Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Erőszakmentes, egészségtudatos iskola”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Erőszakmentes, egészségtudatos iskola”"— Előadás másolata:

1 „Erőszakmentes, egészségtudatos iskola”
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Erőszakmentes, egészségtudatos iskola” A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról

2 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Helyzetelemzés emelt szintű ének-zene oktatás (1963) - emelt szintű testnevelés oktatás (1971) - sportiskolai képzés (2008) - hátránykompenzáló, képesség-kibontakoztató nevelés (2003) - Pedagógusképzés - Sportiskolai módszertani központ - ÖKOISKOLA

3 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

4 Az iskola szakmai hálózata
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Az iskola szakmai hálózata Vajda Péter Ált. Iskola Sportegyesületek SIOSZ NUSI-UPI ELTE R. Wallenberg Középiskola SULINOVA Kht OMAI-HEFOP Irányító Hatóság Józsefvárosi Zeneiskola, néptánc ÖKOISKOLA Drog-prevenció OPKM S P O R T I K L A TUDOMÁNYOS MŰHELY E D G Ó U É Z N Á C M MŰVÉSZETI KÉPZÉS „Együtt működünk” konzorcium Országos Táplálkozás-tudományi Intézet FKFK Semmelweis Egyetem OFI

5 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Alapvetések: 1. „Az ismertté vált fiatalkorú bűnelkövetők döntő többsége olyan hátrányos helyzetű, marginális családi környezetből származik, ahol a szegénység, a munkanélküliség és a napi szociális problémák meghatározó élményt jelentenek. Szüleik többsége segéd-, kisegítő vagy betanított munkás, foglalkozás- vagy munkanélküli. Már kora gyermekkorukban szegregált és marginalizált környezetben élnek.” (Társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája) 2. „Az iskola az utolsó lehetőség, amivel meg lehet állítani a kerületben elég látványosan megmutatkozó folyamatot, az alul levők leszakadását, és meg lehet talán ezt a folyamatot fordítani” (Dr. Jóvér Béláné alpolgármester)

6 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 3. „A kerületi beszámolók alapján ezek a bűncselekmények sokszor annak köszönhetőek, hogy a diákok egyszerűen nem tudják értelmes tevékenységgel elfoglalni magukat, a város szívében élő fiatalok nem tudnak menni sehova, ahol hasznos időtöltéssel szembesülnének, ezért sok esetben bandákba verődnek, céltalanul lézengenek, üzletközpontokban töltik napjuk kiemelkedő részét. A céltalanság, az unalom, a kalandvágy sokszor deliktumok megvalósítására ösztönzi őket. Saját és kerületi előadók útján begyűjtött tapasztalatok útján kijelenthetem, hogy a diákok nagy része nem érzi tette súlyát, nem ismerik fel a határokat, vagy ha igen csak későn, melynek következtében egy tréfából hamar a bűncselekmények, és eljárások útjára lépnek.” (Jelentés a közép- magyarországi régió   gyermekkorú illetve fiatalkorúak bűnelkövetési helyzetéről és a  évben végzett   bűnmegelőzési tevékenységről)

7 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Iskolai problémák: - iskolakerülés - családi háttér - deviáns életvitel - intézményi deviancia - békés együttélés a többséggel, egymás kölcsönös elfogadása, alapvető normarendszer tiszteletben tartása

8 A tanulók környezetének összehangolt működése
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola A tanulók környezetének összehangolt működése Szülői ház SZÜLŐI HÁZ ISKOLA KORTÁRS-CSOPORT LAKÓ-KÖRNYEZET SPORT-EGYESÜLET CÉLCSOPORT

9 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Józsefvárosi Erőszakmentes Iskola program RÉV8 Zrt – MNP II. T3 Szociális és bűnmegelőzési program - Áldozattá válást csökkentő prevenciós programok - Bűnmegelőzési tanórák felső tagozaton - Tantestületi továbbképzés - Intenzív családtámogató szolgáltatás

10 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Klubnapközi, játszóház - Hagyományos csoportkeretek felbomlása - Szabad pedagógus- és foglalkozásválasztás - Hagyományos családi időtöltések megismerése - Szülők bevonása, részvétele

11 Közép-magyarországi Regionális Egyeztető konferencia 2009.06.30.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Internet szakkör, ECDL tanfolyam, diákhonlap, iskolaújság - Kommunikációs fejlesztés - Naprakész tartalmak - Hátránykompenzáció

12 Közép-magyarországi Regionális Egyeztető konferencia 2009.06.30.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Rekreációs és sport foglalkozások - egészséges életmódra nevelés - közösségfejlesztés - szociális kompetenciák fejlesztése - szabadidő hasznos és tartalmas eltöltése

13 Közép-magyarországi Regionális Egyeztető konferencia 2009.06.30.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Életmód-foglalkozások - kertgondozás - háztartástan - KRESZ-ismeretek kerékpárral - polgári védelmi ismeretek - egészségnevelés - drogprevenció

14 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Lakókörnyezeti programok - iskola megismertetése a lakókörnyezettel - részvétel a kerület életében - környék lakosságának bevonása a nevelési folyamatba

15 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Néptánc, társastánc, kézművesség - kiegészítő készségek, képességek fejlesztése - közösségi tevékenykedtetés - kultúraközvetítés, egymás népszokásainak megismerése

16 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Szülők iskolája ismeretterjesztő eladások kicsiknek-nagyoknak nem (csak) „iskolai” témákról

17 Családi napok „Az iskola az a hely, ahol jó (együtt) lenni”
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Családi napok „Az iskola az a hely, ahol jó (együtt) lenni”

18 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Diáknapok, kirándulások, műsorok - esély a sikerre - kötetlen együttlét - szabadidős alternatívák

19 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

20 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „A gyermekek hosszú éveket töltenek az iskolában, ezért az iskola az egészség védelme szempontjából kiemelkedő jelentőségű színtér: jól vagy kevésbé jól, de mindenképpen befolyásolja a gyermekek egészséges testi-lelki fejlődését.” /Egészségügyi Minisztérium Népegészségügyi Főosztály: Összefoglaló tájékoztatás szülők számára a gyermekek egészsége érdekében végzendő iskolai tennivalókról/

21 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

22 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

23 Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Szontagh Pál igazgató Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 1089 Budapest, Vajda Péter utca


Letölteni ppt "„Erőszakmentes, egészségtudatos iskola”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések