Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Etikai vétségek elemzése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Etikai vétségek elemzése"— Előadás másolata:

1 Etikai vétségek elemzése
Közkapcsolati és médiaetika

2 A probléma kiválasztása
Mi a nyílvánosság szerepe? Mi a közkapcsolati és médiakommunikáció célja? Mikor tölti be feladatát? Hogyan lehet visszaélni vele? Miért veszélyes/káros a visszaélés? Milyen közkapcsolati és/vagy médiaetikai vétséget kíván elemezni és miért?

3 A probléma kiválasztása
nem egyetlen esetet kell elemezni, hanem egy jól körülhatárolható szakmai etikai vétséget, aminek a gyűjtőfogalma alá több (hasonló) eset besorolható problémát hazai napilapokban, ill. legalább egy audiovizuális médiumban (radio v. televízió) is meg kell vizsgálni

4 A választott problémakör
A hírgyűjtés és tájékoztatás korrektsége A szerkesztői munka A meggyőzés etikája A szórakoztatás etikája A felsorolt problémakörök melyikéhez tartoznak az elemezni kívánt esetek?

5 Az elemzés menete Törekedni kell a kérdés minnél sokoldalúbb értelmezésére Miért és hogyan okoz kárt a tárgyalt vétség? Hogyan mutatkozik ez meg az egyes esetekben? Vegyék figyelembe a vétség szűkebb és szélesebb körű következményeit is

6 Az elemzés menete Milyen szakmai etikai szabályokkal ütközik az eljárás? A Nemzetközi PR etikai kódexek, Médiaetikai kódexek - Media Accountability Systems. Codes of Ethics, Hazai PR és médiaetiaki kódexek Milyen fórumok illetékesek a kihágás megállapításában? V.mely újságíró szövetség etikai bizottsága Önszabályozó szakmai testület Országos szabályozó testület Bíróság

7 Az erkölcsi gondolatmenet
Vajon milyen megfontolás alapján cselekedett a kihágást elkövető újságíró és hogyan látjuk mi ugyanazt a helyzetet? Miben áll az erkölcsi kihívás, az erkölcsileg problematikus helyzet?

8 Az erkölcsi gondolatmenet
A helyzet meghatározása A helyzetben érintett értékek Erkölcsi alapelvek, amelyek szerint az értékek rangsorolhatók Kik iránt elkötelezett, az aki így gondolkodik?

9 Közkapcsolati és médiaetikai problémák
Források:

10 Hivatkozások A hivatkozásokat minden esetben pontosan kell megadni: szerző, cím, rovat/műsor, oldalszám, vagy időpont (nap, ill. elektronikus média esetében óra, perc), kiadvány címe/tv csatorna/radioadó. Internetes dokumentumok eseteben a fentiek után jön az internetes oldal címe, a feltöltés időpontja (ha ott van) és a Cache (kereső-oldal fejlécén az internetes oldal címe melleti) időpont. Ezek nélkül a hivatkozás nem érvényes


Letölteni ppt "Etikai vétségek elemzése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések