Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA"— Előadás másolata:

1 Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA
KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A ROMÁKAT ÉRINTŐ KONFLIKTUSOKRA

2 A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ JELENTŐSÉGE
SZEMBENÁLLÁS HELYETT KOOPERÁCIÓT „INDUKÁL” SEGÍT A HELYI TÁRSADALMI BÉKE FENNTARTÁSÁBAN VISELKEDÉSI KULTÚRÁT TEREMT ERŐSÍTI A „DEMOKRÁCIA SKILLEKET”

3 A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ SZEREPLŐI
A KONFLIKTUSHELYZET ÉRINTETTJEI A JELZŐ A KÖZVETÍTŐ A MEGBÍZÓ AZ ELLENÉRDEKELTEK !

4 A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ FOLYAMATA
KAPCSOLATFELVÉTEL ELŐKÉSZÍTÉS MEDIÁCIÓS MEGBESZÉLÉS(EK) UTÁNKÖVETÉS

5 KAPCSOLATFELVÉTEL A mediátor ismerteti a tevékenysége célját
kiépíti a munkához szükséges bizalmat, tájékoztatja a konfliktus szereplőit a mediátor feladatairől és kötelmeiről (semlegesség, titoktartás, stb.) elnyeri az adott fél beleegyezését a mediációs folyamatban való részvételhez

6 ELŐKÉSZÍTÉS a konfliktusban szereplő felek hozzásegítése a megfelelő érzelmi-pszihés állapot eléréséhez, a megoldásorientált konfliktuskezelési attitűd kialakulásának segítése a konfliktushelyzettel kapcsolatos legalapvetőbb információk összegyűjtése a konfliktushelyzetben érintett felek végleges identifikálása

7 MEDIÁCIÓS ÜLÉS CÉL: MINDENKI SZÁMÁRA ELFOGADHATÓ MEGOLDÁS MEGTALÁLÁSA ÉS A KÖZÖSEN KIALAKÍTOTT MEGÁLLAPODÁS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐKÉSZÍTÉSE

8 UTÁNKÖVETÉS FUNKCIÓI: A MEGÁLLAPODÁS MEGVALÓSULÁSÁNAK MONITORINGJA
INTERVENCIÓ LEHETŐSÉGÉNEK MEGTEREMTÉSE A KONFLIKTUS KIÚJULÁSA ESETÉN

9 GYAKORLATI PROBLÉMÁK A RÉSZTVEVŐ – JELZŐ – MEGBÍZÓ HÁROMSZÖG
A KONFLIKTUSKEZELÉSI KULTÚRA HIÁNYA BIZALMATLANSÁG A FINANSZÍROZÁS PROBLÉMÁI A MÉDIA SZEREPE

10 NÉHÁNY PÉLDA „ÁTJÁRÁS A PARKON” – NÓGRÁD
„SEGÉLYOSZTÁS” – HAJDÚ - BIHAR


Letölteni ppt "Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA"

Hasonló előadás


Google Hirdetések