Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 4. előadás: ITIL V3 / Service Transition I.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 4. előadás: ITIL V3 / Service Transition I."— Előadás másolata:

1 SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 4. előadás: ITIL V3 / Service Transition I.

2 SERVICE TRANSITION A szolgáltatás bevezetés (Service Transition) szerepe, hogy a felhasználók operatív tevékenységeihez szükséges IT szolgáltatásokat leszállítsa. Ezt úgy teszi, hogy a szolgáltatástervezés fázisból érkező szolgáltatásterv csomag alapján a szolgáltatásüzemeltetés számára biztosítja a szolgáltatások folyamatos működéséhez és támogatásához szükséges mindenen egyes alkotóelemet. Amennyiben az üzleti körülmények vagy követelmények megváltoznak a szolgáltatástervezést követően, abban az esetben a szolgáltatásbevezetés fázisban kell megtenni a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy az elvárt IT szolgáltatás tudja nyújtani a szolgáltató. A szolgáltatás bevezetés a IT szolgáltatások élesbe állításának minden szempontját figyelembe veszi, nem csak magát az alkalmazást és hogyan kell azt használni "normál" körülmények között, hanem azt is biztosítja, hogy a szolgáltatás előre nem látható rendkívüli körülmények között is üzemeltethető legyen és a hibák kijavítására a támogatás rendelkezésre álljon.

3 SERVICE TRANSITION Szolgáltatás-létesítés és -változtatás (Service Transition) A megtervezett szolgáltatás létesítéséhez és a környezet módosításához szükséges folyamatok leírása. Fontos fejezetek a  Change Management  Projektmanagement (Transition Planning and Support)  Release und Deployment Management  Service-Validierung und -Test (Service Validation and Testing)  Aapplication Development and -Customizing  Service Asset and Configuration Management  Knowledge Management

4 SERVICE TRANSITION

5 MA TÁRGYALT RÉSZEK  Change Management  Projektmanagement (Transition Planning and Support)  Release und Deployment Management  Service-Validierung und -Test (Service Validation and Testing)  Anwendungsentwicklung und -Customizing  Service Asset und Configuration Management  Knowledge Management

6 Service Asset und Configuration Management Informatikai termékeknél szükséges egy hely ahol az összes informatikai szolgáltatás leírása szerepel, ez volt a Szolgáltatás Katalógus, viszont szükséges egy olyan adatbázis is, ahol a szolgáltatásokhoz kapcsolódó eszközök, szoftverek, leírások, szerződések megtalálhatóak, ez az ún. CMDB, azaz a Konfiguráció Menedzsment adatbázis (Configuration Management Database). Ez egy olyan adatbázis, ahol a szolgáltatásban részt vevő elemek állapotát, életciklusát és kapcsolatát is meg lehet tekinteni. Azonosíthatóak, ellenőrizhetőek az adatbázis egyes elemei (CI – Konfiguráicós elem). Ezt az adatbázist pedig az ún. CMS (Configuration Management System), azaz a Konfigurációs Menedzsment rendszer működteti.

7 Configuration Managaement Database Video tananyagok: aa fd9-97e5-b734e4705fb2 Másik gyakorlti példa:

8 Köszönöm a figyelmet! (2. rész vége!)


Letölteni ppt "SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 4. előadás: ITIL V3 / Service Transition I."

Hasonló előadás


Google Hirdetések