Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Amadeus Magyarország Pécs, 2002. Május 09. Bíró Balázs Sales and Marketing Manager.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Amadeus Magyarország Pécs, 2002. Május 09. Bíró Balázs Sales and Marketing Manager."— Előadás másolata:

1 Amadeus Magyarország Pécs, 2002. Május 09. Bíró Balázs Sales and Marketing Manager

2 Az Amadeus rendszer története Tulajdonosi szerkezet Ügyfelek csoportosítása (utazási iroda, légitársaság) Termékek utazási irodáknak (élő bemutatók) Termékek légitársaságoknak Amadeus és a versenytársai Az Amadeus Stratégiája Kérdések

3 18.28%23.36%40.08%18.28% Amadeus Development (NCE) Amadeus Data Processing (MUC) Amadeus Marketing (MAD/NCE) HQs: Madrid, Spain Tulajdonosi szerkezet Az Amadeus erőssége Stock Exchange

4 Mérföldkövek az Amadeus történetében: -1987: alapítás(LH,AF, IB, és a SAS) -1988: első NMC (National Marketing Company) -1991: első légifoglalások -1996: 300 millio foglalás -1997: Travel Website www.amadeus.netwww.amadeus.net -1999: tőzsdei bevezetés (MAD, BCN, PAR, FRA) -2001: British Airways és Qantas

5 Holding and Mktg MADRID Mktg and Development NICE Network Operations ERDING Miami Buenos Aires Bangkok 3 központi iroda Regionális központok NMC NMC (National Marketing Company) 199 országban NMCNMCNMCNMCNMCNMC

6 Az Amadeus rendszerben foglalható szolgáltatók: Menetrendet tároló légitársaságok száma: 740 Foglalható légitársaságok száma: 455 Amadeus felhasználó légitársaság: 102 Autókölcsönző lokációk: 23,911 Autókölcsönző vállalatok: 46 Szállodák: 55,974 Hotelláncok: 322

7 Amadeus Magyarország -Alapítás 1993-ban: Start Hungária -1996 Amadeus Magyarország Kft.-100%-os Amadeus tulajdon - 2002: 35%-os piaci részesedés (terminálszám )

8 Utazási Irodai termékek csoportosítása: 1. Az elérés típusa alapján Front Office (mérettől függően: Proweb, StartWeb Kliens, ProTempo IP) Back Office (számlázás, statisztika) Infrastruktúra (Hw, telecom)

9

10

11

12 Utazási Irodai termékek csoportosítása: 2. A foglalt szolgáltatás alapján: Repülőjegy (Amadeus Air) Amadeus Cars Amadeus Hotels Amadeus Ferry and Cruise START Touroperatorok (TUI, Neckermann)

13 Légitársasági termékek: Légitársaságra specializált Front Office Saját Check –in és inventory rendszer Weboldalhoz kapcsolható foglalási motor (www.aua.com, www.iberia.com, www.lufthansa.com)www.aua.com www.iberia.com Electronic Ticketing

14 A konkurencia

15 1.Sabre www.sabre.com USA központú, növekvő magas piaci részesedés American Airlines támogatás Erős web jelenlét (www.travelocity.com)

16 2. Galileo www.galileo.com USA központ Csökkenő piaci részesedés Új tulajdonos (Cendant) Jövő ?????

17 3. Worldspan www.worldspan.com USA központ NW, TWA, Delta Airlines Csökkenő piaci részesedés világszerte

18 Az Amadeus Stratégiája Szoftverkarbantartási költségek optimalizálása: Böngésző alapú front office (browser based): jelenleg 15 k ProWeb – Cél 2003 végére összes terminál browser based legyen Kommunikációs költségek optimalizásása: Internetes technológiák Új szektorokban közös vállalatok létrehozása – Vásárlás vs. Joint Venture Pl: SAP Travel panning, e-travel. Új légitársasági termékek (NewGen Inventory system, DCS)

19 Stratégia 2002 – E commerce XML API 1A-ResTrip Flow XML API1A-ResTrip Flow BroadVision/Amadeus Travel Commerce

20 A foglalás lépései Felhasználó www. FLY. com 1ACentralSystem PNR www.amadeus.net/PL/FLY/en AMANET Ticket $ ATO-CTO Agent Szolgáltatórendszere

21 Kérdések? 1. www.amadeushungary.hu (tanfolyamok, termékinformációk)www.amadeushungary.hu 2. Bíró Balázs E-mail: bbiro@hu.amadeus.net


Letölteni ppt "Amadeus Magyarország Pécs, 2002. Május 09. Bíró Balázs Sales and Marketing Manager."

Hasonló előadás


Google Hirdetések