Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Erőszakmentes, egészségtudatos iskola” A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Erőszakmentes, egészségtudatos iskola” A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11."— Előadás másolata:

1 „Erőszakmentes, egészségtudatos iskola” A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

2 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Helyzetelemzés - emelt szintű ének-zene oktatás (1963) - emelt szintű testnevelés oktatás (1971) - sportiskolai képzés (2008) - hátránykompenzáló, képesség-kibontakoztató nevelés (2003) - Pedagógusképzés - Sportiskolai módszertani központ - ÖKOISKOLA

3 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

4 Az iskola szakmai hálózata Vajda Péter Ált. Iskola Sportegyesületek SIOSZ NUSI-UPI ELTE R. Wallenberg Középiskola SULINOVA Kht OMAI-HEFOP Irányító Hatóság Józsefvárosi Zeneiskola, néptánc ÖKOISKOLA Drog-prevenció OPKM SPORTISKOLASPORTISKOLA TUDOMÁNYOS MŰHELY PEDAGÓGUSKÉPZÉSPEDAGÓGUSKÉPZÉS INTEGRÁCIÓINTEGRÁCIÓ ÉLETMÓDÉLETMÓD MŰVÉSZETI KÉPZÉS „Együtt működünk” konzorcium Országos Táplálkozás- tudományi Intézet FKFK Semmelweis Egyetem Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola OFI

5 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Alapvetések: 1. „Az ismertté vált fiatalkorú bűnelkövetők döntő többsége olyan hátrányos helyzetű, marginális családi környezetből származik, ahol a szegénység, a munkanélküliség és a napi szociális problémák meghatározó élményt jelentenek. Szüleik többsége segéd-, kisegítő vagy betanított munkás, foglalkozás- vagy munkanélküli. Már kora gyermekkorukban szegregált és marginalizált környezetben élnek.” (Társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája) 2. „Az iskola az utolsó lehetőség, amivel meg lehet állítani a kerületben elég látványosan megmutatkozó folyamatot, az alul levők leszakadását, és meg lehet talán ezt a folyamatot fordítani” (Dr. Jóvér Béláné alpolgármester)

6 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Jelentés a közép- magyarországi régió gyermekkorú illetve fiatalkorúak bűnelkövetési helyzetéről és a évben végzett bűnmegelőzési tevékenységről) 3. „A kerületi beszámolók alapján ezek a bűncselekmények sokszor annak köszönhetőek, hogy a diákok egyszerűen nem tudják értelmes tevékenységgel elfoglalni magukat, a város szívében élő fiatalok nem tudnak menni sehova, ahol hasznos időtöltéssel szembesülnének, ezért sok esetben bandákba verődnek, céltalanul lézengenek, üzletközpontokban töltik napjuk kiemelkedő részét. A céltalanság, az unalom, a kalandvágy sokszor deliktumok megvalósítására ösztönzi őket. Saját és kerületi előadók útján begyűjtött tapasztalatok útján kijelenthetem, hogy a diákok nagy része nem érzi tette súlyát, nem ismerik fel a határokat, vagy ha igen csak későn, melynek következtében egy tréfából hamar a bűncselekmények, és eljárások útjára lépnek.” (Jelentés a közép- magyarországi régió gyermekkorú illetve fiatalkorúak bűnelkövetési helyzetéről és a évben végzett bűnmegelőzési tevékenységről)

7 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Iskolai problémák: - iskolakerülés - családi háttér - deviáns életvitel - intézményi deviancia - békés együttélés a többséggel, egymás kölcsönös elfogadása, alapvető normarendszer tiszteletben tartása

8 A tanulók környezetének összehangolt működése Szülői ház SZÜLŐI HÁZ ISKOLA KORTÁRS- CSOPORT LAKÓ- KÖRNYEZET SPORT- EGYESÜLET CÉLCSOPORT Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

9 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Józsefvárosi Erőszakmentes Iskola program RÉV8 Zrt – MNP II. T3 Szociális és bűnmegelőzési program - Áldozattá válást csökkentő prevenciós programok - Bűnmegelőzési tanórák felső tagozaton - Tantestületi továbbképzés - Intenzív családtámogató szolgáltatás

10 Klubnapközi, játszóház - Hagyományos csoportkeretek felbomlása - Szabad pedagógus- és foglalkozásválasztás - Hagyományos családi időtöltések megismerése - Szülők bevonása, részvétele Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

11 Internet szakkör, ECDL tanfolyam, diákhonlap, iskolaújság - Kommunikációs fejlesztés - Naprakész tartalmak - Hátránykompenzáció Közép-magyarországi Regionális Egyeztető konferencia Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

12 Rekreációs és sport foglalkozások - egészséges életmódra nevelés - közösségfejlesztés - szociális kompetenciák fejlesztése - szabadidő hasznos és tartalmas eltöltése Közép-magyarországi Regionális Egyeztető konferencia Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

13 Életmód-foglalkozások - kertgondozás - háztartástan - KRESZ-ismeretek kerékpárral - polgári védelmi ismeretek - egészségnevelés - drogprevenció Közép-magyarországi Regionális Egyeztető konferencia Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

14 Lakókörnyezeti programok - iskola megismertetése a lakókörnyezettel - részvétel a kerület életében - környék lakosságának bevonása a nevelési folyamatba Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

15 Néptánc, társastánc, kézművesség - kiegészítő készségek, képességek fejlesztése - közösségi tevékenykedtetés - kultúraközvetítés, egymás népszokásainak megismerése Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

16 Szülők iskolája ismeretterjesztő eladások kicsiknek-nagyoknak nem (csak) „iskolai” témákról Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

17 Családi napok „Az iskola az a hely, ahol jó (együtt) lenni” Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

18 Diáknapok, kirándulások, műsorok - esély a sikerre - kötetlen együttlét - szabadidős alternatívák Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

19 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

20 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „A gyermekek hosszú éveket töltenek az iskolában, ezért az iskola az egészség védelme szempontjából kiemelkedő jelentőségű színtér: jól vagy kevésbé jól, de mindenképpen befolyásolja a gyermekek egészséges testi-lelki fejlődését.” /Egészségügyi Minisztérium Népegészségügyi Főosztály: Összefoglaló tájékoztatás szülők számára a gyermekek egészsége érdekében végzendő iskolai tennivalókról/

21 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

22 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

23 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Szontagh Pál igazgató Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 1089 Budapest, Vajda Péter utca Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola


Letölteni ppt "„Erőszakmentes, egészségtudatos iskola” A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11."

Hasonló előadás


Google Hirdetések