Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdasági ismeretek. A Gazdasági ismeretek tantárgy kétszintű érettségi vizsgája alapvetően jól töltötte be azt a szerepet, hogy – a gazdasági felsőoktatásba.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdasági ismeretek. A Gazdasági ismeretek tantárgy kétszintű érettségi vizsgája alapvetően jól töltötte be azt a szerepet, hogy – a gazdasági felsőoktatásba."— Előadás másolata:

1 Gazdasági ismeretek

2 A Gazdasági ismeretek tantárgy kétszintű érettségi vizsgája alapvetően jól töltötte be azt a szerepet, hogy – a gazdasági felsőoktatásba jelentkező gimnazistáknak szakmai orientációjukkal összhangban készülhessenek jövőbeli pályájukra, – emelt szinten mintegy „felvételi” tárgyból elmélyülve adjanak számot tudásukról Összefoglaló

3 Alapvetően bevált, a jelentkezők kb.fele választotta Jellemző formája a „hagyományos” dolgozat (ebben az irányban a szabályozás az évek alatt finomodott) Legfőbb dilemmája, hogy valóban diákmunka szülessen - indokolta a nappali tagozatos diákokra szűkíteni a választhatóságot A „projektérettségi” tapasztalatai

4 Tantárgyi követelményekkel kapcsolatos, a 100/1997 (VI.13.) Korm rendeletet érintő javaslatok 1. A makrogazdaság kínálatának (termelési függvényének) levezetése: – Közép szinten: A makrogazdaság termelési függvénye. – Emelt szinten: A munkapiac és a makrogazdaság termelési függvényének összefüggése, a makrokínálat levezetése. Változtatási javaslatok (1)

5 2. Az érettségi vizsga célja annak megállapítása, hogy a vizsgázó: … - gazdasági összefüggéseket grafikusan, függvények segítségével is képes értelmezni valamint megjeleníteni, emelt szinten függvények segítségével folyamatokat tud bemutatni, összefüggéseket tud levezetni. Folyt.

6 Az érettségi folyamatát, - a vizsga leírását, a 40/2002 (V.24.) OM rendeletet érintő javaslatok Közép szinten eredeti: Hagyományos dolgozat oldal terjedelemben, amelyben a választott téma alapján a tanuló bemutatja a vállalkozás működését, gazdálkodásának körülményeit. javasolt változtatás Hagyományos dolgozat képeken kívül oldal (nem több, mint 30 oldal) terjedelemben, amelyben a választott téma alapján a tanuló bemutatja a vállalkozás működését, gazdálkodásának körülményeit. Változtatási javaslatok (2)

7 Emelt szinten Eredeti szöveg: Hagyományos dolgozat oldal terjedelemben, amelyben a választott téma alapján a tanuló bemutatja a vállalkozás működését, gazdálkodásának körülményeit. javasolt változtatás Hagyományos dolgozat képek nélkül oldal (nem több, mint 30 oldal) terjedelemben, amelyben a választott téma alapján a tanuló bemutatja a vállalkozás működését, gazdálkodásának körülményeit. Folyt.

8 Általános szabályok változtatására tett javaslat (a konzulens felelősségének erősítése) Idézet a rendeletből (javasolt kiegészítés pirossal): „A konzulens feladata és felelőssége hogy az önálló témaválasztás után legalább 3 konzultáció alkalmával irányítsa a vizsgázót a feladat elkészítésében, a követelmények teljesítésében, a munkafolyamatáról készült munkanaplót ellenőrizze, végül pedig a munka folyamatát és az elkészült projektmunkát a megadott szempontok szerint szövegesen értékelje. Az elkészült projektmunkát, a munkanaplót és a szöveges értékelést aláírásával és dátummal kell ellátnia.” Folyt.

9 A projektkészítés folyamata, értékelési szempontok: Elérhető (15 pont) Elért 15 pont Határidők betartása.(3 ) A vizsgaleírásban megadott terjedem.(2 ) Folyamatos kapcsolattartás a konzulenssel.(2 ) Munkanapló vezetése, a munkavégzés során szerzett tapasztalatok rögzítése. (5 ) Forrásmunkák ötvözése a saját kutatás eredményeivel.(3) Folyt.

10 A 100/1997 (VI.13.) Korm. rendeletben javasolt változtatásokkal összhangban az írásbeli feladatsor feladattípusainak kiegészítését javasolják az alábbiak szerint: feleletválasztás Igaz-hamis rövid választ igénylő feladatok Számítást, ábrázolást igénylő feladatok Grafikonelemzés (új javaslat) Változtatási javaslat 3.

11 A 100/1997 (VI.13.) Korm. rendeletben javasolt változtatásokkal összhangban az emelt szintű vizsga tételsorának 14. tételét az alábbi módon javasolják kibővíteni: 14. A munkapiac, a munkanélküliség problémájának elemzése, a makrogazdaság termelési függvénye.

12 Projektjavítás – szóbelire javasolt kérdések Kérdező tanár tájékozottsága Vizsgáztatási tapasztalatok

13 Társadalomismeret projekttapasztalatok Készítette: Merényi Zsuzsanna (Gazdasági ismeretek érettségi bizottsági elnök) Összhang - egységesség


Letölteni ppt "Gazdasági ismeretek. A Gazdasági ismeretek tantárgy kétszintű érettségi vizsgája alapvetően jól töltötte be azt a szerepet, hogy – a gazdasági felsőoktatásba."

Hasonló előadás


Google Hirdetések