Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró."— Előadás másolata:

1 MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró Eszter, igazgató február 7. Budapest

2 2012 számokban az ellenőrzések érdekében megtett kilométerek: km európai uniós programokhoz folyósított támogatások: 110,1 milliárd A MAG Zrt. honlapja látogatót fogadott elvégzett ellenőrzések száma: 2586 darab kedvezményezettek sajtóközleményeinek száma: 1038 darab

3 Kifizetések buktatói Bruttó átfutási idő Nettó átfutási idő A MAG Zrt. adott elszámolás feldolgozására fordított ideje Nettó átfutási idő + Hiánypótlás Helyszíni ellenőrzés Szerződésmódosítás Szabálytalansági vizsgálat Köztartozás vizsgálata, felszólítás IH állásfoglalás Jog állásfoglalás Monitoring jelentés elfogadása Korrekció Elszámolás beérkezése és az átutalás között eltelt idő = pénzügyi felfüggesztést igénylő folyamatok

4 1. Folyamatos kapcsolattartás és tájékoztatás Projekt Partneri rendszer Roadshow, információs napok Ügyféloktatás MAG Zrt., NFÜ honlap 2. A benyújtandó dokumentáció felülvizsgálata Az átfutási időt csökkentő intézkedések

5 Projekt Partner Rendszer  A Projekt Partneri Rendszer célja, hogy a MAG Zrt. ügyfelei minden pályázat esetében egy adott személytől, a pályázatukhoz rendelt Projekt Partnerüktől kapjanak naprakész tájékoztatást a pályázat teljes életútja során.  A Projekt Partner feladata az ügyfélkapcsolatok partneri színvonalú kezelése, a megkeresések nyomon követhetőségének és átláthatóságának biztosítása.

6 Formanyomtatványok hiányos kitöltése, elírások (nagyon gyakori a bankszámlaszám elírása) Üzembe helyezési dokumentum hiányzik Megrendelés vagy szerződés vagy nyilatkozat szóbeli megállapodásról hiányzik (helyszínen mégis előkerül) a számlákon hiányoznak a feliratok idegen nyelvű számla nincs fordítással ellátva Előlegbekérő vagy Előlegszámla vagy proforma számla nem kerül benyújtásra Számlák kiegyenlítését igazoló dokumentumok hiányoznak vagy nem egyértelműek nincsenek összhangban – pl. korábban üzembe helyezik, mint a leszállítás dátuma, stb. A pénzügyi dokumentációban tapasztalt gyakori hiányosságok

7 A helyszíni ellenőrzésen tapasztalt gyakori hiányosságok A kiértesítő levélben felsorolt, vagy az ellenőrrel egyeztetett dokumentumok hiányos előkészítése, több helyszínes dokumentumőrzés/kezelés esetén megfelelő koordináció hiánya A könyvelési dokumentumok nincsenek a helyszínen, az elkülönített nyilvántartás hiánya Beszerzett eszközök nem a megvalósítás helyszínén találhatóak és előre nem jelezték a további helyszíneket Ellenőrzéshez szükséges személyi feltételek nem adottak, projekt szakmai tartalmát ismerő szakember nem vesz részt az ellenőrzésen (különösen IT és K+F+I projektek esetében) Cégjegyzésre jogosult személy nincs jelen az ellenőrzésen, illetve hiányzik a meghatalmazás

8 Mi az, amire nem lehet elégszer felhívni a figyelmet? Vonatkozó dokumentumokat - pályázati kiírás, útmutató, támogatási szerződés – újra és újra érdemes elolvasni Érdemes nyomon követni a közbeszerzésre vonatkozó jogszabályok változását Nélkülözhetetlen a beruházás megvalósulását igazoló dokumentumok pontos kitöltése, rendelkezésre állása Az elszámolások hiánytalanul kerüljenek benyújtásra Az elszámolások, előrehaladási jelentések sikeres benyújtásához segítséget nyújtanak a kitöltő programok Nem beruházás jellegű projektek esetén a teljesítések dokumentálására nem fordítanak kellő figyelmet. Ez pedig utólag nem pótolható. Előzetesen keressenek meg minket, és kérdezzenek bizalommal!

9 Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlap: Infovonal: MAG Zrt. honlap: Infovonal:

10 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró."

Hasonló előadás


Google Hirdetések