Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából."— Előadás másolata:

1 Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából

2 Mentorálásba bevont tanulók száma TanévÖsszlétszámHHH tanulók száma Arány 2007/08976 fő79 fő8 % 2008/09985 fő89 fő9 % 2009/10998 fő125 fő12 %

3 Kiemelt feladatok   A hátrányos helyzetű, lemorzsolódással veszélyeztetett, tanulási nehézségekkel küzdő, elsősorban osztályos tanulók esélyegyenlőségének növelése, felzárkóztatásuk elősegítése, és az iskolából való lemorzsolódásuk arányának csökkentése, felzárkóztatása és támogatásuk, hogy befejezzék tanulmányaikat. Pályaorientációjuk, pályaválasztásuk elősegítése.   Az oktatás/szakképzés és a munka világa közötti kapcsolatok erősítése, elősegítve ezáltal az iskolarendszer és a szakképzés különböző szintjeiről kilépő fiatalok számára a munkaerőpiacra való belépést és a változó munkaerő-piaci igényekhez történő alkalmazkodást.

4 Feladataink még:   Pályaorientáció segítése egyénre szabottan. (pályaorientációs órák keretében)   Egyéni mentorálás (egyéni fejlesztő foglalkozás biztosítása egyéni képességek tükrében).   Egyéni fejlesztési terv felállítása teamben háromhavonta. (IPR, esetmegbeszélés az összes érintett egyidejű részvételével)   Segítő, megértő környezet kapcsolat kialakítására, teambe szervezése.

5 A patrónus program hatásai   Az eredményességi mutatók pozitív irányba mozdultak el (bukás, lemorzsolódás, 3 H-s tanulók nagyobb arányú részvétele érettségit adó képzésen), jelentősebb eredmények hosszabb távon várhatók.   Szülőkkel való együttműködés hatékonyabbá vált. (háromhavonkénti esetmegbeszélések)   A partneri kapcsolatok javulása (CKÖ, civil szervezetek, társadalmi-szakmai intézményi környezettel, minden egyes családdal)   Esélyt ad a fiataloknak a továbblépéshez, ezért a patrónusi, mentori rendszer működtetése nélkülözhetetlen.

6 Köszönjük a figyelmet!  


Letölteni ppt "Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából."

Hasonló előadás


Google Hirdetések