Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MÁVCARGO Group EU csatlakozás után, a tranzit és kombinált szállítás helyzete KOVÁCS IMRE főigazgató KIÚT konferencia, 2005. április 25 – 27. MÁVCARGO.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MÁVCARGO Group EU csatlakozás után, a tranzit és kombinált szállítás helyzete KOVÁCS IMRE főigazgató KIÚT konferencia, 2005. április 25 – 27. MÁVCARGO."— Előadás másolata:

1 MÁVCARGO Group EU csatlakozás után, a tranzit és kombinált szállítás helyzete KOVÁCS IMRE főigazgató KIÚT konferencia, április 25 – 27. MÁVCARGO group

2 Tevékenységet befolyásoló tényezők Liberalizáció - Közép-Kelet Európa EU csatlakozás – MÁVCARGO Group Piaci szegmensek Piaci körülmények MÁVCARGO reagálása a változásokra Kereskedelem Tranzit Kombinált fuvarozás Záhony operatív szerepe Stratégiai irányvonal Tartalom MÁVCARGO group

3 A ’90-es évek óta folyamatos szabályozások és EU direktívák kiadása a vasút liberalizációja érdekében A liberalizáció a nyugat-európai országokban kezdődött Politikai és gazdasági környezet megteremtése Első üzleti területek Légi fuvarozás (személy és teher egyaránt) Vasúti fuvarozás (’90-es évek) A liberalizáció kezdete MÁVCARGO group

4  Liberalizációs folyamat kezdete EU csatlakozás után  Szabályozási rendszer megváltozása - EU direktívák, vasúti csomagok – GYORS ALKALMAZKODÁSI KÉNYSZER  Versenyhelyzet kiéleződése – Új vasúttársaságok megjelenése  Nemzeti vasúttársaságok strukturális átalakulása  Stratégiai partnerkeresés  Határtechnológiai folyamatok átalakítása – EU belső és külső határok Közép – Kelet Európai kitekintés MÁVCARGO group

5 Vállalati forma - Árufurvarozás Vasútvállalatok száma Piaci részesedés Hálózati hozzáférés Kihívások MagyaroszágRészvénytársaság Az EU csatlakozás óta 3 új vasútvállalat jelent meg a piacon. Belföldi fuvarozásban tevékenykednek 0% VPE, mint hatóság Kocsiprobléma, Mozdonyhiány Infrastruktúra, Humán tőke SzlovéniaHolding Még nem jelentek meg új vasúttársaságok - Nincs adat Kocsiprobléma, Finanszírozás, Karbantartás LengyelországHolding Több, mint 30 új vasúttársaság. Többnyire belföldi fuvarozás, de vannak nemzetközi fuvarozásban érdekelet cégek is. 6% Szabad hozzáférés, de a határtechnológia a PKP irányítása alatt - CIM és SMGS szabályoás Finanszírozás, kocsihiány és mozdonyhiány SzlovákiaHolding Több új cég 2-3% Nincs adat Kocsiprobléma, Finanszírozás, Karbantartás RomániaHolding 14 új társaság van októberétől 7 új társaság kérte a regisztrációját. 10%, elsősorban az irányvonatokból A diszkriminációment es hozzáférés biztosított a CFR SA-val megkötött szerződésnek megfelelően. Kocsiprobléma, Finanszírozás, Karbantartás Liberalizáció – Közép-Kelet Európa MÁVCARGO group

6 A liberalizált fuvarozási piac megoszlása hazainemzetközi vasút 2% növekedés12% növekedés közút 8% csökkenés28% növekedés vízi 2% növekedés53% növekedés 2004-es változások (tkm) Nyugat-Európa Magyarország MÁVCARGO group

7  VPE Kft. - hatóság  Kapacitás elosztás  Hálózathoz való hozzáférés (országonkénti eltérések figyelemmel kísérése) nemzetközi – One Stop Shop iroda  Minisztérium  Magyar Vasúti Hivatal létrehozása EU csatlakozás - Szervezeti megfelelés  MÁV Rt. szervezeti átalakulása  Üzleti szektor és az állami finanszírozási szektor különválasztása – keresztfinanszírozás megakadályozása MÁVCARGO group

8  2006-tól a nemzetközi vasúti áruszállítási piac megnyílik  2007-től teljes hozzáférés  Fuvarozási növekedés várható  Vasútvállalatok megjelenése  Versenyhelyzet kiélesedése a legjövedelmezőbb szállítási módozatokban  Tranzit és kombinált fuvarozásban Liberalizációs folyamat kezdete hazánkban május 1. után MÁVCARGO group

9 Változó piaci helyzet Versenyhelyzet Magyarországon I. MÁVCARGO Közúti, vasúti és vízi konkurenciaVasúti liberalizáció Bel- és külföldi magánvasút társaságok megjelenése (Floyd Kft. Magyar Magánvasút Rt, MÁV Hajdú Vasútépítő és Mélyépítő Kft, CER (magyar-szlovák), WLB,STLB (osztrák), BRKS (szlovák)) Belső hatások eszközellátottságfejlesztések hiánya Összesen mintegy 4500 tehervonat állt mozdony-, illetve személyzethiány miatt Következmény: alacsony színvonalú szolgáltatás fuvarvesztés RIV kocsi bér növekedés Folyamatosan csökkenő ár Javuló szolgáltatási minőség Kikötői fejlesztések (pl. Pozsony) Phd RIV megszűnése KBT-kötelezettség Kocsi hiány mozdonyhiány Külső hatások Szabályozási környezet MÁVCARGO group

10 Liberalizációra való reagálás - MÁVCARGO  Proaktivitás  Piaci módszerek  Nemzetközi kapcsolatok  Hosszú távú stratégiai partnerek  Stratégiailag kiemelt területek fejlesztése - Záhony  Technológiák racionalizálása  Hatékonyságnövelés  MÁVCARGO Group MÁVCARGO group

11 MÁVCARGO – áruszállítási teljesítmény alakulása  két év alatt jelentős, összesen 20 milliárdos eredményt termelő ágazattá válás  Az elszállított áru mennyisége 8%-kal nőtt, az egy munkatársra jutó elszállított tonna mennyiségében 30%-kos növekedést realizált az üzletág. MÁVCARGO group

12 Tranzit forgalom

13 Tranzit áruáramlatok Nem EU országok EU országok Mezőgazdasá gi termékek, fa, ócskavas Késztermékek, elektronikai áruk, nehézipari termékek Mezőgzdasági termékek, konzervek Késztermék ek, acél termékek MÁVCARGO group

14 Kombinált szállítás - Projektek

15 Budapest Sopron Kijev Batovo „Csárdás Vonat” és a csatlakozások ZÁHONY Hódos Verona Moszkva Kazahsztán Balkán projektek Thessaloniki / Sindos Kelebia

16 Budapest Hegyeshalom Kijev Csop Vonatprojektek az V. korridoron - Kijev Express ZÁHONY Bécs Salzburg Villach Kijev – Záhony – Hegyeshalom – Villach (Ro-La) Az útvonalon az eljutási idő: 48 óra

17 Budapest Kijev Új Selyemút – Eurázsia projekt ZÁHONY Ázsia Sian – Záhony – Bilk Távol-Kelet összekötése Európával Eljutási idő : 14 nap BILK

18 Ljubljana Adria Train Miskolc Áruforgalom Szlovákiából és Lengyelországból Áruforgalom CIS Előtérben az V. vasúti folyosó Adriai kikötők irányába MÁVCARGO group

19 Záhony operatív szerepe MÁVCARGO group  EU külső határ, ki kell építeni a schengeni feltételek szerint  Határállomási vámkezelést az EU bármely gazdálkodója itt végezheti  Szigorúbb növényegészségügyi hatósági ellenőrzések, amihez a Növény és Talajvédelmi Szolgálat új vizsgáló állomást épített Eperjeske Rendező határállomáson  EU kilépő forgalom vám formalitásai egyszerűsödtek  Továbbra is megmaradt a két fuvarjogi rendszer (CIM és SZMGSZ) fordítókorongjaként Záhony  Az áruforgalom vasúton is növekszik, ezen belül a vasúti teljesítmények aránya a külső feles munkákkal szemben nem csökken,

20 Stratégiai irányvonal Magyarország és Közép-Kelet Európa kiemelkedő, modern és versenyképes szolgáltatásokkal rendelekező vasúti fuvarozójává válás, ahol a versenystratégia elemei:  Vevőorientáció  Komplex szolgáltatások – MÁVCARGO Group  Racionalizálás  Infrastruktúra karbantartás és fejlesztés  Nemzetközi kapcsolatok - pozicionálás  Környezetivédelmi mechanizmusok megvalósítása közvetlen és közvetett úton. MÁVCARGO group

21 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! MÁVCARGO group


Letölteni ppt "MÁVCARGO Group EU csatlakozás után, a tranzit és kombinált szállítás helyzete KOVÁCS IMRE főigazgató KIÚT konferencia, 2005. április 25 – 27. MÁVCARGO."

Hasonló előadás


Google Hirdetések