Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHanna Királyné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A közösségi hálók Tálas Marcell
2
Definíció Közösségi háló alatt az olyan webes alkalmazásokat értjük, amelyeken a felhasználók összegyűjthetik ("bejelölhetik") személyes ismerőseiket, vagy a hasonló érdeklődési körű ismeretlenekkel kapcsolatot teremthetnek. Így a valóságbéli társas kapcsolatokhoz hasonló, többé-kevésbé áttekinthető láncot, hálót alkotnak a felhasználók.
3
Alapvető kritériumai A felhasználók publikus vagy félpublikus profiloldalt hozhatnak létre maguknak Összeköttetést biztosít a felhasználók között A használók áttekinthetik saját kapcsolataikat és mások kapcsolatait. (Danah M. Boyd és Nicole B. Ellison Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship)Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship
4
A közösségi hálók története
5
A közösségi hálók felosztása Általános ismeretségi hálók Hagyományos közösségi hálók Tematikus közösségi hálók
7
A KÖZÖSSÉGI HÁLÓK ÜZLETI CÉLÚ HASZNÁLATA
8
Social Marketing 1/2 Céges oldalakRendezvény és fesztivál oldalak
9
Social Marketing 2/2 Non-profit szervezetek oldalaiSzolgáltatást nyújtó oldalak
10
Politikai felhasználás KampányoldalakSzemélyes blogok
11
MIT CSINÁLNAK DIÁKJAIK A FACEBOOK-ON?
12
Facebook nagyhatalom vagyunk
13
Vegyük szépen sorba… Chat-el az ismerőseivel Közvetíti életétét az Üzenőfal-on Linkeket és képeket oszt meg Comment-el Böngészi mások adatlapját Játszik „Bökdös” ISMERKEDIK
14
Pozitív hatása Kapcsolatokat épít Nyit a világ felé Kiéli a kreativitását Megmutatja tehetségét
15
A Facebook árnyoldala Agresszió kiélése Határok feszegetése Függőség
16
A KÖZÖSSÉGI OLDALAK ÉS AZ OKTATÁS
17
Miért nehéz ez tanárként? WiFi és 3G mindenhol van Ingyenes mobil kliens programok Újabb puska eszköz
18
Tanárok a közösségi oldalakon probléma Mellette „a tanár is ember” közvetlenebb kapcsolat a diákokkal könnyebb-gyorsabb-modernebb kommunikáció (egyszerű, és időt spórol) Ellene tegezés-magázás problematikája túl közel engedés magánéleti információk védelme
19
BIZTONSÁG
20
Miért fontos az adataink védelme? SPAM – eket nem szeretjük Mert van, ami magánügy Pedofilok elleni védekezés Tolvajok dolgának nehezítése
21
Mert van, ami magánügy
22
Pedofilok elleni védekezés Rengeteg a hazugság Profilokon Csak elvileg 13 év az alsó korhatár Túl nyíltak a mai fiatalok
23
Tolvajok dolgának nehezítése Mi az ami TILOS? Értéktárgyainkat közszemlére tenni Otthonunk utcáról való fotózása Címünket megadni Kihirdetni mikor nem vagyunk otthon Nyaralási képeket hazajövetel előtt post-olni
24
Egy-két hasznos beállítás Biztonságos kapcsolaton keresztüli használat (https) Profilom → Fiókbeállítások → Security → Secure Browsing
25
Egy-két hasznos beállítás Nyilvános keresés letiltása Profilom → Privacy Preferences → Apps and Websites → Public search
26
Egy-két hasznos beállítás Ismerősökön keresztül elérhető adatok korlátozása Profilom → Privacy Preferences → Apps and Websites → → Info accessible through your friends
27
Egy-két hasznos beállítás Alapvető információk láthatósága Profilom → Privacy Preferences → Connecting on Facebook
28
Egy-két hasznos beállítás Üzenőfal bejegyzéseket korlátozásai Ha az üzenőfal szövegmezőjébe kattintunk megjelenik „kis lakat”
29
Web 2.0-es álláskeresés
30
Hasznos linkek Érdekességek: Ning - http://www.ning.com/http://www.ning.com/ „Csináld magad” közösségi oldal – 30 napos ingyen próbával Diaspora - https://joindiaspora.com/https://joindiaspora.com/ Nyílt forráskódú közösségi oldal TogetherVille - http://togetherville.com/http://togetherville.com/ Közösségi oldal gyerekeknek szülői felügyelet mellett Farewell Facebook - http://www.youtube.com/watch?v=z6eamj0m9tchttp://www.youtube.com/watch?v=z6eamj0m9tc Joep von Osch és Casper Eskes rövidfilmje a Facebook jelenségről Cikkek: http://mandiner.blog.hu/2011/07/15/kozossegi_halok_naiv_es_aktiv_magyarok http://varaljay.com/hu/ Eurobarometer: http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_359_en.pdf
31
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.