Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

El ő adó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal Az IKT fejlesztések a XXI. század iskolájában.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "El ő adó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal Az IKT fejlesztések a XXI. század iskolájában."— Előadás másolata:

1 El ő adó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal Az IKT fejlesztések a XXI. század iskolájában

2 Helyzetelemzés Source: OECD PISA 2003 database, Table D5.1. EU-s célkitűzés: 8 tanuló/ PC OM-es statisztika: ,5 tanuló/ PC ,8 tanuló/ PC Valós helyzet: 26 tanuló/ PC

3 Helyzetelemzés II. PC az oktatásban (ált. isk.): 68% >< EU: 97% PC a tanteremben: 18 % >< EU: 68 % Külön számítástechnika óra: 96% >< EU: 54% IKT a képességek fejlesztésére: 38% >< EU: 76% PC használat (12 hó) – tanár: 42%>< EU: 75% PC használat (12 hó) – diák: 35% >< EU: 66% Benchmarking Access and Use of ICT in European Schools 2006

4 Helyzetelemzés III. 0 IKT tapasztalat: 14% >< EU: 6% Internet kollaboratív munkára: 57 % >< EU: 80% Installálás mint kompetencia: 58% >< EU: 35%!!!

5 Az IKT alapú pedagógia pillérei I. Internet hozzáférés II. IKT infrastruktúra III. Pedagógus továbbképzés IV. Digitális tartalomszolgáltatás IKT alapú konstruktív pedagógia

6 Az IKT alapú pedagógia Szélessávú Internet hozzáférés –Kiépített végpont minden osztályteremben –Wifi hozzáférés a közösségi tereken és a könyvtárban –Iskolai honlap, webes tartalomszolgáltatás IKT infrastruktúra –Interaktív tábla és projektor a termek 2/3-ában – Számítógépes labor (tanórai kereteken kívül is) –Közösségi számítógépek –Nyomtatási és fénymásolási lehet ő ség –Tanári és adminisztratív munkaállomások –Kiszolgáló infrastruktúra

7 Az IKT alapú pedagógia II. Pedagógus továbbképzés –IKT eszközök gyakorlott használata –Egyénileg összeállított digitális tartalmak (tananyagok, tesztek, feladatsorok) –Tanórák elektronikus adminisztrálása –Online segítségnyújtás, korrepetálás, fejl ő déskövetés Tartalomszolgáltatás –Tudástárak, tesztek, gy ű jtemények –Tanulásmenedzsment rendszerek –Elektronikus adminisztráció –Mérés-értékelés

8 Célkitűzés: „Egységes, országos infokommunikációs szolgáltatási színvonal megteremtése a pedagógiai, módszertani váltás támogatására” Intelligens Iskola Program

9 Egyenlő hozzáférést biztosító infrastruktúra Kompetencia fejlesztést támogató IKT eszközök Közösségi, szolgáltatási infrastruktúra Elektronikus mérés-értékelés Elektronikus adminisztráció Pedagógiai munkát támogató eszközrendszer Intelligens Iskola Program

10 Digitális tartalmak óraközi használata Csoportos vagy egyéni feladatmegoldás Elektronikus számonkérés és vizsgáztatás Szaktantárgyi oktatás Eszközcsomagok: Multimédiás munkaállomások

11 Eszközcsomagok: Tantermi csomag Digitális tartalmak óraközi használata Digitális tartalmak egyéni fejlesztése Csoportmunka Frontális oktatási módszertanok bevezetése Elektronikus mérés-értékelés használata (óraközi feleltetés, dolgozat írás, stb) Kapcsolódás (és adatgyűjtés) az elektronikus adminisztrációs rendszerekhez (E-napló)

12 Szavazó csomag Óraközi elektronikus mérés és étékelés az elhangzottak érthetőségével kapcsolatban Csoportmunka IKT eszközökkel támogatott óraközi feladatmegoldás, számonkérés Eszközcsomagok:

13 Alkalmazás szerver csomag Eszközcsomagok: Intézményi online tartalom- és adminisztrációs szolgáltatás fejlesztése (iskolai weboldal) Kapcsolódás (és adatgyűjtés) az elektronikus adminisztrációs rendszerek központi alkalmazásaihoz Intézmények közötti kapcsolattartás

14 Kiegészítő SNI IKT csomag Eszközcsomagok: Vakok Gyengénlátók Siketek Hallássérültek Mozgássérültek Enyhén és középsúlyosan értelmi fogyatékosok

15 Digitális palatábla csomag Eszközcsomagok: Kollaboratív munka támogatása Digitális tartalmak óraközi használata IKT eszközökkel támogatott óraközi feladatmegoldás, számonkérés Tiop – 2. szakasz (2009)

16 Kicsi, hordozható kivitel Diákokra szabott billentyűzet Specifikus digitális tartalmak (USB-n) Wifi-s kommunikáció Tanár-diák összekapcsolás Speciális funkciók: -Beépített szavazó modul -Íráskép digitális rögzítése -Központi felügyelet (tanár – diák) -Központi védelem (felügyeleti szerver) Digitális palatábla

17 Két intézmény: Herman Ottó Általános Iskola (XXII. kerület) Deák Diák Általános Iskola (VIII. kerület) 25 db CMPC, 1 szerver, 2 WIFI AP Sávszélesség növelés Iskolánként két szakmai támogató Időtartam: 2007 – 2008-as tanév Célok: Eszközök specifikálása (hazai viszonyokhoz igazítva) Módszertani támogató anyagok kidolgozása Szükséges sávszélesség meghatározása Ajánlás a működtető környezet kialakítására Pilot projekt

18 A jövő osztályterme a jelen eszközeivel Kiegészítő eszközök

19 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "El ő adó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal Az IKT fejlesztések a XXI. század iskolájában."

Hasonló előadás


Google Hirdetések