. Médiahasználat

16 A középiskolában a végzős diákok érdeklődése a legnagyobb a továbbtanulási témák iránt. A lányok valamivel szívesebben forgatják az Egyenes út az egyetemre lapot, területi eltérés nem tapasztalható. Médiahasználat

17 Az olvasók 59 %-a egynél többször is kézbe szokta venni az Egyenes út az egyetemre lapszámait. Médiahasználat

18 fiúkátlaglányok diákmunka lehetőségek455661 Európai Unió, külföldi tanulás54 pályakezdés, munkakeresés, elhelyezkedés384954 felsőoktatási intézmények334651 nyelvtanulás334550 szakképzések263234 kultúra, mozi, színház, nemzeti örökség283234 autók, jogosítvány342826 életmód, szabadidő, sport282625 turisztika121719 informatika, számítástechnikai eszközök31169 környezetvédelem15 14 pénzügy, bankok, gazdaság1287 Az Egyenes út az egyetemre olvasóinak érdeklődési köre az olvasók százalékában Az érdeklődési skálán szereplő témákból a diákok külön melléklet megjelenését is támogatnák. Médiahasználat

19 Inkább fiúk olvassák: Magyar Nemzet, Nemzeti Sport Inkább lányok olvassák: Blikk, Mai Nap Médiahasználat

20 Rendszertelen napilap-olvasási szokások.Legkevésbé olvasnak napilapot: bölcsész, művészeti pályára készülők. Leginkább olvasnak (de főleg Nemzeti Sport):Agrár, katonai- rendvédelmi Médiahasználat

21 Hány főt érek el? Napilapok: Blikk Metro Népszabadság Magyar Hírlap: Oktatási, ill. diákmédium: Egyenes út az egyetemre Kréta magazin Továbbtanulás KSH: 16-18 éves, középiskolás korosztály: kb. 300 ezer fő Rendszeres olvasók* (%) 38% 27% 18% 9% 38% 14% 11% *akik rendszeresen találkoznak a legfrissebb számokkal Fő 114 000 81 000 54 000 27 000 114 000 42 000 33 000

22 A Danubiust kiugróan a lányok hallgatják, a többi rádióadónál nincs ilyen eltérés. Médiahasználat

23 A 10-11. évfolyamosok több időt töltenek a tévé előtt, mint a végzős diákok. Médiahasználat

24 A diákok 92 százaléka használja az Internetet. Rohamosan növekszik a napi rendszerességgel használók száma. 2003: a tavalyi kutatás adatai 2004: az idei kutatás adatai Internet használat

25 A fiúk és a budapestiek használják rendszeresebben az Internetet, de a „nem használom” kategóriában sem nem, sem terület szerint nincs eltérés. Internet-használat

26 2003-ban a budapestiek 37%-a, a vidékiek 27 %-a használta otthonról az Internetet. Ma az országos átlag 42% Internet használat Hazánk egész népességét nézve az Internethasználat 10- 15 százalék, tehát a fiatal korosztály kiugróan magas arányban használja a világhálót

27 A középiskolások 3/4 –e használja kommunikációra az Internetet, az e-mail címmel rendelkezők száma évről évre növekszik A direkt elérés jó eszköze lehet 2003: a 2003-as kutatás adatai 2004: a 2004-es kutatás adatai Internet használat

28 Legjelentősebben a napi rendszerességű e-mail használat növekedett. 2003: a 2003-as kutatás adatai 2004: a 2004-es kutatás adatai Internet használat

29 A hírlevelek közvetlenül a diák e- mail címére érkeznek, és mivel a feliratkozás általában önkéntes, így aktív, érdeklődő közönséget érnek el. Internet használat A legnagyobb adatbázissal rendelkező hírlevélnek az Országos Oktatási Hírlevél bizonyult.

30 FISZ portálrendszer: www.fisz.hu - továbbtanulási információs site www.erettsegizo.hu - játéksite www.kepzeslista.hu - képzések online adatbázisa Internet használat A promócióval is foglalkozó oldalak sorrendje: Origo, Index, FISZ portálrendszer, Pálya, Oktaton

31 Maradt még kérdése a korosztályt érintően? Önnek is van lehetősége részt venni saját kérdéseivel az Országos Középiskolai Kutatásban! Keresse a FISZ MédiaCsoport ügyfélkapcsolati vezetőjét, Sáfrány Zsuzsannát a részletekért. Elérhetőségek: zsuzsanna.safrany@dft.hu 0620/338-0590 Ön mit kérdezne a továbbtanuló középiskolásoktól?

32 Elérhetőségek: Felvételi Információs Szolgálat (FISZ) 1053 Bp. Veres Pálné u. 26. 061/266-7601 kutatas@fisz.hu Ahol letölthető kutatásokat találhat: www.fisz.hu Reméljük, összeállításunk hasznos volt, és sikeresen segíti hivatását, munkáját.


Letölteni ppt "A középiskolások tervei a hadsereg átalakítása kapcsán A FISZ kutatási elemzése a Honvédelmi Minisztérium részére 2004."

Hasonló előadás


Google Hirdetések