Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;"— Előadás másolata:

1 A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Dr. Hatala József r. altábornagy országos rendőrfőkapitány A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon; új távlatok a rendőrség és a biztosítók együttműködésében „Ár vagy minőség? – Párhuzamosságok és különbségek Európában” konferencia Budapest, október 19.

2 Magyarország közlekedésbiztonsága 1957-2010.
740

3 Személysérüléses közúti balesetek 2001-2010.

4 Személysérüléses közúti balesetek megoszlása 2008-2010.

5 Közúti balesetben meghalt személyek száma 2001-2010.

6 Biztonsági öv használatának aránya Magyarországon 1992-2009
Biztonsági öv használatának aránya Magyarországon évek között forrás: Prof. Dr. Holló Péter (KTI) A használati arány tovább növelhető szigorú biztosítási szankciók alkalmazásával!

7 Ittasan okozott közúti balesetek 2001-2010.

8 Ittasan okozott közúti balesetek 2011. I-IX. hónapok között
Jelentős csökkenés, de még mindig magas (9,6 %-os) arány! A további csökkenés érdekében megfontolásra javasoljuk szigorú biztosítási szankciók bevezetését.

9 Közúti balesetek okozói (2010)
Kerékpárosok által okozott közlekedési balesetek aránya 11 %. Ez több annál, amit a motorkerékpár és smkp. vezetők, vagy a tehergépkocsi és buszvezetők együtt okoztak! Gyalogosok által okozott közlekedési balesetek aránya 6 %. A biztosítási szerződés megkötésekor nyomatékosan fel kell hívni az ügyfél figyelmét egy kiegészítő biztosításra, mely fedezetet nyújt egy általa (gyalogosan, vagy kerékpárral) okozott közlekedési baleset során keletkezett kár esetén. Kerékpárosok esetében meg kell vizsgálni egy új konstrukció bevezetését.

10 A halálos áldozatok számának alakulása a „Magyar Közlekedéspolitika ” program célkitűzéseihez képest 10

11 2011. I-IX. hónap alakulása (előzetes adatok)
a személysérüléses közúti balesetek száma 3,38 %-kal csökkent a közúti áldozatok száma 20,5 %-kal csökkent 112 megmentett emberi élet 2010 azonos időszakához képest az ittasan okozott balesetek száma 20,2 %-kal csökkent 2001. és I-IX. havi adatok összehasonlítása: a halálos áldozatok száma 50,1 %-kal csökkent! 11

12 A rendőrség és a közlekedésbiztonság
Közlekedésbiztonság javítása – „klasszikus” rendőri feladat Lehetőségek: Közúti ellenőrző tevékenység fokozása: - A legveszélyesebb közlekedési szabályszegések elleni fellépés - Technikai eszközök széles körű alkalmazása Prevenció a leghatékonyabb módszerek alkalmazásával Egyéb: - jogalkotási javaslatok - jogszabályalkotásban részvétel - szakhatósági tevékenység stb.

13 Az ORFK-OBB megújítása
Indoka: társadalmi élet változásai + hatékonyság fokozása Cél: társadalmi együttműködés + szélesebb szintű szakmai koordináció Elnökség: 6 fő Koordinációs testület: az elnökség munkáját segítő, javaslattevő, véleményező és koordináló szerepkörrel (létszáma jelenleg 13 fő) MABISZ főtitkára is tagja a koordinációs testületnek

14 Hogyan tovább? A rendőrség és a biztosítók jövőbeni együttműködése

15 Közös kampányok I.

16 Közös kampányok II.

17 Siker volt: Alma-Citrom akció

18 A Rendőrség és a biztosítók közötti együttműködésre tett javaslatok összefoglalva
A meglévők mellett új együttműködési formák keresése. Rendszeres koordináció bevezetése. Káresemények gyorsabb intézése érdekében a jelenlegi rendszer átvizsgálása, új javaslatok közös kidolgozása. Anyagi káros balesetekről országos szintű nyilvántartás létrehozása, mely a biztosítók nélkül lehetetlen (LÁTENCIA). Biztosítási szankciók bevezetése (pl. gyorshajtás, ittas vezetés, vagy övhasználat hiánya miatt csökkentett kifizetés). Preventív lehetőségek kihasználása, közös fellépések, kampányok (gyermekek védelme, közlekedésre nevelés stb.)

19 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! www.baleset-megelozes.eu


Letölteni ppt "A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;"

Hasonló előadás


Google Hirdetések