Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont."— Előadás másolata:

1

2

3

4 A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont

5

6

7

8 A Titanic utolsó pillanatai...

9 A Titanic jobb oldala ütközött a jégheggyel.

10 A hajóorr alsó rekeszeit kezdte elárasztani a víz.

11 Az áradás miatt a hajóorr süllyedni, míg a hajó fara emelkedni kezdett.

12

13

14 Kezdetben lassú volt a süllyedés...

15 Később aztán valahogy gyorsabban süllyedt a Titanic és egyesével kezdte elveszíteni az arany kéményeit.

16 A Titanic folyamatosan hagyta el a kéményeit, míg a hajó fara az óceán szintjével már közel 60°-os szöget zárt be.

17 Megszűnt az áramellátása és a legnagyobb terhelés a második nagy illesztésre esett, ami a harmadik és a negyedik kémény között volt...

18 ... amely pontnál aztán a hajó kettérepedt...

19 ... ami után nagyobbik rész kezdett függőlegesen süllyedni, a hajó fara pedig visszaesett az óceán felszínére.

20 Az orrész teljesen elmerült, magával húzva fart is függőleges irányban, míg végül a két rész elvált egymástól.

21 A farrész percekig függőlegesen lebegett az óceán felszínén.

22 Majd ezt a részt is elárasztotta a víz és elmerülésével semmilyen nyomot nem hagyott maga után a Titanic.

23 Az orrész közel 3 km mélyre süllyedt az Atlanti óceánban

24 És végül hajnali 2:20 perckor feneklett meg, április 15-én.

25 Több, mint 94 éve történt mindez, és még mindig rejtély övezi, mert még ez a merülési elmélet is hamisnak bizonyult nemrég. A legújabb kutatások alapján összeállított elmélet nem egyezik a túlélő szemtanúk által látottakkal, ezért ennek a valaha álomhajónak nevezett járműnek az igaz története rejtélybe és ellentmondásokba torkollik.

26 A Titanicot 1912-ben vesztette el a világ, míg közel hét évtizeddel később, 1985 szeptember 1-én Dr. Robert D Ballard meg nem találta az Atlanti óceán fenekén.

27 A Titanicról készült első felvétel, melyet Dr. Robert D Ballard és legénysége készített.

28 A talapzat, melyen a Titanic kormánykereke is helyet foglalt. De a kormánykerék már nem látható.

29 Látszólag semmit sem lehet észrevenni ezen a csupasz és rozsdás falon. Pedig egykor ez tartotta a Titanic egyik legpompásabb fafaragását: az elsőosztályú nagy bálterem óráját és annak varázslatos külső keretét.

30 Az orrész

31

32

33 Az orrész alaprajza: Az 1. kémény helye Az 1. nagy illesztés Az elsőosztály bejárata A 2. kémény helye

34 Az orrésszel összehasonlítva a farrész teljesen szétroncsolódott, olyannyira, hogy alig azonosítható hajóroncsként. Ennek oka az, hogy farrészben légmentesen zárt rekeszek voltak, mint például mélyhűtött rekeszek, vagy nyomás alatt álló rekeszek, mint a propelleralagutak, ahogy ez a hajó profilján is látszik. Merülés közben, miután a farrész elvált az orrésztől, útban az Atlanti óceán feneke felé, minden ezekben a rekeszekben elzárt levegő kiszabadult, ezáltal hatalmas nyomásnak kitéve a farrészt. Emiatt robbanás következett be, ami a külső fémlemezek leválását okozta, és minden rekesz, ami a nyomás alatt álló rekeszek fölött volt, teljesen elroncsolódott. Ez a robbanás olyan hatalmas volt, hogy néhány túlélő hallotta, percekkel a Titanic elmerülése után!

35 A Titanic profilja A légmentesen zárt és nyomás alatt álló rekeszek, melyek a farrész felrobbanását okozták

36 A farrész

37 A Titanic jelen állapota, összehasonlítva az aktuális profillal A farrész Az orrész Iszapba temetve

38

39 Így nézett ki 95 évvel ezelőtt

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51 A Titanic megdöbbentő belsejének dicsősége

52

53 A Titanic építése

54

55 A Titanic egyik propelleralagútja

56

57 A TITANIC ELSÜLLYEDÉSE HATÁSA A RÁDIÓKRA 1912-ben a Titanic jéghegynek ütközött és leadta az első SOS-jelet, amit egy közeli hajón fogtak is. Ez a hajó sok túlélőt mentett ki. Később kiderült, hogy egy másik hajó közelebb volt, de csak egy rádiós volt a legénységében, aki nem volt szolgálatban. Ennek következ- ményeképpen 1912-től kezdve a rádiós szolgálathoz két emberre van szükség minden hajón.

58

59

60

61

62

63

64


Letölteni ppt "A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont."

Hasonló előadás


Google Hirdetések