Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Alapok. Vágjunk bele! SZÍNPAD IDŐSZALAG ESZKÖZÖK TULAJDONSÁGOK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Alapok. Vágjunk bele! SZÍNPAD IDŐSZALAG ESZKÖZÖK TULAJDONSÁGOK."— Előadás másolata:

1 Alapok

2 Vágjunk bele!

3 SZÍNPAD IDŐSZALAG ESZKÖZÖK TULAJDONSÁGOK

4

5

6

7

8

9 Helyzetmeghatározás Színpad Eszközök Időszalag Táblák Felhasználó (közönség, tanú) Szerző (alkotó, tervező)

10 Színpad Stage A Flash munkafelület közepén elhelyezkedő nagy fehér téglalap Minden, amit a felhasználó lát, a színpadra kerül. Alaphelyzetben 550 képpont széles és 440 képpont magas A képpontok mérete nem lényeges, mert lejátszáskor megadható a tetszőleges átméretezés.

11 Változtassuk meg a színpad nézetét C:\Program Files\Macromedia\ Flash 8\Samples and Tutorials\Samples\ Masking\ScriptableMasksPart2\

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24 Az Eszközök tábla Tools A színpadon lévő elemek megrajzolására, illetve szerkesztésére használható Részei: –Eszközök (Tools) –Nézet (View) –Colors (Színek) –Options (Beállítások)

25 Tools rekesz grafikákat és szövegeket hozhatunk létre azokat kijelölhetjük, szerkeszthetjük

26 View rekesz Megváltoztathatjuk a színpad megjelenését

27 Colors rekesz a létrehozott objektumok színét befolyásolhatjuk

28 Options Az egyes eszközök további beállítására biztosít lehetőséget

29 Az időszalag Önálló képek sorozatát tartalmazza A felhasználó ezeket a képkockákat látja sorban egymás után levetítve.

30 A Properties tábla Az éppen kijelölt objektum tulajdonságait mutatja Lehetővé teszi azok megváltoztatását

31 Ellenőrizzük és módosítsuk a kitöltőszíneket

32

33

34

35 Koordináta-rendszer x (vízszintes, képpontokban) y (függőleges, képpontokban) a kezdőpont a képernyő (vagy a színpad) bal felső sarka

36 Táblák csoportosítása A táblák tetszőlegesen ki- és bekapcsolhatók Tetszőlegesen csoportosíthatók (Window > Panel Sets) Az alapértelmezett elrendezés bármikor visszaállítható (Window > Panel Sets > Default Layout)0

37 Könyvtár (library) A legjobb tárolóeszköz a Flash fájlokban használt anyagok számára A benne tárolt fájlokat többször is felhasználhatjuk a fájlon belül, de csak egyszer kerül tárolásra, így nem növeli jelentősen a fájlméretet Lehetővé teszi a Flash filmek kis méretének a megőrzését

38 Szimbólum A könyvtárban elhelyezett objektum neve A könyvtáron belül tárolhatjuk és szerkeszthetjük

39 Példány A könyvtárban tárolt szimbólum egy másolata A szimbólum színpadra húzásával hozzuk létre

40 Aktuális réteg

41 AKTUÁLIS RÉTEG Dolgozni mindig csak az aktuális rétegen tudunk.

42 Aktuális képkocka

43 Aktuális jelenet, aktuális szimbólum A fájlt jelenetekre bonthatjuk Ezeket egyenként külön-külön is elérhetjük A jelenetek sorrendje megváltoztatható

44 Jelenetek, szimbólumok szerkesztése

45 Dokumentumtulajdonságok

46 Fájltípusok forrásfájlok (.fla) terjesztett fájlok (.swf) HTML fájlok (.html)

47 Forrásfájlok (.fla) Ezt a fájlt tudjuk megnyitni és szerkeszteni a Flash programban Ha ezzel nem rendelkezünk, akkor a flash filmet csak a teljes újraszerkesztéssel tudjuk módosítani Nem építhetjük weboldalakba

48

49 Terjesztett fájlok (.swf) Ha a forrásfájl elkészült, és készen állunk a terjesztésére, akkor mentsük ebbe a formátumba Ezt bárki megnézheti, aki böngészővel és annak a Flash Player bővítményével rendelkezik Ezt nem lehet szerkeszteni, csak megtekinteni.

50

51

52

53 Ügyeljünk a betűtípusokra A flash mozi helyes lejátszásához azon a gépen, ahol le szeretnénk játszani, telepítve kell lenni a flash moziban szereplő betűtípusoknak. Helyettesítő betűtípus választható

54 Elhelyezés weblapon

55

56

57

58 Grafika A Flash-ben létrehozott grafikák vektorgrafikák A vektorgrafika csak az alakzat újrarajzolásához szükséges számításokat tartalmazza A vektorfájlok mérete kicsi, gyorsan letöltődik, könnyen méretezhető

59 Eszközök Kijelölés Szabadkézi transzformáció Vonal Toll Ovális Ceruza Tintásüveg Cseppentő Kéz Körvonalszín Kitöltőszín Fekete-fehér Színtelen Részkijelölés Kitöltés-transzformáció Lasszó Szöveg Téglalap/csillag Ecset Festékesvödör Radír Nagyító Színválasztó Színcsere Beállítások

60 Megjelenítő- és módosító eszközök C:\Program Files\Macromedia\ Flash 8\Samples and Tutorials\ Samples\ExtendingFlash\ TraceBitmapPanel\

61

62

63 Vonalak rajzolása

64 ILLESZTÉS

65

66

67 Kiegyenesítés Simítás Tinta

68

69 Kitöltés

70

71 Hézagméret Kitöltés rögzítése Ha a színpad üres területére kattintunk, akkor nem történik semmi!

72

73 Az ecset kitöltőszínt használ

74

75 Ecsetméret Ecsetforma Ecsetüzemmód

76

77

78 Alakzatok létrehozása vonalak és kitöltések segítségével

79

80

81

82 SHIFT

83

84

85

86

87

88 Használjuk a toll eszközt

89

90

91

92

93 Szöveg létrehozása

94 A margó automatikusan változik

95 A margó rögzített

96

97 Kijelölőeszközök

98

99 Csak a kitöltés mozog / Szerkesztés visszavonás

100 A vonal közelében az egérmutató ívelt végződésű lesz

101 A csúcs közelében az egérmutató sarok végződésű lesz

102 Csak a körvonal mozog

103 A DELETE gombbal a kijelölt elem törölhető

104 Egy kattintással csak egy élt jelölünk ki

105 A teljes határvonal dupla kattintással jelölhető ki

106 Kerettel kijelölés

107 Lasszó

108 A lasszó sokszög üzemmódban

109 Egy adott rész kijelölése

110 A cseppentő

111

112

113

114 Transzformáció – méretezés, elforgatás, burkolás és torzítás

115

116 Dupla kattintás

117 Lehetőségek Fogantyúknál méretezés Sarkoknál forgatás Oldalaknál ferdítés A CTRL-t a sarkoknál lenyomva tartva torzítás A SHIFT+CTRL-t a sarkoknál lenyomva tartva egyenlő mértékű torzítás

118

119 Burkolás

120 Alakzatok összekapcsolása az Objektumhoz illesztés lehetőséggel

121

122

123 Az egérmutató sarokvégződésű legyen

124 Kijelölés, majd mozgatás

125

126 Tényleg össze vannak kapcsolva

127 Vektorgrafika Tartalmazza azokat a képleteket, amelyek a kép képernyőn való újrarajzolásához szükségesek. A Flash-ben minden grafika, amelyet létrehozunk, vektoros. A fájlméret általában kicsi A képet bármekkorára méretezhetjük, anélkül, hogy romlana a képminőség.

128 Vektorgafika A számítógépnek komoly számításokat kell végeznie a megjelenítéshez Mivel általában csak mértani alakzatokat tartalmaz, túl gépiesnek tűnik.

129 Rasztergrafika Bittérképes grafika Az összes képpont színinformációját tartalmazza Általában nagy méretű fájlok Nem méretezhető át hatékonyan Előnye, hogy nagyon gyorsan megjelenik a képernyőn.

130 Miért kerüljük a grafikák betöltését? A Flash-ben szép grafikákat lehet készíteni. Ne töltsünk be grafikákat külső forrásból, csak akkor, ha feltétlenül szükséges. A fölösleges grafikabetöltés nagyon le tudja lassítani a Flash film betöltését

131 Vektorgrafikák betöltése

132 Formátumok FreeHand (FH11.. FH7) Illustrartor (AI) Flash Player (SWF)

133

134

135

136 Flash Player fájlok betöltése

137

138 Kimentés más formátumba

139

140

141 Bitképek használata Fényképek: –csak akkor merül fel, hogy fénykép helyett vektoros megoldást válasszunk, ha a kép nagyon szabályos tárgyról készült. Olyan állóképsorozat, amelyet egy videoklip képkockáiból kapunk Olyan különleges hatásokat tartalmazó kép, amely vektorgrafikus eszközökkel nem érhető el: –felhők, tűz, víz, stb.

142 Rasztergrafika betöltése

143

144

145

146 A kép törlés után is a könyvtár része

147

148

149

150

151 Bitképek vektorgrafikává alakítása

152

153 Magyarázat Color Threshold (Színküszöb) –Mennyire különbözhetnek a színek (RGB értékben) ahhoz, hogy még azonos alakzathoz tartozónak számítsanak Minimum Area (Legkisebb terület) –A Flash által létrehozott legkisebb terület Curve Fit (Görbék illesztése) –Mennyire hűen adja vissza a görbe és az egyenes területekez Corner Threshold (Sarokküszöb) –A sarkok megmaradjanak, vagy törlődjenek

154

155

156 Bitképsorozatok

157

158 Egyből le is lehet játszani

159 Színek és színátmenetek

160

161

162

163 Színátmenet alkalmazása és transzformációja

164 Lock Fill nincs kiválasztva

165 Az átmenet középpontja ott van, ahová kattintunk.

166 Vonjuk vissza a színezést! Az első négyzet kiszínezése után a Lock Fill legyen kiválasztva!

167 Az átmenet középpontja az első középpont marad.

168

169 Középpont mozgatása, Forgatás, Halványulás, Átalakítás

170 Bitkép alkalmazása kitöltésként Töltsünk be egy bittérképes grafikát A színpadról távolítsuk el, a könyvtárban így is megmarad

171

172

173

174 Szintek használata Minden amit rajzolunk vászonszinten van. SZINT (nem réteg!!!!)

175

176

177

178

179 Ebben a pillanatban kerültek azonos szintre. A fölösleges részek eltávolíthatók.

180

181 Objektumok csoportosítása A csoportosított objektumok közös szintre kerülnek a vászon fölé, így más csoportok alá, vagy fölé kerülhetnek anélkül, hogy "kimarnák" egymást. Az objektumok egymáshoz lesznek rögzítve, együtt lehet őket transzformálni.

182

183

184

185

186

187 Csoportok szerkesztése

188

189

190

191

192 Dupla kattintással a négyzeten a csoport belsejébe kerültünk, ezt mutatja a felirat

193 Az elkészült ábrát mentsük, mert később szükségünk lesz rá!

194 A Könyvtár hatékony használata Az eredményesség és a hatékonyság kulcsa, hogy a lehető leggyakrabban használjuk a könyvtárat Minden elem, amit akár többször is beillesztünk a Könyvtárból, csak egyszer tárolódik, egyszer töltődik le.

195 Szimbólum Azok az elemek, amiket a könyvtárba teszünk Bármi, amit a Flashben létrehoztunk, szimbólummá alakítható

196 Példány A Könyvtárban lévő szimbólumról a színpadon létrehozott másolat. Nem valódi másolatok, mert nem növelik a fájlméretet.

197 Szimbólum létrehozása

198

199

200

201

202

203

204

205

206

207 Teljesen új szimbólum készítése

208

209

210 A szimbólum közepét a + jelzi. Ahhoz, hogy pont oda kerüljön vágjuk ki, majd újra illesszük be.

211

212

213 A szimbólumok használatának előnyei A fájlméret csökkentése A befektetett munka minimalizálása

214 A Könyvtár kezelése nevek rendezés mappák

215 Példányok módosítása

216

217

218

219 Színstílusok alkalmazása

220 Színstílusok Brightness (fényerő) Tint (Színezet) Alpha (Áttetszőség) Advanced (Különleges)

221

222 A színstílus módosítása

223

224

225

226

227 Szimbólumpéldányok használata szimbólumokban

228

229

230

231

232

233

234 Ha túl nagy, akkor méretezzük át Edit > Copy Edit > Paste

235

236

237

238

239 A mosoly rajzolása nem működik az arcon, mert az nem vászonszinten helyezkedik el.

240

241

242

243

244 VÉGE


Letölteni ppt "Alapok. Vágjunk bele! SZÍNPAD IDŐSZALAG ESZKÖZÖK TULAJDONSÁGOK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések