Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, 2009. október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, 2009. október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon."— Előadás másolata:

1 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon Prof. Dr. Holló Péter, az MTA doktora KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. kutató professzor Széchenyi István Egyetem, Győr egyetemi tanár

2 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 2/19 Vázlat 1.)A hazai közúti közlekedésbiztonsági helyzet 2.)Változások az EU-ban 3.)Még szélesebb körű kitekintés 4.)Összefoglalás, következtetések

3 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 3/19 1. A hazai közúti közlekedés- biztonsági helyzet A közúti gépjárművek, a személysérüléses balesetek és az ezek következtében meghaltak száma. A hazai közúti biztonság fő szakaszai

4 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 4/19 1. A hazai közúti közlekedés- biztonsági helyzet /2 Közúti balesetek halálos áldozatainak száma Magyarországon 1976 és 2008 között az EU és a hazai közlekedéspolitika célkitűzésének tükrében

5 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 5/19 1. A hazai közúti közlekedés- biztonsági helyzet / ig vagy620-ra (-50%, EU Fehér Könyv) vagy867-re (-30%, hazai közlekedés- politika) kellene csökkenteni a közúti balesetek halálos áldozatainak számát.

6 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 6/19 1. A hazai közúti közlekedés- biztonsági helyzet / I. félévében további javulás –8,7% személysérüléses közúti balesetek –3,1% meghaltak –13,5% súlyos sérültek –9,7% könnyen sérültek –1,2% ittasan okozott személysérüléses közúti balesetek

7 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 7/19 2. Változások az EU-ban Halálos közúti baleseti áldozatok számának valóságos és „tervezett” alakulása 1990 és 2010 között az EU tagállamaiban

8 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 8/19 Az EU tagországok összességében 28%-kal ( ről re) mérséklődött a közúti balesetek halálos áldozatainak száma 2001-től 2008-ig. Magyarországon 20%-os a csökkenés (1239-ről 996-ra) 2. Változások az EU-ban /2

9 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 9/19 Az EU is elmarad a nagyra törő célkitűzés mögött, 2008-ban például az „elvárt” halálesettel szemben történt. 2. Változások az EU-ban /3

10 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 2. Változások az EU-ban /4 Közúti baleseti halottak száma az EU országaiban

11 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 2. Változások az EU-ban /5 A közúti baleseti halottak számának változása 2001 és 2008 között az EU tagállamaiban

12 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 3. Még szélesebb körű kitekintés Közúti baleseti halottak számának rövid távú alakulása ( )

13 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 3. Még szélesebb körű kitekintés /2 A közúti baleseti halottak számának átlagos évi változása

14 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 3. Még szélesebb körű kitekintés /3 Közúti halálesetek 2009 és 2008 első negyedévi száma (előzetes adatok)

15 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 A változást vizsgálva úgy tűnik, hogy az EU évi célkitűzése – a évi áttörés és a első félévi eredmények ellenére – elérhetetlen messzeségben van számunkra, sőt a hazai közlekedéspolitika kevésbé nagyra törő célkitűzése sem lesz teljesíthető. 4. Összefoglalás, következtetések

16 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 Ahhoz tehát, hogy ne szakadjunk le reménytelenül a többi országhoz képest a közúti közlekedésbiztonság területén, további, határozott és hatékony intézkedésekre van szükség. A évi adatok azt mutatják, hogy jó úton járunk, amin nem szabad megtorpanni. 4. Összefoglalás, következtetések /2

17 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 4. Összefoglalás, következtetések /3 A konferencia címére utalva hangsúlyozni kell, hogy a „pillérek” még nem elég erősek, sőt, nagyon is törékenyek, akár az eddig elért sikereink. Mindent meg kell tehát tennünk annak érdekében, hogy megszilárdítsuk és tovább gyarapítsuk az eddigi eredményeket.

18 „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október /19 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, 2009. október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon."

Hasonló előadás


Google Hirdetések