Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmília Oroszné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási stratégiai célkitűzés1 A Magyar Telekom felsőoktatási partnerségi koncepciója
2
Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 2 Kiinduló kérdés Hogyan tudjuk a Magyar Telekom felsőoktatási kapcsolataiban rejlő együttműködési lehetőségeket úgy alakítani, hogy azok mindkét fél számára, rövid-, közép- és hosszútávon is, kölcsönös előnyökön alapuljanak?
3
Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 3 Miért kell a kérdéssel foglalkozni? MT közös platform: Felsőoktatási kapcsolatok rendezése Koncepcionális megközelítés Kölcsönösségen alapuló keret- megállapodások Munkáltatói arculat Hatékony kommunikáció Szponzorkapcsolatok Támogatások elismertsége Alapítványokhoz fűződő kapcsolati rendszer felülvizsgálata Vállalati és felsőoktatási intézményi szempontok összehangolása Célirányos ösztöndíjak Kapcsolódás a tudományos élet vezető képviselőihez HR és munkáltatói szempontok (toborzás, fejlesztés) Dialógus kialakítása Stratégiai partnerség Innováció és üzletfejlesztés – innovációs forrás, hazai és nemzetközi közvetlen kapcsolódási pontok (network) kiépítése K+F Tanács szerepének érvényesülése (összehangoltság) Csoportszintű K+F témák kapcsolása Uniós pályázati források felkutatása és támogatás nyújtása Részvétel a felsőoktatás fejlesztésében Hozzájárulás az oktatáshoz, tehetségek fejlesztéséhez Fogyasztói márka-építés Jelentős fogyasztói célcsoport kapcsolat Közvetlen visszajelzés egy jelentős piaci szegmenstől
4
Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 4 S kapcsolati tőke (kiépített kapcsolatrendszer) piacvezető multi cég stabil gazdasági háttérrel jelentős pénzügyi erőforrások (K+F, szakképzési) jelentős infrastrukturális és technológiai háttér iparágon belül kompetencia-központ nemzetközi háttér és jelenlét EU pályázati lehetőségek kihasználását támogató infrastruktúra és kompetencia W célok összehangolása, szinergia-hiánya forrásallokáció bizonytalansága felsőoktatás felé irányuló márkastratégia és kommunikáció hiánya regionális jelenlét hiánya (fejlesztési kompetenciák budapesti centralizációja – K+F) a fejlesztési támogatások szétszórtak a felsőoktatási támogatások rendszere nem átlátható szakmai és pénzügyi tervezés különválik (nehézkes a felsőoktatási Intézménnyel a tervezés, bonyolult az átcsoportosítás) nincs egységes munkáltatói arculat O nyitottság és kezdeményezőkészség a felsőoktatás részéről versenyhelyzet az erőforrások megszerzéséért nincs úttörő szerepet vállaló egyéb üzleti szereplő a felsőoktatás fejlesztésében, stratégiai partnerség kialakításában a felsőoktatás adja a versenyképesség szempontjából kritikus tehetség-bázist felsőoktatás az innováció jelentős és potenciális forrása bővülő EU-s pályázati lehetőségek az üzleti szereplők társadalmi felelősségvállalása érték a fogyasztók/ügyfelek szemében T a Telekom nincs a potenciális munkavállalói kör megítélése alapján az első 10-ben a Telekomot nem azonosítják a felsőoktatás egyik legnagyobb támogatójaként a munkáltatói márka ismertsége alacsony - a felsőoktatásban végzett, magas képességgel rendelkezők nem a Telekomhoz jönnek a kapcsolatok elintézményesednek pénzügyi tranzakciókra korlátozódó kapcsolatok – hibás berögződés (üzenet)
5
Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 5 Célkitűzés A MT hozzon létre 2010-re, stratégiai céljainak megvalósítását is szolgáló, hosszú távú és kölcsönös előnyöket támogató partnerséget magyar felsőoktatási intézményekkel. Siker paraméterek: támogatói ismertség munkáltatói márka ismertség a karrier.telekom.hu oldalra látogatók száma a Telekom Gyakornoki Programra, a cégcsoporthoz szakmai gyakorlatra jelentkezők száma a Telekom Gyakornoki Programjának ismertsége, és elismertsége mint kötelező szakmai gyakorlat megvalósul a MT K+F projektjei hasznosulásának nyomon-követése üzleti szolgáltatások kompetenciánkból és intézményi megoldásainkból származó árbevétel stratégiai partnerség célját szolgáló keret-megállapodások szerepvállalásunk ismertsége, médiában történő megjelenés
6
Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 6 „STRATÉGIAI PILLÉREK” PÁLYÁZATOK Kiemelt projektek Fejlesztő munkahelyek teremtése Tehetségek „krémjének lefölözése” K+F Témalaborok ismerete Szakmai kutatóműhelyek támogatása Tervezhető együttműködés, hatékonyabb belső folyamatok (összehangoltság) TÁMOGATÁSOK Infrastruktúra használat Flotta kedvezmény Szponzoráció Eszközátadás Infrastruktúra fejlesztés Szakképzési hozzájárulás felhasználása Professzori ösztöndíj és keret- megállapodások TUDÁS-MEGOSZTÁS Kompetencia központ szerep érvényesítése és kiaknázása Aktív szerepvállalás az akadémiai világ és az üzleti praktikum közelítésében – gyakorlatias, üzleti szemléletű oktatás Szervezeti tanulás Előadói tevékenység Szerepvállalások (kuratóriumi, board, vizsgabizottság tagság) Mentori rendszer Tanácsadás KOMMUNIKÁCIÓ Munkáltatói márka Ajánlati márkák Értékesítési csatorna kialakítása/fejlesztése Összehangolás és tájékozottság (szervezeten belül és kívül) KAPCSOLATRENDSZER Kapcsolati tőkében rejlő lehetőségek Érdekek és szervezeti célok ismerete, összehangolása Hallgatói célcsoport elérése (direkt visszajelzés) Ráhatás a felsőoktatási szektor stratégiai fejlesztési terveire (tudatos jelenlét, véleményformáló szerep)
7
Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 7 Stratégia és akcióterv 1. Pályázatok: Használjuk ki a felsőoktatási intézményekkel való közös pályázás lehetőségeit; harmonizáljuk és priorizáljuk a MT pályázatokon történő részvételét. Vizsgáljuk felül és optimalizáljuk az Európai Uniós pályázatok követési, előkészítési, együttműködési és döntési folyamatait Találjuk meg a MT-on belül születő kezdeményezésekhez (pl. fenntarthatóság, eü., energia),a legmegfelelőbb pályázati lehetőségeket és felsőoktatási partnereket A felsőoktatási partnerek felől érkező pályázati együttműködési kezdeményezéseket kezeljük hatékonyan és kommunikáljuk a MT releváns döntéshozói felé Fogadtassuk el a MT-ot a pályázáshoz szükséges szakértelem (know- how) birtokosaként a felsőoktatási intézmények kompetens és megbízható stratégiai partnereként
8
Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 8 Stratégia és akcióterv 2. K+F: Tárjuk fel az egyetemi K+F kapcsolatokban rejlő további potenciálokat az MT felsőoktatási stratégiájával összhangban Alakítsuk ki közösen a felsőoktatási intézmények kompetencia-térképét, amelyekre támaszkodva a kutatási témákhoz illeszkedő, hatékony intézményi együttműködés valósul meg Teremtsünk pályázati lehetőséget a felsőoktatási intézmények és kutatóintézetek számára, hogy leghatékonyabb együttműködések révén tudjunk hozzájutni a MT számára szükséges tudáshoz Tárjuk fel és használjuk a felsőoktatási szektor tanácsadói kompetenciájában rejlő lehetőségeket üzlet- és szervezet-fejlesztés, szervezeti tanulás érdekében („business case” a szervezet hatékonysága, kompetenciái és üzleti eredményessége szempontjából) Alakítsuk ki az egyetemeken születő innovatív ötletek behozatalának működési feltételeit („Office of Technology Transfer” – best practice)
9
Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 9 Stratégia és akcióterv 3. Támogatások: Alakítsunk ki egységes, objektív kritériumok alapján működő transzparens és nyomonkövethető támogatási rendszert a MT felsőoktatási szektor stratégiájára építve. Ismerjük meg a piaci szereplők által a felsőoktatási intézményeknek biztosított támogatások körét, tegyük ismertté és adaptáljuk a gyakorlatunkban Vizsgájjuk felül a jelenlegi támogatási szerződéseket a kommunikációs stratégiai és a felsőoktatási együttműködési koncepciókkal összhangban Vizsgáljuk felül és alakítsuk ki a szakképzési hozzájárulás terhére adható fejlesztési támogatások koncepcióját, kritériumrendszerét és döntési mechanizmusát A saját dolgozók fejlesztésére fordítható szakképzési hányadot maximalizáljuk, az Adóhatóságnak a kötelezőn felül fizetett hányadot minimalizáljuk – tervezett és iteratív folyamatban, akciókkal a megfelelőség javítására
10
Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 10 Stratégia és akcióterv 4. Tudás-megosztás : A MT mint kompetencia-központ vállaljon aktív szerepet a kölcsönös tudás-transzfer megvalósításában, azzal a céllal, hogy fejlesszük az MT jövőbeli tudásbázisát. Mérjük fel a MT előadásokhoz - a hallgatók gyakorlati tudásának mélyítéséhez, a gyakorlat-orientált képzéséhez - történő szakmai hozzájárulásának lehetőségeit (kompetenciák) Alakítsuk ki a MT „óraadói profilt”, tegyük ismertté, támogassuk és fejlesszük tehetséges munkatársaink oktatásban történő részvételét Vállaljunk aktív szerepet az akadémiai világ és az üzleti praktikum közelítésében, a gyakorlatias, üzleti szemléletű oktatás formálásában - dialógus, közös fórumok, együttműködések megvalósításán keresztül Fejlesszük a tehetségeket – alakítsuk ki az ösztöndíjasok, kiemelkedő teljesítményt nyújtó hallgatók támogatásának lehetőségeit Vizsgáljuk meg annak a lehetőségét, hogy a MT Gyakornoki Programot a felsőoktatás a kötelező gyakorlati idő teljesítési helyszíneként elismerje
11
Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 11 Stratégia és akcióterv 5. Kommunikáció: A felsőoktatási intézményekkel közösen, a társadalom felé, ismertessük és fogadtassuk el a MT felsőoktatási partnerségi célkitűzéseit Kommunikáljuk és kerüljön a MT szervezetén belül a felsőoktatási partnerségre vonatkozó koncepció elfogadásra, alakítsunk ki egységes, belső információs csatornát, ahol az érintettek minden információt megtalálnak Mutassuk be a felsőoktatási partnerségre vonatkozó MT koncepciót a felsőoktatási intézményi vezetők számára; folyamatosan tegyük mindkét fél számára elérhetővé/láthatóvá az együttműködés során realizálódó eredményeket Teremtsünk egységes munkáltatói arculatot és növeljük a munkáltatói márka ismertségét – lehetőségek számbavétele és tudatos, tervezett jelenlét kialakítása révén Erősítsük a megújult gyakornoki program szervezeten belüli és felsőoktatási szektor felé irányuló kommunikációját
12
Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 12 Stratégia és akcióterv 6. Kapcsolatrendszer: A MT felsőoktatási szektorhoz fűződő kapcsolatrendszerét tegyük átláthatóvá és hangoljuk össze a vállalati stratégiai célkitűzésekkel. Dolgozzuk ki a partnerség kereteit, fogalmazzuk meg az együttműködés főbb pilléreit és foglaljuk írásba A partnerség és jövőbeli együttműködés előkészítéseként szervezzünk közös fórumokat oktatási intézményekkel (dialógus, „Jövő-együttműködés- partnerség WS-ok) Alakítsunk ki a kapcsolatrendszer átláthatóságát és hatékony működését támogató fórumot és biztosítsuk a rendszeres belső információ-cserét, az üzletági célok és érdekek összehangoltságát, az akciótervek monitorozását Értékeljük, adjunk és kapjunk visszacsatolást a felsőoktatási szektor szereplőitől a MT felsőoktatási partnerség teljesüléséről
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.