Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tények és Trendek Papíripar Kaposvár, 2007. május 17. Surányi Éva – UPM-Kymmene Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tények és Trendek Papíripar Kaposvár, 2007. május 17. Surányi Éva – UPM-Kymmene Kft."— Előadás másolata:

1 Tények és Trendek Papíripar Kaposvár, május 17. Surányi Éva – UPM-Kymmene Kft.

2 UPM2 Papírfajtánkénti kereslet = Becsült növekedés 2006 – 2020 Észak Amerika 41 millió tonna Európa 45 millió tonna Ázsia & egyéb piacok 60 millió tonna Source: RISI, Jaakko Pöyry, UPM

3 UPM ***KatalógusokBehúzások Vásárlói magazinok Direct Mail ProspektusokKuponok **** Könyvek & Kézikönyvek Szaknévsorok Éves jelentések Borítékok Levélpapírok & Preprint Címkék & csomagolás *OrszágosRegionálisHelyiSportÜzletiIngyenes **ÁltalánosSpeciális Női & Férfi TV & Rádió Hírek & Pénzügyek Business-to-Business Source: RISI, AMEC, Jaakko Pöyry, UPM 2006 Észak-Amerika 41 millió tonna Európa 45 millió tonna Ázsia & Egyéb piacok 60 millió tonna Kereslet felhasználási területek szerint = Becsült növekedés 2006 – 2020

4 UPM4 1,0 % 4,6 % 1,3 % 2,9 % 2,6 % 5,6 % 4,7 % 2,1 % Keresletnövekedés papírfajtánként Újságnyomó SC Műnyomó Famentes ofszet 1,3 % MFS 3,7 % 2,8 % LWC jellegű 1,2 % 0,9 % 2,5 % 2,1 % 1,4 % 1,0 % 1,9 % 1,8 % 0,7 % 1,0 % 2,8 % p.a. 3,8 mt p.a. 2,5 % p.a. 3,8 mt p.a. 1,7 % p.a. 3,0 mt p.a. 1,4 % p.a. 2,6 mt p.a. Source: Jaakko Pöyry, UPM 2006

5 UPM5 2,8 % p.a. 3,8 mt p.a. 0,7 % 2,9 % 10,1 % 2,5 % 1,3 % 0,5 % 6,0 %6,4 % 2,9 % 5,4 % 1,9 % Régiónkénti keresletnövekedés 2,5 % p.a. 3,8 mt p.a. Észak-Amerika Európa Japán Kína Egyéb Ázsia Egyéb 0,3 % 1,1 % 0,3 % 4,2 % 2,3 % 1,7 % p.a. 3,0 mt p.a. 0,1 % 0,7 % -0,2 % 3,4 % 3,5 % 2,0 % 1,4 % p.a. 2,6 mt p.a. -0,1 % Source: Jaakko Pöyry, UPM 2006 A keresletnövekedés 65%-a 2005 – 2020 között a felzárkózó/fejlődő piacokon jelentkezik

6 UPM6 Famentes ofszet ofszet Famentes műnyomó műnyomó Mázoltfatartalmú SC & mázolatlan fatartalmú Újságnyomó Európa A növekedés 22%-át teszi ki (Kelet 13%, Nyugat 9%) Növekedés 2005 – 2020 (mt) Demográfia  Népesség: Nyugat Kelet 407 = 799 millió  Növekedés: Nyugat 0,2% + Kelet -0,2% = 0,0% p.a.  Elöregedés – alacsony születési arány, várható életkor kitolódik  Több, kisebb háztartás Gazdaság  GDP arány: Nyugat 30% + Kelet 3% = 33%  GDP növ.:Nyugat 2,2% + Kelet 4,8% = 2,5% p.a. Vásárlók és felhasználái területek  Egészséges helyi és regionális üzlet  Konszolidációk, akvizíciók  Keleten erős növekedés a nyomtatott hirdetések területén  Terjeszkedés Kelet felé Sources: Consensus Forecasts, Conference Board, OECD, Jaakko Pöyry, UPM 2006

7 UPM7 10 legnagyobb papírgyártó termelési régiók szerint kt Source: UPM 2006 A termelés 91%-a telített, vagy nem növekvő régiókban található

8 UPM8  Ingyenes, 4 szín color, magazin jellegű  Regionális és helyi  Fejlődő piacok  Multimédiás hirdetési lehetőség  Stagnáló, vagy csökkenő példányszám  Fiatal olvasók elérése  Hirdetések eltolódása az Internet felé  Hirdetések eltolódása a mellékletek, magazinok, direct marekting felé  Kisebb formátumok, könnyebb papír Napilap trendek Növekedés : Európa +1,1 É-Amerika -1,5% p.a. Source: UPM 2006

9 UPM9 Source: INMA, WAN / Jim Chrisholm 2005 Trend példa: Ingyenes napilapok Részarány:  Spanyolo. 40%  Olaszo. 29%  Franciao. 20%  Nagy-Br. 6%  USA 4% Specializált kiadók (pl.. Metro, Schibsted):  Európa 49%  Amerika 44%  Ázsia/Óceánia 54%

10 UPM10 Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006 Trend példa: Napilap formátumok Tabloid részarány : %

11 UPM11  Speciális magazinok  Új témakörök (pl. bevásárlás, video-játékok)  Új bevételi források (pl. brand bővítés)  Multimédiás hirdetési lehetőség  Fejlődő piacok  Általános témakörű  Növekvő postai és terjesztési költségek  Fiatal olvasók Magazin & Melléklet trendek Növekedés : Európa +2,7, É-Amerika +0,7% p.a. Source: UPM 2006

12 UPM12 Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006 Trend példa: Speciális magazinok Négy különböző hangszermagazin egy kiadótól (Nagy-Britannia, Future Network)

13 UPM13  Részletes adatbázisok  Személyre szóló kiadványok  Speciális katalógusok és vevőmagazinok  Marketing társulások, közös kézbesítés  Eladásösztönző (katalógusból kinézi, neten megrendeli)  On-line katalógusok és rendelések  Postai és terjesztési költségek növekedése  Környezetvédelmi szigorítások  Személyiségi jogok, korlátozott információ  és mobilmarketing Direkt Marketing trendek Éves növekedés : Európa +3,2%, É-Amerika +2,0% Source: UPM 2006

14 UPM14 Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006 Trend példa: Kereskedelmi kiadványok A reklámköltés 70 – 75%-át tipikusan a nyomtatott termék teszi ki

15 UPM15 Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006 Trend példa: Katalógusok 160 millió példány 27 nyelven, 34 országban

16 UPM16  Felzárkózó piacok  Kicsi és otthoni irodák  Automatizálás, digitális fényképezés, digitális nyomtatás  Print-on-demand és desk-top kiadás  Perszonalizálás  ek és elektronikus formanyomtatványok  Elektronikus adattárolás  Papírmentes iroda Otthon & Iroda trendek Otthon & Iroda trendek Éves növekedés : Európa +3,8%, É-Amerika +1,0% Source: UPM 2006

17 UPM17 Mi a helyzet Magyarországon?

18 UPM18 Source: CEPI2007 Magyarország * Kelet-Európából származót is beleértve, Oroszország nélkül

19 UPM19 Source: CEPI2007, UPM Magyarország

20 UPM20 Source: CEPI2007, UPM Magyarország

21 UPM21 Source: CEPI2007, UPM Magyarország

22 UPM22 Tekercses papírok különböző végfelhasználási területei Famentes papírok MWC, LWC+ LWC standard MFC heatset MFC coldset SC+ SC – A SC - B Javított ú.ny Telefonkönyvp. Volumenizált Színes ú.ny. Magazinok Katalógusok Újságok Speciális újságok. Mellékletek Behúzások Szaknévsorok Direct Mail Hirdetési anyagok Könyvek Egyéb

23 UPM23 Tekercses papírok különböző végfelhasználási területei Újságnyomó HSWO Újságnyomó CSWO Magazinok Katalógusok Újságok, napilapok Speciális újságok. Mellékletek Behúzások Szaknévsorok Direct Mail Hirdetési anyagok Könyvek Egyéb

24 UPM24 Trendek 1.  Famentes: irodai felhasználás íves nyomtatású magazinok digitális nyomtatás(könyvek, kézikönyvek)  LWC +: Speciális magazinok Kereskedelmi kiadványok  MFC heatset: kereskedelmi kiadványok, computer, üzleti, gazdasági, gyermekmagazinok  MFC coldset: speciális magazinok  SC A+: Kereskedelmi kiadványok Üzleti magazinok

25 UPM25 Trendek 2.  SC-B: kereskedelmi kiadványok TV magazinok, napilap-mellékletek  Heatset újságnyomó: kereskedelmi kiadványok, ingyenes hidetési újságok  Coldset újságnyomó: kereskedelmi kiadványok, ingyenes napilapok, ingyenes hirdetési újságok

26 UPM26 Trendek 3.  LWC standard: Kereskedelmi kiadványok  SC-A: kereskedelmi kiadványok  Coldset újságnyomó: napilapok

27 UPM27 Nyomdagép-beruházások a környező országokban  Csehország: 7 új Heatset gép – 48 oldalas 1 – 72 oldalas 2 – 16 oldalas  Szlovákia: 1 új 72 oldalas gép 2006  1 új 32 oldalas gép 2007  Ausztria 5-6 új heatset gép 2007  Románia: 2 új heatset gép

28 UPM28 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Tények és Trendek Papíripar Kaposvár, 2007. május 17. Surányi Éva – UPM-Kymmene Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések