Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont."— Előadás másolata:

1

2

3 A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont

4

5

6

7 A Titanic utolsó pillanatai...

8 A Titanic jobb oldala ütközött a jégheggyel.

9 A hajóorr alsó rekeszeit kezdte elárasztani a víz.

10 Az áradás miatt a hajóorr süllyedni,
míg a hajó fara emelkedni kezdett.

11

12

13 Kezdetben lassú volt a süllyedés...

14 Később aztán valahogy gyorsabban süllyedt a Titanic
és egyesével kezdte elveszíteni az arany kéményeit.

15 A Titanic folyamatosan hagyta el a kéményeit, míg a hajó
fara az óceán szintjével már közel 60°-os szöget zárt be.

16 Megszűnt az áramellátása és a legnagyobb terhelés
a második nagy illesztésre esett, ami a harmadik és a negyedik kémény között volt...

17 ... amely pontnál aztán a hajó kettérepedt...

18 ... ami után nagyobbik rész kezdett függőlegesen süllyedni,
a hajó fara pedig visszaesett az óceán felszínére.

19 Az orrész teljesen elmerült, magával húzva fart is függőleges
irányban, míg végül a két rész elvált egymástól.

20 A farrész percekig függőlegesen lebegett az óceán felszínén.

21 Majd ezt a részt is elárasztotta a víz és elmerülésével
semmilyen nyomot nem hagyott maga után a Titanic.

22 Az orrész közel 3 km mélyre süllyedt az Atlanti óceánban

23 És végül hajnali 2:20 perckor feneklett meg, 1912. április 15-én.

24 Több, mint 94 éve történt mindez, és még mindig rejtély övezi, mert még ez a merülési elmélet is hamisnak bizonyult nemrég. A legújabb kutatások alapján összeállított elmélet nem egyezik a túlélő szemtanúk által látottakkal, ezért ennek a valaha álomhajónak nevezett járműnek az igaz története rejtélybe és ellentmondásokba torkollik.

25 A Titanicot 1912-ben vesztette el a világ,
míg közel hét évtizeddel később, 1985 szeptember 1-én Dr. Robert D Ballard meg nem találta az Atlanti óceán fenekén.

26 A Titanicról készült első felvétel, melyet
Dr. Robert D Ballard és legénysége készített.

27 A talapzat, melyen a Titanic kormánykereke is helyet foglalt.
De a kormánykerék már nem látható.

28 Látszólag semmit sem lehet észrevenni ezen a csupasz és rozsdás falon
Látszólag semmit sem lehet észrevenni ezen a csupasz és rozsdás falon. Pedig egykor ez tartotta a Titanic egyik legpompásabb fafaragását: az elsőosztályú nagy bálterem óráját és annak varázslatos külső keretét.

29 Az orrész

30 Az orrész

31 Az orrész

32 Az elsőosztály bejárata
Az orrész alaprajza: A 2. kémény helye Az 1. kémény helye Az 1. nagy illesztés Az elsőosztály bejárata

33 Az orrésszel összehasonlítva a farrész teljesen
szétroncsolódott, olyannyira, hogy alig azonosítható hajóroncsként. Ennek oka az, hogy farrészben légmentesen zárt rekeszek voltak, mint például mélyhűtött rekeszek, vagy nyomás alatt álló rekeszek, mint a propelleralagutak, ahogy ez a hajó profilján is látszik. Merülés közben, miután a farrész elvált az orrésztől, útban az Atlanti óceán feneke felé, minden ezekben a rekeszekben elzárt levegő kiszabadult, ezáltal hatalmas nyomásnak kitéve a farrészt. Emiatt robbanás következett be, ami a külső fémlemezek leválását okozta, és minden rekesz, ami a nyomás alatt álló rekeszek fölött volt, teljesen elroncsolódott. Ez a robbanás olyan hatalmas volt, hogy néhány túlélő hallotta, percekkel a Titanic elmerülése után!

34 A légmentesen zárt és nyomás alatt álló rekeszek,
A Titanic profilja A légmentesen zárt és nyomás alatt álló rekeszek, melyek a farrész felrobbanását okozták

35 A farrész

36 A Titanic jelen állapota, összehasonlítva az aktuális profillal
Iszapba temetve A farrész Az orrész

37

38 Így nézett ki 95 évvel ezelőtt

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50 A Titanic megdöbbentő belsejének dicsősége

51

52 A Titanic építése

53

54 A Titanic egyik propelleralagútja

55

56 A TITANIC ELSÜLLYEDÉSE HATÁSA A RÁDIÓKRA
1912-ben a Titanic jéghegynek ütközött és leadta az első SOS-jelet, amit egy közeli hajón fogtak is. Ez a hajó sok túlélőt mentett ki. Később kiderült, hogy egy másik hajó közelebb volt, de csak egy rádiós volt a legénységében, aki nem volt szolgálatban. Ennek következ- ményeképpen 1912-től kezdve a rádiós szolgálathoz két emberre van szükség minden hajón.

57

58

59

60

61

62

63


Letölteni ppt "A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont."

Hasonló előadás


Google Hirdetések