Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú."— Előadás másolata:

1 Városi turizmus

2 Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú megközelítéssel - a városnak olyan sajátos és komplex termékcsomaggá kell válnia, amely értékesítői és vásárlói szemszögből is a multifunkcionalitás jegyeit hordozza (Michalkó Gábor 1999).

3 Városi turizmus az ókorban Az ókortól kezdve a legtöbb utazás - kereskedelmi, politikai, vagy vallási jellegű - elsősorban a városokba, vagy azokon keresztül vezetett, ezért az "városi turizmust" az utazás ősformájának is nevezhetjük.

4 Városi turizmus az újkorban A modern - a szó mai értelmében vett - városi turizmus fejlődéséről azonban csak az ipari társadalmak kialakulása után beszélhetünk. Az ipar fejlődése a városokhoz kötődött. A munkaidő és a szabadidő elkülönült, megnőtt a városlakók pihenési szükséglete, ezért itt alakultak ki az első szabadidős létesítmények.

5 Város A turisztikai marketinges számára=TERMÉK(mix) A fogyasztók a várost arra használják fel, hogy ÉLMÉNYEIK bővüljenek. A turista a szolgáltatásokat a városból vásárolja meg.

6 Város Komplex –1. termék –2. környezet, amiben a termék megtalálható –3. a történelmi városrészek eladhatóak, mint VONZERŐK

7 Város vonzerői 3 tényezőtől függnek: 1. A látogató turisztikai szükségletei 2. A hely jellegzetességei (egyedisége) 3. A helyre vonatkozó információk

8 Városi turisták jellegzetességei Kevesebb időt töltenek egy adott városban, mint pl.: egy adott üdülőhelyen Lényegesen magasabb szintű szolgáltatásokat vesznek igénybe, ezáltal magasabb a költési hajlandóság is.

9 Városi turizmus hatása a gazdaságra (multiplikátor hatás) 1. Nő a gazdasági bevétel 2. Nő az ÁFA/IFA bevétel 3. Munkahelyek teremtődnek 4. Nő a SZJA bevétel 5. Turisztikai vállalkozásokat serkent 6. Nő a vállalkozói aktivitás

10 Városi turizmus marketingje Nehéz a reklámozás, mert a turista szolgáltatásokat vásárol, mely bizalmon alapul. Prospektusok Városi imázs

11 Városok és rendezvények szervezése A városok rendezvényszervezésekkel tehetik még vonzóbbá önmagukat: 1. Kulturális program 2. Sportesemény 3. Vallási esemény, program 4. Szórakoztató program 5. Egyéb


Letölteni ppt "Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú."

Hasonló előadás


Google Hirdetések