Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan írjunk pályázatot? - Esettanulmány 2002. május 16-17. Salgótarján Tordai Péter Tempus Közalapítvány/Leonardo Nemzeti Iroda.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan írjunk pályázatot? - Esettanulmány 2002. május 16-17. Salgótarján Tordai Péter Tempus Közalapítvány/Leonardo Nemzeti Iroda."— Előadás másolata:

1 Hogyan írjunk pályázatot? - Esettanulmány május Salgótarján Tordai Péter Tempus Közalapítvány/Leonardo Nemzeti Iroda

2 A bemutatandó pályázat  A pályázat címe: Szakképzés az egészség- és természetvédelmi turizmus területén  Főpályázó: Tapolca Város Önkormányzata  A pályázat típusa: Leonardo da Vinci program, kísérleti projekt (1997)

3 A projekt háttere – problémák és lehetőségek  Munkanélküliség  Stagnáló gazdaság  Speciális természeti környezet –Gyógybarlang, termálvíz –Balaton-felvidék –A Balaton közelsége

4 Regionális fejlesztési koncepció  A meglevő természeti és humánerőforrások kihasználásával fenntartható gazdasági fejlődés  A szakemberképzés megújítása

5 Igényfelmérés és helyzetelemzés  Országos statisztikai adatok (KSH, Magyar Turizmus Rt.)  Helyi kérdőíves felmérés  Oktatási és gazdasági helyzetelemzés Speciális idegenforgalmi szakképzés beindításának szükségessége

6 A projekt célja Két éves poszt-szekunder szakképzési program kidolgozása

7 A főpályázó  Települési önkormányzat –Átgondolt fejlesztési koncepció –Innovatív, ösztönző környezet –Helyi összefogás –Pályázati tapasztalat –Nemzetközi kapcsolatrendszer

8 Partnerkeresés, partnerválasztás  Honnan? –Korábbi kapcsolatok –Testvérvárosi kapcsolatok –Partnerkereső szeminárium –A partnerek partnerei –Internet  Kiket? –Egymást kiegészítő kompetenciák –Megbízhatóság –Csak amennyire okvetlenül szükség van!

9 Külföldi partnerek  AK-KK (finn képzőközpont)  Escola Professional de Setúbal (portugál szakképzőiskola, tananyagfejlesztés)  Zeus (görög: területfejlesztés, KKV-k támogatása, multimédiás fejlesztések, pedagógiai módszertan)  VVV Domburg-Oostkapelle (holland utazási iroda)  Ungarn tours (német utazási iroda)  Terra (osztrák utazási iroda)

10 Hazai partnerek  Expanzió Humán Tanácsadó Bt. (koordinátor)  Veszprémi Egyetem (tananyagfejlesztés, kreditek, felvételi vizsga követelmények)  Tapolcai Városi Kórház (gyakorlati képzőhely, barlangterápia)  Hévízi Kórház (gyakorlati képzőhely, fürdőterápia)  Szentgyörgy Panzió, Hotel Gabriella (gyakorlati képzőhely, vendéglátás)  Balatontourist (gyakorlati képzőhely, idegenforgalom)

11 A projekt várható eredményei  Felsőfokú szakképzési program és tematika –Termál és egészségturizmus –Természetvédelmi turizmus  Szakmai modulok: –Egészségügyi ellátás, szolgáltatás –Turizmus –Környezetvédelem és a nemzeti parkok védelme –Gazdasági, vállalkozási és számviteli ismeretek  Tananyagok, tankönyvek  CD-k, videófilmek

12 Projektmenedzsment  Folyamatos kapcsolattartás a partnerekkel ( , Internet)  Évi két projekttalálkozó  Munkatalálkozók  Világos felelősségi körök  Konfliktuskezelés  Az érdekeltség fenntartása

13 Értékelés  Kétszintű, részletes önértékelés –Projektirányító testület –Partnerek  Külső szakértők bevonása  Ütemezés (időközi, záró)  Módszerek: –Kérdőívek, elemzések, tanulói értékelés  Indikátorok: –Foglalkoztatási adatok –Hazai és külföldi alkalmazás

14 Az eredmények terjesztése  Helyi média (városi televízió, sajtó)  Konferenciák (Magyar Balneológiai Egyesület, Nemzetközi Egészségturizmus Konferencia)  Internet ( városi honlap)  Hálózatok (Fürdővárosok Szövetsége)  Kiállítások (Training 2000, Brüsszel)  Döntéshozók

15 Munkaterv I.  Munkacsomagok (Felelősök, Időtartam, Határidők) –Részletes munkaterv –Képzés a résztvevő tanároknak –Tananyag- és tantervfejlesztés –A kreditek kialakítása –A képzés elindítása (elméleti képzés, gyakorlat) –Továbbfejlesztés (pl. középiskolai változat) –A végleges tananyag megjelentetése

16 Munkaterv II.  Mérföldkövek (a képzés elindítása, félidei értékelés, munkatalálkozók)  Minőségbiztosítás  Beszámolók  Táblázatok, ábrák, GANT diagramok

17 Költségvetés I.  Leonardo támogatás  Phare Végfelhasználói Támogatás  Önkormányzat  Nyitott Szakképzésért Közalapítvány  Szakképzési Alap

18 Költségvetés II.  Személyi költségek  Utazási költségek  Beszerzési költségek  Adminisztrációs költségek  Alvállalkozói költségek

19 Költségvetés III.  Költségmegoszlás a partnerek között: –HU: 76 %, EU: 24 %  Cash-flow  Reálisan/vagy felültervezve?

20 Továbbfejlesztési lehetőségek  Kapcsolódó projektek kidolgozása –Specializáció –Új országok bevonása –felnőttoktatás –Módszertani újítása (távoktatás) 2000-es Leonardo pályázat

21 Kockázati tényezők  Projektcsapatok hiánya az intézményekben  Személyi változások  Jogi problémák  Szemléletbeli különbségek  Felboruló időrend (szerződéskötés, a támogatás átutalása)

22 ESZA sajátosságok  Komplex fejlesztés részeként  Regionális jelleg  Foglalkoztatáspolitikai megközelítés  Humánerőforrás fejlesztés  Partnerség  Társfinanszírozás


Letölteni ppt "Hogyan írjunk pályázatot? - Esettanulmány 2002. május 16-17. Salgótarján Tordai Péter Tempus Közalapítvány/Leonardo Nemzeti Iroda."

Hasonló előadás


Google Hirdetések