Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Érettségi 2010 - Tapasztalatok, észrevételek Holczer József Jedlik Ányos Gimnázium.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Érettségi 2010 - Tapasztalatok, észrevételek Holczer József Jedlik Ányos Gimnázium."— Előadás másolata:

1 Érettségi Tapasztalatok, észrevételek Holczer József Jedlik Ányos Gimnázium

2 Érettségi a Jedlikben

3 Középszint a Jedlikben Választott konfigurációk XP alapú: 30% Vista alapú 0% Win7 alapú: 70% Választható konfigurációk WindowsXP – Office2003 – FrontPage Windows7 – Office2007 – SharePointDesigner2007

4 Érettségi a Jedlikben JedlikOrszágos feladatmaxátlag% % 1. Komárom4034,185,36%29,874,57% 2. Vírus-környezetbarát3027,290,95%23,277,47% 3. Vetélkedő3021,872,86%15,752,55% 4. Vízvezeték-szerelők2014,070,00%8,341,62% összesen12097,2879,79%77,1561,55%

5 Érettségi a Jedlikben

6 Országos eredmények

7 2008 május Valamihez képest (1000 lakosra, nemek aránya) Legkisebb különbség Legnagyobb fogyás

8 Gyakorlati, közép, gimnázium, nappali, előrehozott és rendes Országos adatok forrása: https://www.ketszintu.hu/publicstat.phphttps://www.ketszintu.hu/publicstat.php Vagy

9 Vizsgatárgyankénti vizsgaszámok mentességek nélkül: vizsga Középszint Darabszám informatika10988 angol nyelv10128 földrajz6943 német nyelv4873 történelem3495 magyar nyelv és irodalom3336 testnevelés2534 matematika2433 biológia1369 kémia751 ének-zene492 társadalomismeret476 fizika440 rajz és vizuális kultúra413 emberismeret és etika vizsga Emelt szint Darabszám angol nyelv 426 német nyelv 182 testnevelés 115 biológia 79 kémia 70 történelem 64 informatika 62 matematika 36 magyar 29 földrajz 25 OH Az előrehozott vizsgák adatai Forrás: 9

10 Ki érettségizik informatikából? Sokan választják Tagozat java emeltre Tagozat másik fele közép Fakultáció Valamit kell választani Jelentkezés előtt találja ki Az UFO típusú vizsgázó „Ezt ki javítja?”

11 Emelt szintű vizsgahely voltunk

12 A vizsgakörnyezet … A vizsgáig terjedő időnek elegendőnek kell lennie az érettségi vizsgát megelőző szokásos teendők mellett arra is, hogy a vizsgázók meggyőződjenek a gépek és a használni kívánt szoftverek működőképességéről. A vizsga nem kezdhető el, amíg a felmerülő problémák nem kerültek rendezésre. … Nem volt az asztalon a parancsikon, mint az iskolában de megtaláltuk az indítást A programozási környezet másképp jelentkezett be.

13 A vizsgakörnyezet A megfelelő működés biztosítása érdekében a vizsgakörnyezetet kellő időben (lehetőség szerint már hónapokkal a vizsga előtt) elő kell készíteni. A vizsgakörnyezetet javasolt hasonló feladatok megoldásával tesztelni, mert e nélkül nehezen deríthető ki, hogy valóban felkerült-e minden szükséges szoftverkomponens a gépekre, valamint azok jól működnek-e.

14 A mentésről … A vizsgaanyagok mentéséről: A C: meghajtó gyökerében létre kell hozni egy mappát, aminek a neve a vizsgakód (és NE a neved) legyen. … A vizsgázó által adott mappanév: 7-V08I KorrumPál … ellenőrizze, hogy minden megoldás a megadott könyvtárban van-e, … A beadandó mappába csak parancsikont tett.

15 Egy vizsgázó emlékei Nem találja a választott programnyelvet Tartalékgépet felajánlottuk, minden van rajta. Az OH honlap teljes listáján sem találja Egyoldalú jegyzőkönyv

16 Forráskód - algoritmus algoritmus.txt nevű mondatszerű leírást (pszeudó kód) tartalmazó állomány. Javító kérdése: „Javítsam, vagy ne?” A feladat szövegében ez szerepel: "Készítsen programot, amely az alábbi kérdésekre válaszol! A program forráskódját helyjegy néven mentse!" Nem kell javítani.

17 Szoftverválasztási lista A vizsgázó egyértelműen nem azzal a szoftverrel dolgozott, amit választott. Értékelhető-e? OH: igen Szoftverválasztási lista jelentősége? A vizsgázó nem reklamálhat olyan programért, amit nem jelölt be.

18 Középszintű vizsgánk

19 Szoftverválasztás középszinten … Természetesen a táblázatokból azokat a szoftvereket, amelyek nem állnak rendelkezésre az intézményben, törölni kell! Továbbá a lista a helyi lehetőségeknek megfelelően kibővíthető olyan programokkal, amelyek funkcionalitásukban, kezelésükben a megadott programokkal közel azonosak.

20 A mentésről „ … Beadás előtt ne felejtsd el kitölteni a feladatlap elején található táblázatot és ezt ellenőriznie kell egyik rendszergazdának … ” „Muszáj felírni minden fájlt?” A vizsgázó érdeke. Ami nincs felírva, arra nem hivatkozhat.

21 „Középszintű” mentési szokások A feladatlap elejéről: „… Felhívjuk a figyelmet a gyakori (10 percenkénti) mentésre, és feltétlenül javasoljuk a mentést minden esetben, mielőtt egy másik feladatba kezd. …” Oktatás során is sokszor emlegetjük a mentést. Vizsgán „elszállt” a Word… …legutóbb 30 perce mentett a vizsgázó. „A suliban is csak az óra végén szoktam menteni”

22 Szövegszerkesztés

23 Üresek Egyetlen bekezdés végén sincs szóköz Szavak között csak 1-1 szóköz van a teljes dokumentumban Üres bekezdés nincs a dokumentumban Egy gomb jól láthatóvá teszi Elején szerepel a kérdés Általában csak 1-1 maradt  figyelmetlen (((első biztos fontos?)))

24 Koncentrálás A fejléc szövege 13 pontos Times New Roman (Nimbus Roman) és kiskapitális stílusú A három szempont egyszerre sok A leltár szövege a mintának megfelelő Jobb felső 50-es kimarad Elír számokat Figyelmetlen. A munkahelyen sem csak „kb.” kell írni

25 Minta? Szöveg? Negyedik lábjegyzet jó helyen, jó szöveggel szerepel „Második oldal harmadik bekezdés vége” Szöveg elcsúszott  A minta szerinti és feladat szövege szerinti hely eltérő

26 Bemutatókészítés

27 Egyesével? Diaminta? Minden elkészített dián a címek és a felsorolások talpas betűtípusúak, a diák címe 49 pontos félkövér stílusú, a többi szöveg mérete pedig 33 pontos Nem ismeri a talpas betűt A 49 és a 33 nem alapértelmezett méret Egyesével állít  egyet-egyet kihagy Diaminta? Nem szeretik

28 Hivatkozások A téglalap alakú objektum felirata mindegyik dián megfelelő, 18 pontos betűméretű és fekete színű A 2-4. dián létrehozott objektumokra készítsen „Vissza” feliratot 18 pontos méretben fekete színnel! Állítsa be úgy az eseményt, hogy ha rákattintunk, akkor az első diára ugorjon vissza a vetítés! Ha egy dia jó  másolással mind jó. Fekete betűszín + hivatkozás  ? Szövegen vagy dobozon van a hivatkozás? Tervezés  Témák  Színek  Témaszínek

29 Táblázatkezelés

30 Feltételes összegzés A csapatpontszám meghatározása. „ A Pontszám oszlopban az Elérhető sorának felhasználásával számítsa ki, hogy az egyes csapatok hány pontot szereztek!” A feladat megértése, feltételes összegzés. =SZUMHA(B5:G5;">0";$B$3:$G$3) Nem ismeri a szumha fv-t Egy gondolkodó megoldásgondolkodó

31 Egyszerre nehéz „… melyik csapaté a leggyorsabb megoldásért járó különdíj! …” Szög beveréséhez milyen eszközt választok? Lényeg megértése: adott értéket keres, hozzá tartozó értéket visszaad. Informatika és a reklámok =INDEX($A$5:$A$12;HOL.VAN(G15;G5:G12;0))

32 Rendezés A rendezés pontszám szerint csökkenő. Néha kever A rendezés azonos pontszám esetén a befejezési idő szerint növekvő. Kétszer rendez, de nem kétkulcsosan.

