Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika 2013.09.25.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika 2013.09.25."— Előadás másolata:

1 Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika

2 Új járművek gyártásávalMár forgalomba helyezett járművek átalakításával 1. Típusjóváhagyás az Európai Közösség joganyagai alapján -Gépjárművek: 2007/46/EK irányelv -Motorkerékpárok: 2002/24/EK irányelv 2. Átalakítási engedély az 5/1990. és 6/1990. KÖHÉM rendelet alapján

3 1. Típusjóváhagy ás 2007/46/EK irányelv 2002/24/EK irányelv (168/2013/EU rendelet)

4 Gépjárművek típus-jóváhagyási követelményei környezetvédelmi előírások (zaj, emisszió, CO2 kibocsátás) a jármű szerkezeti jellemzői (oldalsó, frontális ütközésvédelem, tetőszilárdság) a jármű belső kialakítása (belső berendezések, kezelőszervek) a járművezetőt a jármű vezetésében segítő rendszerek (sebességváltás jelző) a jármű világítási és elektromos rendszerei (világító berendezések, EMC) a járműben tartózkodókat védő rendszerek (biztonsági öv, légzsák) a jármű tömegéi és méretei a jármű gumiabroncsai a jármű illetéktelen használat elleni védelm e

5 Hibrid és tisztán elektromos járművekre vonatkozó speciális előírások ENSZ-EGB (Elektromágneses kompatibilitás) ENSZ-EGB 13H (Fékezés M1, N1 kategória) ENSZ-EGB (Vezető védelme kormánynak történő ütközéskor, M1 és N kg össztömeg alatt) ENSZ-EGB (Zaj) ENSZ-EGB (Emisszió) ENSZ-EGB (Homlokütközés M1 kategória 2500 kg össztömeg alatt)

6 Hibrid és tisztán elektromos járművekre vonatkozó speciális előírások ENSZ-EGB (Oldalütközés M1, N1 kategória) ENSZ-EGB (Szerkezeti követelmények, működési biztonság, hidrogén-kibocsátás) ENSZ-EGB 101. (CO2 kibocsátás, tüzelőanyag fogyasztás és elektromos energia fogyasztás valamint hatótávolság mérése M1, N1 kategória)

7 ENSZ-EGB 100. előírás főbb követelményei AKKUMULÁTORRAL TÁPLÁLT ELEKTROMOS JÁRMÛVEK JÓVÁHAGYÁSÁNAK EGYSÉGES FELTÉTELEI SZERKEZETÜK SAJÁTOS KÖVETELMÉNYEI, MÛKÖDÉSI BIZTONSÁGUK ÉS HIDROGÉN-KIBOCSÁTÁSUK SZEMPONTJÁBÓL Védelem áramütés ellen –Közvetlen és közvetett érintésvédelem –Szigetelési ellenállás Újratölthető energia tároló rendszer (RESS) Működési biztonság Hidrogén emisszió meghatározása

8 Trolibuszok M2 és M3 kategóriájú gépjárművek, melyek nem tartoznak a 2007/46/EK irányelv hatálya alá -6/1990. KÖHÉM rendelet -EU rendeletek -ENSZ-EGB előírások

9 2. Hatósági jelzéssel rendelkező járművek átalakítása Sorozat átalakítás Nemzeti Közlekedési Hatóság Közúti Gépjármű- közlekedési Hivatal Egyedi átalakítás Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége

10 Az elektromos hajtás lehetséges kockázatai Újratölthető energia tároló rendszer Fékezés Elektromágneses zavar Ütközésvédelem

11 Jövőkép CARS 2020 cselekvési terv része: -a CO2 kibocsátás csökkentése -innovatív technológiai megoldások fejlesztése pl. elektromos meghajtás Az évi megállapodás keretében EU-USA együttműködés szorosabbá vált az elektromos hajtás területén is: -biztonsági követelmények szabályozásával, -elektromos járművek környezeti fejlesztésével foglalkozó informális munkacsoportok, melyek célja újabb globális műszaki előírások elfogadása.

12 Köszönöm a figyelmet! u


Letölteni ppt "Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika 2013.09.25."

Hasonló előadás


Google Hirdetések