Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Más szögből így néz ki Rajzolta: Julian Beever Kereskedelemtan 5 Reklám, befolyásolás Tóth Gergely.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Más szögből így néz ki Rajzolta: Julian Beever Kereskedelemtan 5 Reklám, befolyásolás Tóth Gergely."— Előadás másolata:

1

2 Más szögből így néz ki Rajzolta: Julian Beever

3 Kereskedelemtan 5 Reklám, befolyásolás Tóth Gergely

4 1.1 Fő út és mellékút

5  Új, gyors, könnyű, javított, forradalmi, intelligens, most, azonnal, meglepő  Pl. Papírtörölköző tartó –383 Ft – 1526 Ft –Látszatra egyforma –Mindkettő olasz –De az egyik: „inteligancza plastica” Forrás: Pratkanis és Aronson: A rábeszélőgép c. könyve alapján (Ab Ovo, 1992) Eladásnövelő szavak

6 Áruházak és polcok  Áruházak: Vigyázzunk a magasságra!  Polcrendszer széle, pénztár környéke! Forrás: Pratkanis és Aronson: A rábeszélőgép c. könyve alapján (Ab Ovo, 1992)

7 Vannak egyszerűen undorító reklámok

8 Oda nem való dolgok  Állatok, sex appeal, gyerekek  Pl. Coca-Cola Light reklámCoca-Cola Light reklám Forrás: Pratkanis és Aronson: A rábeszélőgép c. könyve alapján (Ab Ovo, 1992)

9 Melyikre játszik? A hét főbűn 1.A kevélység. 2.A fösvénység. 3.A bujaság. 4.Az irigység. 5.A torkosság. 6.A harag. 7.A jóra való restség.

10

11

12 Álomvilág

13

14 1.2 Egyéb technikák

15 Felmérések, felmérések

16 Van globális felmelegedés?  Al Gore a San Diegoi Egyetem kutatóját, Naomi Oreskest idézi, aki 928, véletlenszerűen kiválasztott, lektorált tudományos cikket nézett át. Ezek közül egy sem tagadta a globális felmelegedést és annak antropogén okait. A nem mindig alapos napilapok vizsgált 636 cikkeinek immár 53%-a kételkedett a felmelegedés okaiban

17 Napi sajtó: Lektorált tudományos lapok: Globális felmelegedés az újságokban Kételkedik a tényről vagy az okról: Forrás: Al Gore: Kellemetlen igazság

18 Szektavezérek hétparancsolata 1.Teremts sajátos társadalmi valóságot 2.Képezz vakcsoportot 3.Teremts elkötelezettséget a disszonancia csökkentésével 4.A vezető hitelességének és vonzerejének megteremtése 5.Küldd híveidet hittéríteni 6.Tereld el a szektatagok nemkívánatos gondolatait 7.Érd el, hogy a szektatagok egy fantomra összpontosítsanak Forrás: Pratkanis és Aronson: A rábeszélőgép c. könyve alapján (Ab Ovo, 1992) 181. o., 36. o.

19 Faktoidok, összeesküvések  Beetetés  Képek a fejünkben  Hitler = Hussein?  A megfelelő kérdés  Faktoidok, titkos összeesküvések ElhelyezkedésÁrÁllapot Külváros, reptér mellett 13 MLelakott, felújítandó Külváros, csendes helyen 12 MFelújításra szorul Belváros, csendes helyen 21 MFelújítás alatt

20 A választás kódja  Ki olvasta a Da Vinci kód c. könyvet?  Olvassák el figyelmesen a kiadott cikket!  Válaszoljanak a tesztlap kérdéseire!

21 Szakértői vélemény  Összeesküvések néha vannak  Mítoszok: a cáfolat használ nekik  Valóságot kreálhatnak –Rózsakeresztesek –Templomosok –Sioni perjelség  Miért hisznek benne? –Emberek félműveltsége –Olyan húrokat pengetnek, amire szívesen hallgatunk –Politikának szüksége van bűnbakokra – Felfoghatatlan problémák egyszerű magyarázata  Gyümölcsei: gyűlölet, félelem, apátia Forrás: Kiss Ulrich SJ, IGEN, 2004. nov. 12-14. o.

22  Eredmény: 24 harmadéves hallgató Eredmény:  Tények vizsgálata –Hányan állítják? –Kik állítják? –Milyen érdekük fűződik hozzá? –Hol írták le? A választás kódja

23 1.3 Hogyan védekezzünk?  Ne higyj a szemednek!  Higyj a szívednek!  Keresd az érdeket!  PP – Propaganda-packázás (Culture Jamming)


Letölteni ppt "Más szögből így néz ki Rajzolta: Julian Beever Kereskedelemtan 5 Reklám, befolyásolás Tóth Gergely."

Hasonló előadás


Google Hirdetések