Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

S ocial media Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "S ocial media Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék."— Előadás másolata:

1 S ocial media Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék

2 Mi is a web 2.0 ? A kommunikáció új formája A web 2.0 (vagy webkettő) kifejezés olyan internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek, azaz a felhasználók közösen készítik a tartalmat vagy megosztják egymás információit.

3 Az interaktivitás és a résztvevők egymással folytatott kommunikációja révén a tartalmat maguk a felhasználók töltik fel, hozzák létre, osztják meg vagy véleményezik. A felhasználók aktívan kommunikálnak egymással, és kapcsolatokat alakítanak ki egymás között.

4 Mi változott?

5 Social media A digitális közösségek olyan online hálózatok, amelyek közös érdek vagy megosztott tartalom köré épülnek. Részvétel, Nyíltság, Közösség, Kapcsolódások

6 PARADIGMAVÁLTÁS

7

8 WEB 3.0 – miben más

9 Az emberek élnek a technológia adta lehetőségekkel A Facebook forradalma Minden profil egy kis szerkesztőség a hálóban A személyes szerkesztőség fogalma -publikálás a barátoknak, ismerősöknek -tartalomelőállítás és megosztás -követhetőség

10 Hogy használjuk a netet?

11 Az internethasználat még mindig bővül végén a 14 év feletti lakosság 54%-a rendelkezett internethozzáféréssel, de csak 41%-uk élt ezzel a lehetőséggel elején átléptük a 60 %-ot!

12

13

14 A gyakoriság is fontos szempont

15 Bővülő piac a válság ellenére

16

17 A helyzet 2011ben némileg más

18 Online vásárlás

19 Nemek közötti különbségek

20

21 A legnépszerűbb oldalak a világon

22 Mely oldalak népszerűek hazánkban? Jelenleg már (2011 okt.) 5. Index, 6. Blog.hu, 7. Origo.hu, 8. Iwiw.hu..

23 A közösségi oldalak egyre népszerűbbek A Facebook forgalma beelőzte a Google-ét március 16., kedd 13: ben fordult elő utoljára, hogy nem a Google volt a leglátogatottabb oldal a neten. Akkor a MySpace előzte le a keresőt, most pedig a Facebook

24 A közösségi oldalak igen népszerűek

25 A Facebook hazai térhódítása

26

27 Mire használják?

28 Facebook

29 Social media - üzlet

30 Mi az üzleti modell?

31

32 Adatbányászat a felhasználókról

33 Féljünk tőle vagy szeressük a Google-t? Automatikus online biot készít az online aktivitásról, de ezt tudjuk befolyásolni – DASHBOARD Google fiók – milyen adatokat tárol

34 Dashboard adatok - keresés

35 Dashboard adatok – részletes keresés

36 A Google profilozás

37 A közösségi portálok kockázatai A közösségi portálok felhasználói olyan "érzékeny" információkat közölnek internetes profilon, mint például a születési helye vagy időpontja és egyéb személyes adatok. Az adatok révén akár bűncselekmények követhetőek el! "Míg az emberek a valós életben soha nem adnák meg ezeket az adatokat idegennek, gond nélkül felteszik a netre, ahol mindenki láthatja.” A felhasználók 15 százaléka nem titkosítja adatait ezeken a portálokon. Az internetezők 24 százaléka ugyanazt a jelszót használja valamennyi weboldalon.

38 A közösségi portál mindent lát Személyes adatok: -Hely -Életkor -Nem -Nemi érdeklődés -Párkapcsolati állapot -Nyelvek -Érdeklődési kör

39 A közösségi portál mindent lát Szociális adatok: -Iskolai végzettség -Munkahely -Kapcsolatok -Kapcsolatok ismerősei

40 De mire kellenek az adatok? "Testre szabott" reklámok -- PPC A bejelentkezett felhasználók profilja, pontosabban a profilban található adatok alapján kategóriákba sorolná a felhasználókat, és ennek megfelelően válogatná meg a hirdetéseket. Felhasználói adatok + Közösségi kapcsolatok = A tökéletes reklámcélzás

41 További irodalom creativa.hu Creativa Kommunikációs Ügynökség

42 KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "S ocial media Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék."

Hasonló előadás


Google Hirdetések