Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tudományos Diákkör TEHETSÉGGONDOZÁSI FORMA: -sokféle képességterületet átfogó: -intellektuális, tudományos, kreatív, zenei, előadói stb. tehetségfejlesztés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tudományos Diákkör TEHETSÉGGONDOZÁSI FORMA: -sokféle képességterületet átfogó: -intellektuális, tudományos, kreatív, zenei, előadói stb. tehetségfejlesztés."— Előadás másolata:

1

2 Tudományos Diákkör

3 TEHETSÉGGONDOZÁSI FORMA: -sokféle képességterületet átfogó: -intellektuális, tudományos, kreatív, zenei, előadói stb. tehetségfejlesztés - rugalmas délutáni keretek között - mottónk: MINDENKINEK VANNAK TÁLENTUMJAI CÉLCSOPORT: - önképzőkör jellegű: diák elnök és két alelnök vezetésével -diákok egyéni ötleteinek összehangolása, - önálló munkájuk során lehetőleg mentor (tanár, szülő, más intézmény diákja) bevonásával BEVÁLOGATÁS: - önkéntes alapon, bárki bármikor bekapcsolódhat - fontos az "hogy legyen ÖTLETE" TEVÉKENYSÉGEK: - állandó jellegű kapcsolattartás - cél: a résztvevők bővítése - szabad, egyéniségtől függő önálló kutatómunka - kéthetente 1-2 órás "ülés" - egyéni munkák ismertetése a közösséggel - tudományos délutánok programjainak összeállítása, gyakorlása, bemutatása

4 Intézményünkben, nagy hagyományokkal rendelkező tehetséggondozást szerettük volna színesíteni egy diákkör tevékenységével Segíteni azt, hogy minden érdeklődő diákunk megtalálja helyét egy kutató csapatban, ahol lehetőséget biztosítunk a kreatív tanulóknak, hogy saját tapasztalataikat, saját kutató munkájukat, annak menetét, eredményeit megismertethessék és bemutathassák másoknak. Minnél nagyobb teret adni, hogy ezek a diákjaink igényessége, önállósága, ötletessége és kreativitása a kutató munka során, illetve produktumok készítése során tovább fejlődjön. Célok 1.

5 Fontos volt hogy a kutatási lehetőségek mellett a csoportkohézió is megerősödjön, és fokozatosan kialakuljon egy mindenki számára nyitott diákkör. Fontos számunkra a kommunikáció és kapcsolatteremtés: kezdetben a diákok saját iskolájuk falain belül, később továbblépve szülők, mentorok, intézmények és szervezetek, illetve a Kutató Diákok Mozgalma felé. Célok 2.

6 Munkánk során hangsúlyos a diákok önálló kutatómunkája, amely során lehetősége van külső személyek mentorkénti bevonására. Amennyiben lehetőségünk van rá, akkor a programjainkba szeretnénk szülőket is bevonni. A működésünk során biztosítanánk - egy-két meghívott vendég felkérésével - előadást a diákok számára. Fontos, hogy diákjaink felismerjék “a téma a lábunk előtt hever” szituációt. A kollégák segítő tevékenysége kiemelkedő a folyamatban. Célok 3.

7 Igaz, hogy ma még nem tanultam, de azt tudom, hogy ők is rossz tanulók voltak. Célok 4.

8 Nézzétek a szerencsétlent, könyv van a kezében! Célok 5.

9 Működésünk önkéntes + bármikor csatlakozhat mentoros diákjaink automatikusan (de nem kötelező) Hetente 1X találkozás együttműködés külsősök bevonásával folyamatosan tanácsadás tudományos délután vagy nap diákköri társak koordinálása elnökség jelképes tagdíj (csak tervezet)

10 Témák magyar irodalom és nyelvészet, helytörténet és néprajz, technikatörténet, technológia, kémia, fizika, matematika, környezetvédelem, földrajz, humánbiológia és egészségvédelem, zoológia, botanika

11 2011-es rendezvényeink - a Természettudományos Napokhoz kapcsolódóan 800 éves Miskolc régi képeslapokon című kiállítás - Irodalomest: ( ) 11 diákunk adta elő saját versét vagy prózáját, a felolvasást mozgásművészeti illetve három zenei betét színesítette. Összesen 21 diákunk szerepelt a műsorban. - Töri-koktél ( ) 6 diákunk különböző történelmi érdekességeket dolgozott fel. A műsort színesítette külsős segítő lovagi bemutatója, néptánc bemutató, ének, vers és zenei bemutató. Ezen a rendezvényen debütált a fúvós kvintet. Összesen 23 diákunk szerepelt a műsorban. - Tudományos nap ( ) 19 diákunk 5 helyszínen forgószínpadszerűen mutatták be ppt-és beszámolóikat, ehhez kapcsolódóan 10/d-s tanulók fizikai kísérleteket mutattak be

12 Plakátok

13 Meghívók

14 Műsorrend

15

16 TORNATEREM: Lantos Nóra: Lévay József Victor Sára: Bató Eszter Bereznay András: Erkel Ferenc Tóth-Szabó Csenge: Latabárok FIZIKAI ELŐADÓ: Miklós Zoltán: Árpádkori temetők Pecze Gábor: Johanniták Tóth Tamás: Egy kitalált középkori bankárkodás Aranyosi Márk: II. Rákóczi Ferenc KOLLÉGIUM GYÜLEKEZETI TEREM: Bottka Gábor: Ember mechanikája Bordás Gabriella: Szelektív hulladékgyűjtés Molnár Zsombor: Talaj élővilága Grebely Csaba: „Különleges bicikli” M5 Mongyik Dalma: Miskolc parkosítása Bordás Zoltán: Görögök és zsidók Miskolc történetében Sípos Péter: es események és a Lévay Kapcsolata Kozák Ádám: A Rákóczi-szabadságharc miskolci kapcsolatai II. EMELETI DÍSZTEREM: Lénárt Zoltán: Híres történelmi lovak Majoros Ádám: Tömegpusztító fegyverek Kacsó Dalma: Retródivat TUDOMÁNYOS NAP tornateremgyülekezetidíszteremfizikaiM5 Haladás: Az M5-ös teremből az előadók a TORNATEREM-be mennek Előadások : max percesek

17

18

19

20 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Tudományos Diákkör TEHETSÉGGONDOZÁSI FORMA: -sokféle képességterületet átfogó: -intellektuális, tudományos, kreatív, zenei, előadói stb. tehetségfejlesztés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések