Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Biztos Kezdet gyerekházak hálózata Gyerekesély projekt TÁMOP 5.2.1. Szilvási Léna szakmai vezető Biztos Kezdet Szakmai Nap, Miskolc, 2010. október 25.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Biztos Kezdet gyerekházak hálózata Gyerekesély projekt TÁMOP 5.2.1. Szilvási Léna szakmai vezető Biztos Kezdet Szakmai Nap, Miskolc, 2010. október 25."— Előadás másolata:

1 Biztos Kezdet gyerekházak hálózata Gyerekesély projekt TÁMOP Szilvási Léna szakmai vezető Biztos Kezdet Szakmai Nap, Miskolc, október 25.

2 Kisgyermekkorban a fejlődés a leggyorsabb, egyben legsérülékenyebb. Kedvező körülmények hatására ekkor változtatható legkönnyebben. Kisgyermekkorban a kirekesztés folyamata megfordítható.

3 Uniós forrásból ma 40 Biztos Kezdet gyerekház működik az országban: 35 program indult 2009 őszén, majd további 5 gyerekház nyílik meg 2010-ben.

4 Szigorúbb területi célzás esetén…

5 Miről fogok beszélni? Biztos Kezdet Gyerekházak hálózata (felépítés, a szakmai támogatás elemei: képzés, mentori támogatás, dokumentációs rendszer) Adatok a program országos fejlődéséről Miért éri meg? Rövid és hosszú távon

6 A Biztos Kezdet program stratégiai terve, stratégiai célok: 1.Gyerekek fejlődésének támogatása 2.Szülőkkel való együttműködés, szülők helyzetének javítása, jövőkép kialakítása 3.Közösségi erőforrások mozgósítása 4.Szakemberek közötti együttműködés Szolgáltatási csomag, Pályázati útmutató képzés Mentori támogatás Dokumentációs rendszer

7 BK Gyerekház munkatársai 0-5 éves gyerekek és szülők, rokonok Védőnő Óvoda, bölcsőde Gyermekjóléti szolgálat munkatársa Gyógypedagógus, fejlesztő TÁMOP – Gyerekesély kiemelt projekt Biztos Kezdet program szakmai támogatás Mentori támogatás BK Képzés helyi Biztos Kezdet program TÁMOP TÁMOP Biztos Kezdet koordinátor A Biztos Kezdet program felépítése

8 Mentori támogatás Egy mentor: 3 – 5 gyerekház Rendszeres személyes találkozások Mentor feladata: szakmai irány, alapelvek képviselete – szakmai megvalósítás segítése a Biztos Kezdet alapelvek, stratégia célok alapján, a helyi adottságokhoz igazítva.

9 Képzés a Gyerekházak munkatársai számára Felkészülés a Gyerekházakban való munkára 180 óra képzés óra önálló tanulás Gyerekház vezető + 2 munkatárs Képzés a Biztos Kezdet program partnerei számára Együttműködés a gyerekek érdekében 60 óra képzés Biztos Kezdet képzés

10 Módszertani anyagok

11 A gyerekház tevékenységeinek és eredményeinek rögzítése, adatok a gyerekek fejlődéséről, a fejlődés nyomon követése Adatgyűjtés a program hatásának elemzéséhez A program országos fejlődésének nyomon követése A dokumentációs rendszer céljai:

12 A programba belépő összes gyerekek és az új gyerekek száma negyedévente az első pályázati hullámban induló 35 gyerekházban (összesen: 2380 gyerek, átlagosan 66 gyerek / program) Dokumentációs rendszer

13 Rendszeresen járó gyerekek száma negyedévente (2010. III. negyedévben: 376 gyerek, átlagosan 10 gyerek/program)

14 Gyerekházba rendszeresen járó gyerekek anyjának iskolai végzettsége (2010. III. negyedév, összesen: 376 gyerek)

15 Rendszeresen járó gyerekek (376 gyerek) életkor szerinti megoszlása (%)

16 Miért éri meg rövid távon? A pályázó a támogatásból… Felújíthat egy ingatlant, berendezheti a gyerekházat 3 munkatárs számára munkát biztosít 36 hónapra Tárgyi és személyi feltételeket biztosít a település 0-5 éves gyerekeinek fejlődéséhez, közösségi teret, tanulási lehetőséget biztosít a szülők számára Szolgáltatásokat hoz a településre A gyerekek megerősödve, magabiztosan mennek az óvodába A szülők tudatosabban használják az intézményeket

17

18 Hazai becslések a hosszú távú megtérülésre Itthon csak becslések vannak a hosszú távú megtérülésre. Magyarországon a koragyermekkori programok megtérülése a magasabb (középfokú) iskolai végzettség elérésén keresztül vezet. A megtérülés hazai viszonyok között elsősorban a magasabb adó- és társadalombiztosítási bevételből származik.

19 „Kevés olyan társadalompolitikai kezdeményezést ismerünk, amelyről elmondhatnánk, hogy nemcsak a méltányosságot és a társadalmi igazságosságot segíti elő, de a gazdaság és a társadalom működésének hatékonyságát is előmozdítja. A szegénységben élő gyermekek korai képességeinek kibontakoztatására irányuló programok ilyen kezdeményezéseknek tekinthetők.” James Heckman, Nobel-díjas közgazdász, 2006


Letölteni ppt "Biztos Kezdet gyerekházak hálózata Gyerekesély projekt TÁMOP 5.2.1. Szilvási Léna szakmai vezető Biztos Kezdet Szakmai Nap, Miskolc, 2010. október 25."

Hasonló előadás


Google Hirdetések