Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2014. 08. 06. www.railcargo.hu 1 Fejlesztések és közös probléma megoldás a fuvarozás minőségének javítására Farkas Gyula Üzemviteli koordináció vezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2014. 08. 06. www.railcargo.hu 1 Fejlesztések és közös probléma megoldás a fuvarozás minőségének javítására Farkas Gyula Üzemviteli koordináció vezető."— Előadás másolata:

1 Fejlesztések és közös probléma megoldás a fuvarozás minőségének javítására Farkas Gyula Üzemviteli koordináció vezető

2 Tartalom Együttműködés a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. között Szállítmánybiztonság növelése Üzemeltetést támogató IT rendszer (RC.TIS) fejlesztése RID-együttműködés Üzemeltetés fókuszpontjai

3 Együttműködés a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. között A 2016-ig szóló Keretszerződés mindkét fél számára előnyös: A Szolgáltató részére előre meghatározott volumen garanciák; A Megrendelő részére biztos vontatási kapacitást biztosít; A vontatási egységárak évenkénti változásának szabályai lehetővé teszik a költségek és bevételek előre tervezhetőségét; A piaci igények változását követve biztosítja a volumengarancia és az árak évenkénti felülvizsgálatát, változtatásának lehetőségét; Lehetőséget ad a fuvarozási igények folyamatos változása miatti eseti szerződések megkötésére, melyeknek folyamatát is szabályozza; Lehetőséget ad és ösztönöz az informatikai fejlesztésekre, melyek az elemzések, ellenőrzések és elszámolások területén nyújtanak lényeges segítséget. Keretszerződés

4 Közös informatikai fejlesztések EMIG (elektronikus menetigazolvány) - fókuszban: a mozdony Lehetővé teszi a mozdonyok- továbbított vonatok- aktuális helyzetének térképes megjelenítését. Támogatja a feladatok teljesítésének reális tervezését operatív időszakon belül. Kiszolgáló menetek, tolatási mozgások jelen idejű figyelését teszi lehetővé. A teljesítés utólagos kontrolljához és elemzéséhez sokrétű adatbázist szolgáltat. Együttműködés a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. között

5 Közös informatikai fejlesztések fókuszban: a megrendelés és teljesítés A Vontat2 megrendelő felülete kibővült a To-fi és Te-fi lekérdezésekkel. Együttműködés a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. között To-fi (Tolatás figyelő): Tolatómozdonyok tevékenységét grafikusan jeleníti meg. Párba állítva a megrendelést és a tényleges teljesítést. A munkaterv szerinti feladatvégzés kontrollpontja. Elsőként interaktív felülettel támogatja a megrendelő és szolgáltató folyamatos kommunikációját. Te-fi (Tehervonat figyelő): A vonatok státuszállapotát (mozdonyvezető bejelentkezése, fékpróba), tartózkodási helyét, géppel és személyzettel való ellátottságát jeleníti meg. Összefogja a megrendelést és a teljesítés MFB, SZIR, FOR adatait. Az operatív irányítás modern támogató eszköze interaktív felületével. Alkalmas utólagos lekérdezés készítésére.

6 Villamos energia fogyasztás mérése Célja: az energia elszámolás átalány helyett tényleges fogyasztás alapú legyen Eszköze: hitelesített fogyasztásmérő Felhasználási területe: belföldi és nemzetközi fogalom Valamennyi 470-es mozdonyba beépítésre kerül Hozadéka: a mozdonyvezetőket gazdaságosabb vezetési stílus kialakítására ösztönzi, alacsonyabb energiaköltséget és –fogyasztást eredményez Együttműködés a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. között

7 Szállítmánybiztonság növelése A Rail Cargo Hungaria saját biztonsági szervezetével folyamatosan fejleszti szállítmányainak biztonságát. Ennek keretében: Folyamatosan figyelemmel kíséri a szállítmányozásban folyó műszaki fejlesztéseket, különös tekintettel az elektronikus lakatok vonatkozásában; Sikeres, több éves próbaüzeme alapján, elsőként a nagy hazai szállítmányozók közül 2011-től az Allock lakatok széleskörű alkalmazása. Allock lakatrendszer jellemzői:  Nagy értékű szállítmányok, tehervagonok, kocsik nyomkövetése, a szállítmány rablás elleni védelme;  Az őrzött szállítmányok mozgásának GPS alapú követése;  Az őrzés kezdetének és végének, valamint az őrzött vagonok, kocsik azonosítási számainak naplózása, a teljes őrzési folyamat archiválása.

8 Kocsinyitás érzékelés Intelligens lakatok, illetve zárszerkezetek Kocsi pozíciójának követése GPS vevők alkalmazásával Külső, belső hőmérséklet rögzítése

9 Üzemeltetést támogató IT rendszer (RC.TIS) fejlesztése A program segítségével kezelhetővé válik a vonatközlekedéssel kapcsolatos összes tevékenység (állomáson belüli kocsik mozgatása, beállítások és kihúzások, vonatfelvétel, kocsik út közbeni kezelése - mérlegelés, vámkezelés). A program segítségével kinyerhetővé válik a vonatterhelési kimutatás, a rendezési jegyzék, az átadási jegyzék, valamint a beállítási és kihúzási lista. Az RC.TIS bevezetésének köszönhetően a SZIR rendszer jelentős része kiváltásra kerül. A rendszer oktatása (több, mint 800 fő) november. 14-én fejeződik be.

10 A rendszer 106 állomáson vágányszintű kocsinyilvántartást tesz lehetővé. Az RC.TIS tervezett bevezetése: 2013 eleje. Az RC.TIS által érintett fő folyamatok:  Kocsik beállítása, kihúzása és út közbeni kezelése (időpont jelzéssel);  Vonatok létrehozása, indítása, érkeztetése;  Kocsi rendezés nyilvántartásának támogatása (állomások vágányhelyzetének helyes kezelése, vonatfelvétel könnyebb elvégezése, RC.TIS állomások vágányszintű kocsihelyzetének előállítása). Üzemeltetést támogató IT rendszer (RC.TIS) fejlesztése

11 RID-együttműködés Fejlesztések RCH-nál: RID veszélyes áru szállítási biztonsági tanácsadói csoport működése 2010 elejétől, fokozott RID-es ellenőrzések; A tanácsadói csoport munkája következtében minőségi javulás a RID előírásainak betartása területén január elsejétől 312/2011 sz. Kormányrendelet alapján a Katasztrófavédelem ellenőrzéseket (fuvarokmány; jelölések; műszaki megfelelőség; mozdonyvezetői RID felszerelés) végez. Be kell jelenteni a RID-es küldemények indulását a hatóságnak.

12 RID-együttműködés Együttműködés területei: Rendkívüli események vizsgálata; Közös ellenőrzések; Együttműködés az OKF-es ellenőrzésekkel kapcsolatban és a RID előírásainak betartása érdekében; RID-es küldemények bejelentésével kapcsolatban; OKF részére informatikai hozzáférés biztosítása.

13 Üzemeltetés fókuszpontjai Az egyes kocsiforgalom megtartása Rakodóhely kiszolgálás informatikai fejlesztése MÁV által üzembe helyezett dinamikus kerékterhelés-mérő berendezés előnyei Vágányzár túllépések kezelése Védőkocsik igénybevétele

14 Köszönöm a figyelmet! 1133 Budapest, Váci út


Letölteni ppt "2014. 08. 06. www.railcargo.hu 1 Fejlesztések és közös probléma megoldás a fuvarozás minőségének javítására Farkas Gyula Üzemviteli koordináció vezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések