Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaOszkár Szekeres Megváltozta több, mint 10 éve
1
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004. október 20-22.
2
A konferencia főbb témakörei (32 szimpóziumban és 15 tematikus blokkban összesen 227 előadás és 42 poszterbemutató) IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004. október 20-22. Nyelvi (anyanyelvi, idegen nyelvi) kompetenciák az uniós csatlakozás tükrében Anyanyelvi oktatás helyzete határon túli magyar iskolákban Idegen nyelvi tudásszint mérésének módszerei, a validitás kérdése Idegen nyelvi kompetenciák (kétszintű érettségi, fordító, szakmai idegen nyelv) Nyelvtanulási képesség mérésének módszerei A kommunikáció elméleti és empirikus kutatásai Kommunikációs nehézségek - megváltozott tanulási feltételek A kommunikáció mint a problémamegoldás eszköze A nyitott tanulási formák szerepe a kommunikációs képesség fejlesztésében
3
A konferencia főbb témakörei (32 szimpóziumban és 15 tematikus blokkban összesen 227 előadás és 42 poszterbemutató) IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004. október 20-22. Képességfejlesztés, tehetséggondozás, felzárkóztatás, esélyegyenlőség Pszichomotoros képességek fejlesztése A modern tesztelmélet szerepe a tudás- és a képességvizsgálatokban A tanulási képesség fejlesztése, aktív tanulói eljárások Tanítási-tanulási stratégiák, az optimális tanulásszervezés módszerei A problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének módszerei Az oktatás időszerű kérdései Kisebbségi oktatás, felzárkóztatás Az értékelés diszfunkcionális tényezői - az értékelés „fekete pedagógiája” A kétszintű érettségi Tantárgyi módszertanok Kooperatív tanulás, projektmódszer A kompetenciafejlesztés időszerű kérdései a középfokú oktatásban (OKI felm.) A felsőoktatás kompetenciaalapú megújításának érdései
4
A konferencia főbb témakörei (32 szimpóziumban és 15 tematikus blokkban összesen 227 előadás és 42 poszterbemutató) IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004. október 20-22. Információs és kommunikációs technológiák, e-learning Virtuális tanulási környezet és a virtuális egyetem modellje Az élethosszig tartó tanulás Sportpedagógia A játékosság és a játék nevelő hatása A testi nevelés új dimenziói
5
A konferencia főbb témakörei (32 szimpóziumban és 15 tematikus blokkban összesen 227 előadás és 42 poszterbemutató) IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004. október 20-22. Folyóirat-szekció A Magyar Pedagógia Educatio Pszichológiai Szemle Iskolakultúra Új Pedagógiai Szemle Oktatás és uniós csatlakozás, összehasonlító pedagógia A technikai nevelés az Európai Unióban Európa és oktatás - a bolognai folyamat A tanárképzés időszerű kérdései a bolognai dekrétum tükrében Összehasonlító pedagógia - történelemtanítás, német és angol nyelvoktatás
6
A konferencia főbb témakörei (32 szimpóziumban és 15 tematikus blokkban összesen 227 előadás és 42 poszterbemutató) IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004. október 20-22. Pedagógusképzés Tanárjelöltek és tanárok gondolkodásának és nézeteinek vizsgálata - reflektív tanárképzési modell (empirikus vizsgálatok) (elnök: Falus Iván; opponens: Perjés István; 4 előadás) Tanárjelöltek pedagógiai gondolkodásának, az osztálytermi jelenségekkel, a tanári tevékenységgel kapcsolatos vélekedésének vizsgálata A tanárjelöltek tanárról alkotott nézeteinek vizsgálata, a tanári énkép változása Az adott pedagógiai szituáció vizsgálata - szándék - tett -hatás (a reflektív tanárképzési modell)
7
A konferencia főbb témakörei (32 szimpóziumban és 15 tematikus blokkban összesen 227 előadás és 42 poszterbemutató) IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004. október 20-22. Pedagógusképzés A tanárképzés alapkérdései - a nevelés szintjei és színterei (elnök: Bábosik István; 5 előadás) A nevelési tényezők és a nevelő hatások összefüggésrendszere, a nevelés szintjei A szakdidaktikai kutatások és a pedagógia kapcsolata - a „didaktikai szituációk elmélete” A gyakorló iskola szerepe a tanárképzésben a tanárjelöltek és a mentorok véleménye alapján Egy régi módszer új szerepben - a gyermekközpontú nevelés
8
A konferencia főbb témakörei (32 szimpóziumban és 15 tematikus blokkban összesen 227 előadás és 42 poszterbemutató) IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004. október 20-22. Pedagógusképzés A tanárképzés gyakorlati műhelyei az egykori Debreceni Egyetemen (elnök: Brezsnyánszky László; opponens: Kelemen Elemér; 4 előadás) A Debreceni Egyetem nagyhírű professzorainak (Karácsony Sándor, Kelemen László) emléke - tudományos iskolateremtés körülményei, a műhely szakmai kisugárzása A tudománytörténeti kutatás aktualitása - a pedagógusképzés útkeresése
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.