Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tehetségsegítés kisgyermekkorban IKT eszközökkel

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tehetségsegítés kisgyermekkorban IKT eszközökkel"— Előadás másolata:

1 Tehetségsegítés kisgyermekkorban IKT eszközökkel
* Tehetségsegítés kisgyermekkorban IKT eszközökkel Lakosné Makár Erika *

2 IKT alkalmazása ma oktatásban nemcsak lehetőség, hanem elvárás,
* IKT alkalmazása ma oktatásban nemcsak lehetőség, hanem elvárás, Alkalmazkodás a társadalmi elvárásokhoz, technikai fejlődéshez, szemléletváltás, Széleskörű módszertani eszköztár, Új módszerek alkalmazása, IKT alkalmazása ma az oktatásban nemcsak lehetőség, hanem elvárás! Alkalmazkodnunk kell a társadalmi elvárásokhoz, a technikai, technológiai fejlődésekhez. Bővítenünk kell ismereteinket és módszereinket egyaránt. Hasonló szellemiség nélkül lehetetlen változtatni, javítani, vagy akár kiegészíteni az eddigi oktatási szokásokat, formákat. Új módszereket megtanulni, és ezeket az oktatásban alkalmazni. Paperti álom megvalósulhasson: *

3 * „A számítógép segítségével egy lebilincselő, szórakoztató tanulási világ jelenjen meg, amellyel a gyerekek tanulási tapasztalata is gazdagodik„ (Seymour Papert) *

4 IKT eszközhasználat feltételei
* IKT eszközhasználat feltételei technikai Személyi Tanulói ill. tanári tartalmi alkalmas terem (számítástechn., hálózat, stúdió) Számítástechnikai ismeretek (fájlműveletek, word, excel, ppt, internethaszn.) Eszközhasználat (adathordozók, projektor, „kocsi”, digitális tábla) Digitális tananyagok, tananyagelemek (mennyiség, minőség, hozzáférés, használhatóság, módosíthatóság) Adekvát tanulási környezet (kollaboratív, projekt, pár-, csoportmunka, vita, stb) Korszerű eszközök, karbantartás, rendszergazda Az iskolavezetés (feltételek biztosítása, hozzáállás, támogatás, pályázatok, ösztönzés) Továbbképzés iskolán belül(mindenkinek!) területi(pl.iskolák között) országos projektek (SDT, Epict, stb) önképzés tanári motíváció, innovativitás, felkészültség, ( tájékozottság a digitális tananyagok hazai,nemzetközi „piacánán) *

5 Szekcióterv: Új eszköz az óvodapedagógus és a gyerek kezében,
* Szekcióterv: Új eszköz az óvodapedagógus és a gyerek kezében, Tehetségsegítés IKT eszközökkel, ahogy ezt egy tanító néni látja, és alkalmazza, Szabad felhasználású szoftverek használata, Aktívtábla, mint kivetítő ernyő, Új tanulási módszer – fogalomtérkép-Kidspiration A szekcióban a következőt terveztük: Új eszköz az óvodapedagógus és a gyerek kezében hallunk előadást Villányi Györgyné Jutkátől, aki a Váci Óvó és Tanítóképző főiskolán főiskolai docens, és a Kisgyermek újság főszerkesztője. Hallani fognak Hogyan látja ezt a tanító néni, hogyan használja ő a tanítási órákon az IKT, Bemutatja azokat a szabad felhasználású programokat, amit nyugodt szívvel ajánlhatunk az oktatásban Az aktív tábla szerepéről is hallani fogunk Mesterné Csendes Katalin előadásában Kaposváron a Bartók Béla Általános Iskolában tanít. Új tanulási módszereket szeretnék ajánlani a fogalomtérkép használatát- és ehhez egy varázslatos digitális programot a Kidspiration. Lakosné Makár Erika *

6 Új ismeret, tananyag, szövegrész, vers megtanulása.
* A konstruktív tanulás fontos eszköze, amellyel a már meglévő tapasztalatainkba beágyazva új ismereteinket hozhatunk létre. Új ismeret, tananyag, szövegrész, vers megtanulása. Előadásra való felkészülés, szakkönyv elolvasása kijegyzetelése,(jegyzet) fogalmazás készítése, Ismeretek rendszerezése, összefoglalás Tervezés, Programozás (algoritmus készítés) Kreatív gondolkodás terén egyaránt használható. Kiváló eszköz problémamegoldásra is. Nagyon fontos segítséget ad olyan munkavégzésnél, mikor a tervezés, minden lehetőségét számba kell vennünk, a tiszta logikai gondolkodásnál. *

7 Tehetségsegítés kisgyermekkorban

8 Brainstorming összegyűjtjük a témával kapcsolatos fogalmakat,
* Brainstorming összegyűjtjük a témával kapcsolatos fogalmakat, kapcsolatot létesítünk, hagyjuk leülepedni, ismét átgondoljuk, kiegészítés, összevetés empirikus (tudományos) megfogalmazással, *

9 ELMETÉRKÉP GAZDAGÍTHATÓ KULCSSZAVAK KÓDOKKAL KÉPEKKEL SZÍNEKKEL
FEKTETETT PAPÍRLAP GAZDAGÍTHATÓ SZÍNEKKEL KÖZPONTI KÉP ELMETÉRKÉP KULCSSZAVAK FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK VONALRA ÍRVA ALTÉMÁK ÁGAKON

10 http://inspirations.com (30 napos, gyerekeknek kiváló)
30-napos napos napos ingyenes demováltozata jól használható Visual Mind szerkesztő program (profi + oktatási 30 napos). MindFinder (német) Az egyik legjobb:SmartDraw mples.SmartDraw.Mind_Mapping (30 napos, gyerekeknek kiváló)

11

12 Köszönöm a figyelmüket!
* Köszönöm a figyelmüket! Lakosné Makár Erika *


Letölteni ppt "Tehetségsegítés kisgyermekkorban IKT eszközökkel"

Hasonló előadás


Google Hirdetések