Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mottó „Légy optimista ha citrommal kínál meg az élet kérj hozzá martinit.”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mottó „Légy optimista ha citrommal kínál meg az élet kérj hozzá martinit.”"— Előadás másolata:

1 Mottó „Légy optimista ha citrommal kínál meg az élet kérj hozzá martinit.”

2

3 84 regisztrált TISZK 694 iskola tanuló 7316 hallgató Összesen fő tanul TISZK-ben A nappali tagozatos szakképző iskolai tanulók 90,49%-a tanul TISZK- ben Aktuális TISZK-adatok

4

5 Kaposvár: Eötvös Loránd Műszaki Középiskola Rippl-Rónai József Közlekedési Szakképző Iskola Építőipari, Faipari Szakképző Iskola Noszlopy Gáspár Közgazdasági Szakközépiskola Kinizsi Pál Élelmiszeripari Szakképző Iskola Széchenyi István Kereskedelmi Szakképző Iskola Zichy Mihály Iparművészeti, Ruhaipari Szakképző Iskola Szigeti-Gyula János Egészségügyi Szakképző Iskola Szigetvár: Zrínyi Miklós Gimnázium, Szakközépiskola Dombóvár: 516. sz. Ipari Szakképző Iskola és Kollégium Apáczai Csere János Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Illyés Gyula Gimnázium, Szakközépiskola Összesen:kb 8000 tanuló A TISZK tagintézményei, tanulói létszámai a szakképzésben

6

7 A fejlesztett gyakorlatorientált képzési helyek száma400 db Kialakított közösségi terek alapterülete1758 m 2 Kialakított nagysebességű hálózati végpontok száma178 db Felújított vagy épített alapterület3350 m 2 Hallgatók száma az intézményekbenkb fő Infrastruktúra értéke(épület, berendezés, bútor) Ft INFRASTRUKTÚRA

8

9 Funkciók Műhelycsarnok az alábbi funkciókkal: CNC tanműhely; digitális méréstechnika műhely; épületgépészeti (víz, gáz, klíma, tüzeléstechnika)műhely; élelmiszeripari gépszerelő-műhely; faipari CNC gépműhely; villamossági mérőműhely; villanyszerelő műhelyterem; mechanikai anyagvizsgáló mérőterem; egyéb kiszolgáló termek. Kereskedelem-marketing gyakorlótermek /6.emelet/: pénztár kabinet; élelmiszeripari kabinet; ruházati kabinet; műszaki kabinet; taniroda; tanári szobák, raktár, öltözők stb.

10

11 szerszámkészítőszerszámkészítő műanyag-feldolgozóműanyag-feldolgozó szerkezetlakatosszerkezetlakatos géplakatosgéplakatos hegesztőhegesztő karosszérialakatoskarosszérialakatos villanyszerelővillanyszerelő fényező-mázolófényező-mázoló fémforgácsolófémforgácsoló géplakatosgéplakatos autószerelőautószerelő autóelektronikai műszerészautóelektronikai műszerész vízvezeték-és központifűtés-szerelő,vízvezeték-és központifűtés-szerelő, szellőző-és klímaberendezés szerelőszellőző-és klímaberendezés szerelő gázvezeték-és gázkészülék szerelő,gázvezeték-és gázkészülék szerelő, CNC gépkezelőCNC gépkezelő gépipari számítástechnikai technikusgépipari számítástechnikai technikus mezőgazdasági gépészmezőgazdasági gépész gépgyártástechnológiai technikusgépgyártástechnológiai technikus ipari informatikai technikusipari informatikai technikus gépipari mérnökasszisztens elektrotechnikai technikusgépipari mérnökasszisztens elektrotechnikai technikus háztartásgép-szerelőháztartásgép-szerelő Szakképesítések kínálata a TISZK-nél a gépiparban

12

13 Fogyó gyereklétszám Torzult iskolaszerkezet Szétforgácsolt erőforrások Jogszabályi környezet állandó változása Romló finanszírozási helyzet A szakképzés vonzerejének,társadalmi megbecsülésének csökkenése Leromlott ingatlan és eszközállomány Demográfiai adatok romlása Továbbtanulási struktúra 51% gim 29% szki 20% szakk. Érettségi utáni szakképzésre nem marad értelmes gyerek A szakképző intézmények problémái

14

15 CÉLOK Új hatékony szervezeti és működési modell kidolgozása A szakképzési rendszer intézményeinek integrációja Korszerű tananyagok és pedagógiai módszerek biztosítása, A munkaerő-piaci igényeket rugalmasan követni tudó szakképzés folytatása A szakképzés infrastrukturális feltételeinek javítása Csúcstechnológia alkalmazása A moduláris és gyakorlatorientált szakképzés bázisaként működni Szakképzési rendszer intézményi környezetének továbbfejlesztése Szakképző intézmények együttműködésének fejlesztése A szakképzés és a gazdaság kapcsolatának erősítése Modulrendszerű oktatás bevezetése Tanárok és oktatók kompetenciaalapú továbbképzése Pályakezdő fiatalok munkanélküliségének megelőzése Az oktatás, képzés minőségének javítása a gyakorlat arányát növelni Összehangolt erőforrás kihasználás Lemorzsolódás lényeges csökkentése Hátrányos helyzetű csoportok beilleszkedésének segítése Élethosszig való tanulás alapképességeinek megszerzése Mesterképzésben való részvétel

16

17 FELADATOK A MEGVALÓSÍTÁS SORÁN Párhuzamos kapacitások racionalizálása, összehangolása Helyi igények figyelembevétele (régiós együttműködés) Partnerintézmények közötti versenyhelyzet kezelése Összehangolt marketingtevékenység Humánerőforrás összehangolása Felnőttképzés!!!!! (kollégium) Pedagógiai programok összehangolása A helyi igényekhez jobban igazodó tantervi modulok kidolgozása Kapacitások jobb kihasználása(humán,eszköz),átjárhatóság biztosítása Modul rendszerű szakképzés bevezetése, kipróbálása Koncentrált erőforrások = iskolák esélyegyenlősége nő (mit fejlesztek???) Kényszerű iskolai integráció RFKB, kamara, minisztériumok, NSZFI, ASZI, önkormányzat, OH, Munk. Közp. Központi korszerű e-tananyag hozzáférés biztosítása Pályakövetés, minőségbiztosítás, vizsgaközpont

18

19 19 Hogyan tovább???? Szakmák szerint differenciált iskolai normatív finanszírozási rendszert és tanulói ösztöndíj rendszer kialakítása, a felnőttképzésben is alkalmazva (Kamara és RFKB döntések alapján) A hároméves, 9. évfolyamtól kezdődő szakiskolai képzési rendszer fokozatos és egyre meghatározóbb bevezetése a gyakorlati készségekre épülő szakmáknál, amennyiben a tapasztalatok ebben a tanévben pozitívak lesznek A szakmai vizsga letétele után egyfajta gyakornoki rendszerben történő továbbfoglalkoztatás rendszerének a kidolgozása Pályakövetési rendszer kialakítását is előkészítése TISZK-ek működését egyszerűsíteni, oktatási intézményi formát a gazdasági helyett

20

21 21 Tervezett megoldási koncepciók A képzések szakmai tartalmát fokozatosan át kell dolgozni, gyakorlat- centrikussá kell tenni (szakképesítéstől függően %-ban gyakorlati részeket tervezünk beépíteni az új központi programokba) A szakmai és vizsgakövetelményeket feltétlenül egyszerűsíteni, rövid, maximum 3 napos záróvizsgák, jóval kevesebb adminisztrációval és kisebb vizsgaköltséggel Újra megszervezni a képzés felügyeleti rendszerét, mely a gyakorlati és az elméleti oktatásra egyaránt vonatkozik A szintvizsgák minél szélesebb körben történő bevezetését, a tapasztalatok szerint nagyon jó minőségellenőrzési módszerként működik

22

23

24 KAPOSVÁR TISZK Kft. Kaposvár Virág u. 32 Tel/Fax:

25

26


Letölteni ppt "Mottó „Légy optimista ha citrommal kínál meg az élet kérj hozzá martinit.”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések