Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az emberi tanulás. Gall-féle lelki tulajdonságok agykérgi lokalizációja, Hámori József nyomán.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az emberi tanulás. Gall-féle lelki tulajdonságok agykérgi lokalizációja, Hámori József nyomán."— Előadás másolata:

1 Az emberi tanulás

2 Gall-féle lelki tulajdonságok agykérgi lokalizációja, Hámori József nyomán

3 A tanulást és emlékezést az idegrendszer plaszticitása teszi lehetővé TanulásEmlékezet a viselkedés megváltozása tapasztalatszerzés hatására az információ kódolására, tárolására és előhívására való képesség

4 Az emlékezet három szakasza

5 Emlékezeti rendszerek Felosztás a tárolás időtartama alapján: –rövid távú emlékezet (munkamemória): információ átmeneti megtartása és manipulálása –hosszú távú emlékezet: információ tárolása hosszabb időn keresztül

6 Hosszú távú emlékezet Deklaratív (explicit) emlékezet: szándékos felidézés számára hozzáférhető emlékek –Epizodikus emlékezet: egyedi eseményekre való emlékezést lehetővé tevő rendszer –Szemantikus emlékezet: a világról meglévő általános tudásunk, ismereteink tárolását végző rendszer Nem-deklaratív (implicit) emlékezet: a teljesítményben mutatkozik meg, nem a tudatos felidézésben vagy felismerésben

7 Rövid távú emlékezet Rövid távú emlékezet:kis mennyiségű információ fejben tartása rövid ideig (néhány másodperc vagy perc) –Verbális –Téri-vizuális A rövid távú emlékezet a munkamemóriarésze A munkamemória lehetővé teszi az információ rövid ideig történő fejben tartását és manipulálását –tanulás, következtetés, megértés

8 Emlékezeti rendszerek

9

10 A szociális tanulás Minden olyan tanulást, amely révén bekövetkező viselkedésváltozás társas kölcsönhatások, szociális interakciók következtében alakul ki. Brit meghatározása szerint az a folyamat, amely által az egyének olyan tudásra, képességekre és állapotokra tesznek szert, amely alkalmassá teszi őket arra, hogy különböző csoportoknak és a társadalomnak többé-kevésbé hasznos tagjaivá váljanak. A szocializációt felfoghatjuk úgy is, mint a személyiség fejlődésének társadalmi vetületét.

11 Formái Utánzás Modellkövetés Azonosulás (identifikáció) Belsővé tétel (interiorizáció)

12 Iskolai szocializáció A kortárs csoport jelentősége a hozzá való átpártolást követően válik fontossá, amikor a többiek szava fontosabb a viselkedés és teljesítmény megítélésében mint a felnőtteké. Ekkor a csoporthoz tartozás erősebbé válik mint a felnőttekhez való viszony.

13 A tanulók négy különböző társas helyzetét különböztethetjük meg: A népszerű gyerekeknek sok barátjuk van, önérvényesítő törekvéseik vannak. Jó kapcsolatteremtő képességeik vannak. Az elutasított tanulók ennek ellentéte, zárkózottság és agresszivitás figyelhető meg náluk. Ellentmondásos: A legagresszívabb csoport, de tagjai jó kapcsolatteremtő és fejlett értelmi képességekkel rendelkeznek. A kívül maradók gyenge kapcsolatteremtő képességgel rendelkeznek, magányukat egy-két "jó barát" oldja.

14 Készítette: 10.a Veres Nikolett


Letölteni ppt "Az emberi tanulás. Gall-féle lelki tulajdonságok agykérgi lokalizációja, Hámori József nyomán."

Hasonló előadás


Google Hirdetések