Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület létrehozásának kezdeményezése Hering Krisztina igazgató Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat Szolnok, 2010.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület létrehozásának kezdeményezése Hering Krisztina igazgató Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat Szolnok, 2010."— Előadás másolata:

1 „Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület létrehozásának kezdeményezése Hering Krisztina igazgató Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat Szolnok, február 24.

2 TDM szervezet, mint egy lehetséges válasz a gazdasági kihívásokra Beszűkülő hazai források, globális kihívásokBeszűkülő hazai források, globális kihívások A desztinációk nemzetközi versenyeA desztinációk nemzetközi versenye A hosszútávú növekedés és fenntarthatóság biztosításának feltételeA hosszútávú növekedés és fenntarthatóság biztosításának feltétele

3 A TDM rendszer kiépítése által elérhető eredmények Az összhang megteremtése a feladatok és a kompetenciák területénAz összhang megteremtése a feladatok és a kompetenciák területén A vállalkozói szemlélet megjelenése az irányításbanA vállalkozói szemlélet megjelenése az irányításban A turisztikai feladatkörök bővítéseA turisztikai feladatkörök bővítése Informatikai alapú desztinációs szintű CRM rendszer alkalmazásaInformatikai alapú desztinációs szintű CRM rendszer alkalmazása A modern menedzsment és stratégiai szemlélet érvényesítése az irányításbanA modern menedzsment és stratégiai szemlélet érvényesítése az irányításban

4 A TDM rendszer kiépítése által elérhető eredmények Az aktív partnerség feltételeinek megteremtéseAz aktív partnerség feltételeinek megteremtése A turisztikai szolgáltatók, szakmai és civil szervezetek aktív bevonásaA turisztikai szolgáltatók, szakmai és civil szervezetek aktív bevonása Felmérési-kutatási és monitoring rendszer kiépítéseFelmérési-kutatási és monitoring rendszer kiépítése

5 Szervezeti szintek A TDM szervezeti rendszere 4 szintből áll: Helyi szint (egy, vagy több település összefogása)Helyi szint (egy, vagy több település összefogása) Térségi szint (nem kell, hogy megegyezzen a statisztikai térséggel)Térségi szint (nem kell, hogy megegyezzen a statisztikai térséggel) Regionális szint (régiók)Regionális szint (régiók) Nemzeti szintNemzeti szint

6 Előzmények 2008-ban 7 helyi TDM szervezet megalakítását kezdeményezték a megyében2008-ban 7 helyi TDM szervezet megalakítását kezdeményezték a megyében Ezek a következők:Ezek a következők: -Jászság -Abádszalók és környéke -Tiszafüred és környéke -Berekfürdő és környéke -Szolnok és környéke -Tiszazug -Mezőtúr és környéke

7 Térségi TDM Térségi TDM szervezetek kialakítása Jász- Nagykun-Szolnok megyébenTérségi TDM szervezetek kialakítása Jász- Nagykun-Szolnok megyében Tisza-tavi Térségi TDM Egyesület Tisza-tavi Térségi TDM Egyesület „Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület „Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület

8 Vendégéjszaka számok Település neve BerekfürdőBerekfürdő CserkeszőlőCserkeszőlő JászapátiJászapáti JászberényJászberény JászszentandrásJászszentandrás KarcagKarcag MartfűMartfű MezőtúrMezőtúr SzajolSzajol SzolnokSzolnok TúrkeveTúrkeveÖsszesen: Vendégéjszakák száma

9 Az „Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület célja A megye ismertségének és imázsának javításaA megye ismertségének és imázsának javítása értékesítésértékesítés marketing feladatok összefogása, összehangolásamarketing feladatok összefogása, összehangolása összehangolt, egységes megjelenítésösszehangolt, egységes megjelenítés komplex adatmenedzsmentkomplex adatmenedzsment informatikai háttérinformatikai háttér szereplők összefogása, a szakmai munka támogatása, képzések, érdekképviselet.szereplők összefogása, a szakmai munka támogatása, képzések, érdekképviselet.

10 Kiemelt turisztikai témák Kulturális turizmus: a Jászkun Kapitányok nyomában c. projekt menedzseléseKulturális turizmus: a Jászkun Kapitányok nyomában c. projekt menedzselése Ökoturizmus: a természeti adottságokhoz kapcsolódó programok felfűzése, turisztikai termékké való alakításaÖkoturizmus: a természeti adottságokhoz kapcsolódó programok felfűzése, turisztikai termékké való alakítása Egészségturizmus: a megyei fürdők érdekképviselete, marketingmunkájuk összehangolásaEgészségturizmus: a megyei fürdők érdekképviselete, marketingmunkájuk összehangolása Aktív turizmusAktív turizmus

11 Főbb marketing feladatok kiállításokon megjelenés térségi kiadványok study tourok, workshopok média megjelenések (sajtó, rádió, TV) image építés (minőség, ár-érték arány, szezonhosszabbítás) egységes arculat térségi honlap és arra épülő kampányok

12 Szervezeti felépítés Tagok: önkormányzatok, szolgáltatók, szakmai és civil szervezetekTagok: önkormányzatok, szolgáltatók, szakmai és civil szervezetek Front office: Tourinform és egyéb turisztikai információs irodákFront office: Tourinform és egyéb turisztikai információs irodák Back office: Tiszainform Idegenforgalmi SzolgálatBack office: Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat

13 Döntés Megalakuljon-e az „Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület?Megalakuljon-e az „Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület? Előnyök Előnyök Veszélyek Veszélyek

14 További lépések Előkészítő csoport létrehozásaElőkészítő csoport létrehozása Az egyesület megalakulásaAz egyesület megalakulása Szakmai összefogáson alapuló működés és pályázásSzakmai összefogáson alapuló működés és pályázás

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "„Alföld szíve” Térségi Turisztikai Egyesület létrehozásának kezdeményezése Hering Krisztina igazgató Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat Szolnok, 2010."

Hasonló előadás


Google Hirdetések