33 Szegélyezés Az adatokat tartalmazó területek külső szegélyét állítsa dupla vonalasra, a belső szegélyeket pedig vékonyra! Egy-egy oldalt kihagy Szaggatott  vékony Képernyőrács  nyomtatott rács A minta nem csak dekorációs célokat szolgál

34 Diagram Készítsen a mintának megfelelő diagramot! Tipikusan kimarad az értékfelirat A diagram szélessége egyezzen meg a felette található táblázatrész szélességével! Diagram kész  boldogságszint emelkedik  erre már nem figyel.

35 Adatbázis-kezelés

36 Mi legyen a válaszban? Egyetlen lekérdezésben és a jelentésben sem jelenített meg felesleges mezőt vagy kifejezést, de a szükséges mezők mindegyike megjelenik „Miért? Minden ott van, ami kell.”  OK  Hibátlan munkára 5-ös jár. Ha nem írsz semmit, abban hiba sincs …

37 Szűrés „… csak annyit lehetett érteni, hogy a Gőz utcában („Gőz u.”) lakik.” Like „Gőz u” >="Gőz u. 01" And <="Gőz u. 999" „… Készítsen lekérdezést, amely megadja annak a szerelőnek a nevét, aki legrégebben áll a cég alkalmazásában! …” Rendezés kimaradt Group by ≠ order by

38 Mennyi van? Készítsen lekérdezést, amely megadja, hogy a cég az egyes napokon hány munkát végzett el, és milyen értékben használt fel anyagot! Mi az összegzés és mi a csoportosítás? Megszámlálta a rekordokat, és összegezte az anyagárat Hány üveg van, hány liter van kérdések nem azonosak. Sum ≠ Count

39 Kívánság  utasítás Készítsen lekérdezést, amely megadja, hogy mikor és milyen címen végezték el a javítást a bejelentés napján a legtávolabbi településeken: Barackfalván és Kővárosban! A szoftverek nem kívánságaink, hanem utasításaink szerint működnek 2 × ≠ 14

40 Részt nem tud egészet kihagy A szamla táblát létrehozó táblakészítő lekérdezést készített Csak választó lekérdezést készített A számla értékét megadó kifejezés helyes A teljes 6. feladatot kihagyta A javítási dátum évére helyesen szűrt A teljes 6. feladatot kihagyta Teljes év kiválasztása? Year vagy

41 Kezdetektől az érettségiig

42 Az első óra Pozitív Negatív ?????????????? Ki ne essen a dugó

43 Tisztelet a matematikus kollégáknak 2 4 = 8 ? OK, de akkor mennyi a 2×4=? A kettes számrendszer helyiértékei? 1, 2, 3, 4 … Tízes számrendszer helyiértékei? 1, 10 eddig jó … 20, 30, 40 …

44 Macskafüggvény Tömeg (g) szürkefeketeközép össztömegátlag jún *** jún *** jún *** jún *** Tömegnövekedés (g)Tömegnövekedés (%) szürkefeketeközép szürkefeketeközép *** A két tömegnövekedés táblázatrész mindig az előző naphoz képest nézi az adatokat. Diákok kérdései %. Különbséget osztjuk, de mivel? „Nem tanultuk a tömegnövekedés függvényt”

45 Mozaikos ismeretek Diák állítása: az apa XX Diák állítása: az anya YY Megegyeztünk: a gyerek fele apa, fele anya Ez így biztos jó? Kérdés: akkor vannak férfiak, nők és gyerekek?


Letölteni ppt "Érettségi 2010 - Tapasztalatok, észrevételek Holczer József Jedlik Ányos Gimnázium."

Hasonló előadás


Google Hirdetések