Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,"— Előadás másolata:

1 KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,

2 KNOLL2 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási folyamatok átszervezése (BPR) Bp Prof.Dr.Knoll Imre

3 KNOLL3 A „BPR” FŐBB CÉLKITŰZÉSEI Új termék piacra dobása Karcsusított (lean) vállalatszerkezet Önköltség csökkentés Versenyképesség növelés „Win-Win” elv érdekében... stb., stb.

4 KNOLL4 Vállalkozási folyamatok átszervezési lehetőségei Tevékenységek „kihelyezése” (outsourcing) Üzleti folyamatok átszervezése (BPR = Business Process Reengineering) Vállalati erőforrások „átrendezése” (ERP = Enterprise Resource Planning) pld. innováció,K+F prioritás, kockázat-kezelés „kiemelése” Vállalatszerkezet decentralizálás (leányvállalat) ---””--- koncentrálás (vállalati fuziók) Knoll

5 KNOLL5 A sikeres vállalati fejlődés bázisa az „ LSC-B”-bővített, hálózatos interdiszciplináris ellátási lánc LSC-A Marketing K+F+I Tervezés Informatika Kontrolling Benchmarking Inverz logisztika

6 KNOLL6   Polarizált társadalmi gondolkodás (HRM…) a/ gazdasági fellendülés b/ előnyös/hátrányos társadalmi hatások c/ emberi motivációk (tudás,identitás…)  Vevői kapcsolatok kezelése (CRM – Customer Relationship Management)  Globalizációs pozitiv/negativ hatások? (munkaerő - vándorlás, képzettség +/-) G-T kölcsönhatások és tényezőik I. Knoll

7 KNOLL7 G-T kölcsönhatások és tényezőik II. Pozitív hatású interakciós emberi kapcsolatok Az állami és a magánszféra gazdasági/társadalmi együttműködése Gazdasági és társadalmi kultúra kooperációja Knoll Társadalmi mobilitás-gazdaságfejlődés Gazdasági fejlődés a társadalomért! Társadalmi mobilitás-gazdaságfejlődés Gazdasági fejlődés a társadalomért!

8 KNOLL8 Váll.SZerv-LOG hatás- modell GH-glob.hatás -Outs. ECR-fogy.visszajelzés -KKV-vállalk. Kv-körny.védelem -Szociális Ip.-interd.partner - EU Q- minőség - K+F+I

9 KNOLL9 Mikro-makro rendszerelemek kapcsolati modellje „LGT” Kapcsolódási modell GazdaságTársadalom Állam Közintézmény Önkormányzat Termelő Szolgáltató Infrastruktúra Szociális Sport Kulturális Logisztika Gazdaság Társadalom

10 KNOLL10 LOGISZTIKA VEZETŐI teendők és a BPR Gyors reakció a gazdasági változásokra: -- készítsen ezekhez új logisztikai megoldást -- keresse a szükséges „partnereket”, -- lépjen velük üzleti és - ha lehet- emberi kapcsolatba, -- de saját vállalata más szakterületeivel is koordináljon!

11 KNOLL11 Az EU-logisztikus és a BPR Első legyen a nemzeti érdek Erre építve koordinálja tevékenységét az EU és nemzetközi érdekekkel Interdiszciplináris ökonómiai szemlélet ! Gazdasági eredményre, versenyképességre törekedjen! De a társadalmi kölcsönhatásokról sem feledkezzen meg !!

12 KNOLL12 A BPR újszerű hatáselemei, vállalkozás-vezetők új trendjei Alapelvek---törekvések Szakmán belüli együttgondolkodás Érdekegyeztetés lehetősége Gazdaságpolitikai kooperáció (PPP, szakmai tömörülés,stb.)

13 KNOLL13 A BPR újszerű hatáselemei a vállalkozások új trendjeire-2. Szerveződések Logisztikai szolgáltató központ+ipari park (közös infrastruktura, jó kihasználás!) Szakmai szövetségek (log., közlekedés): közös érdek,de versenytárs maradhat? Klaszter: szűkebb szakma, piaci érdekből Több vállalkozás (akár eltérő profillal) egy „csúcsvezetés” alatt = multi??

14 KNOLL14 Kérem mégegyszer átolvasni!! Mindez „vállalkozási” rendszer-szemléletüket SERKENTI - NÖVELI ! WWW. siklosihorvath-knoll.hu


Letölteni ppt "KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések