Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az utazási irodák &

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az utazási irodák &"— Előadás másolata:

1 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az utazási irodák & az Amadeus Bíró Balázs Sales and Marketing Manager Amadeus Magyarország Kft december 05.

2 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Agenda  Az Amadeus vállalat rövid bemutatása  Amadeus technológia az utazási irodák szolgálatában: - mit jelent az utazás értékesítése - mi az Amadeus szerepe az utazás üzleti folyamatában - milyen értéket nyújt az Amadeus az utazási irodák számára

3 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az Amadeus vállalati küldetése „az utazási és turisztikai szakma szereplőinek sikereit elősegítő vezető Informatikai megoldásszállító legyen” - Partneri viszony Ügyfeleinkkel - Kiemelkedő technológiai megoldások -Globális jelenlét és helyi hozzáértés

4 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden 1987 Az Amadeus alapítása az Air France, Iberia, Lufthansa és SAS légitársaságok által 1988 Irodanyitás Sophia Antipolis-ban, megnyílik az első NMC 1991 Infrastruktúra, szoftverek és rendszerfejlesztés 1992 Európai indulás Első foglalás 92. Jan. 7-én 1995 System One (USA) megvásárlása 1996 E-commerce üzletág beindítása 265 millió foglalás 1999 IPO (Madrid, Párizs, Frankfurt) 2000 IT Services divizió létrehozása. BA partner 2001 e-Travel megvásárlása 2002 A világ elsőszámú GDS-e (utazási irodai foglalások) 395 millió foglalás 2003 START Amadeus és az Airline Automation Inc megvásárlása Történelmi mérföldkövek © copyright AMADEUS Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden

5 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Jelentős iparági jelenlét hotel - lánc tranzakció / naponta Foglalás lebonyolítva 2004-ben Értékesítési pont világszerte online foglalás A világ menetrendszerinti járatainak Amadeust használó légitársaság

6 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Utazás disztribúció Amadeus - világviszonylatban vezető utazási irodák piaci részesedés 1H 2005 vs. 1H % 56.8% 26.3% 26% Source Amadeus internal – Travel Agency Air bookings Amadeus piaci részesdése 29.2 % (1H 2005) 58.3% 48.4%

7 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Három kiemelt üzleti terület Amadeus Travel Distribution Amadeus IT Services Amadeus e-Travel

8 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az utazási irodák és az Amadeus Partneri viszony kialakítása & közös növekedés technológiai előnyök közös kihasználásának segítségével

9 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Utazási szolgáltatások értékesítése Mi szükséges hozzá? - a késztetés (üzleti/magán) - idő - egy desztináció - utazási eszköz - pénz … és valaki aki mindezt lehetővé teszi

10 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Utazásról álmodunk… De nagyon gyakran az utazási szolgáltatások megvásárlása nem nyújt kellemes vásárlói élményt. Miért?

11 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Mert az utazási irodák hasonlóan működnek a gyárakhoz…  Az utazási irodák: - értékesítik az utazást mint terméket - gyakran maguk állítják elő  Mi történne ha a gép- kocsikat az autószalonban állítanák össze?

12 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden

13

14 Technológia… Barát vagy ellenség? Veszély vagy lehetőség?  Nézzük más iparágak hogyan birkóztak meg a hasonló kihívásokkal…

15 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Banki szolgáltatások  Régen: Arany  Tegnap: papírpénz, csekkek  Ma: hitelkártya, ATM, papír nélküli ügyintézés (internet)  Holnap: biztosítás, szolgáltatáscsomagok

16 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden A fotózás  Régen: luxus, fekete & fehér  Tegnap: színes, különleges alkalmakkor, tömegcikké vált  Ma: digitális korszak, modern eszközök, CD, DVD  Holnap: otthoni nyomtatás

17 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Zeneterjesztés  Régen: hangfelvételek, fonográf  Tegnap: rádió, kazetta, bakelitlemez  Ma: CD, DVD, MP3, Online  Holnap:?

18 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Technológia… Barát vagy ellenség? Veszély vagy lehetőség?  Nézzük más iparágak hogyan birkóztak meg a hasonló kihívásokkal…  Eltűntek ezek az iparágak…? Vagy el fognak…? Természetesen nem.. miért? 1. mert ő maguk állítják elő a technológiát 2. alkalmazkodnak az ügyfeleik viselkedéséhez 3. a szolgáltatás értékét növelik szereplésük által

19 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden „ Az Amadeus missziója, hogy az utazási és turisztikai szakma szereplőinek sikereit elősegítő vezető Informatikai megoldásszállító legyen” Disztribúció és tartalom Értékesítés és e- kereskedelem Business Management Szolgáltatás & Consulting

20 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden 1.Üzleti folyamatok az utazási irodákban  Milyen tevékenységekkel töltik az utazási irodák a időt? 12%8% 24% 18%26%5.5%6.5% Csomagok összeállítása Igények felmérése Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás Foglalás és eladás Számlázás, Követelések behajtása Végrehajtés, Ellenőrzés Riportolás, tervezés Marketing Foglalási folyamat Adminisztráció, támogatás

21 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden 2. Tevékenység-alapú költségelemzés  Egy repülőjegyre jutó átlagos költség  UK: € 45.4 (11,350 HUF)  Latin America: € 28.4 (7,500 HUF)  Összesen 58%-73%-a a teljes költségeknek a személyzettel kapcsolatos Marketing Activities Reservation Process Admin & Support

22 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az Amadeus feladata ma: 12%8% 24% 18%26%5.5%6.5% Csomagok összeállítása Igények felmérése Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás Foglalás és eladás Számlázás, Követelések behajtása Végrehajtés, Ellenőrzés Riportolás, tervezés Marketing Foglalási folyamat Adminisztráció, támogatás  Értek hozzáadása a teljes folyamatban, átjárható egységes rendszerek biztosításával  Mindenki számára nyereséges módon

23 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Amadeus informatikai megoldások…  Többcsatornás (multi-channel) értékesítés elősegítése  “High touch”, “low touch”, “no touch”  Az utasoknak  Opcionális lehetőség on-line foglalásokra, megfelelő tartalommal, és a lehetőséggel, hogy az igényeik szerint testreszabhassák a megoldásokat  A szolgáltatóknak  Lehető legszélesebb körű lefedettség  A vállalatoknak  Választási lehetőség – on-line / offline  Könnyű utazás - management Csomagok összeállítása

24 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Amadeus informatikai megoldások…  Az Amadeus az utazási ügynök „memóriája” lesz  Amadeus Customer Profiles – ügyfélprofil, információ tárolás – lojalitás növelése  Amadeus Travel policies: teljes összhang a HR és a beszerzési szabályokkal Igények felmérése

25 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Amadeus Informatikai megoldások  Amadeus Értékesítési Platform (Vista)  Intuitív és nyitott  Intelligens technológia (Fares and Pricing)  Egy forrás az összes tartalomhoz  Az összes légitársaság (menetrendszerinti és fapados)  Nem hagyományosan GDS-ben foglalt tartalom (túra, biztosítás..)  Integrált hozzáférés nem GDS tartalomhoz (fényképek, térképek)  Grafikus tartalom az értékesítés hatékonyságának növelése érdekében  Hatékonyan és vonzóan értékesíteni ??? Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás

26 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden A GDS-en túlmutató kezdeményezések…

27 Menüpontok a gyorsabb értékesítéshez

28 Az utas bekapcsolódása

29

30 Attraktív értékesítés

31 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden

32 Helyi tartalom

33 Több nyelven

34 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Amadeus Informatikai megoldások  Amadeus Értékesítési Platform (Vista)  Interaktív értékesítés  Grafika és multimédia  Növekvő produktívitás  Minőség-ellenőrzés  Nyereségesség biztosítása  Jegykiállítási és service fee autómatizálása  Cross-selling (kapcsolódó szolgáltatások értékesítésének lehetősége)  Integráltabb tartalom  Több helyi tartalom Foglalás és eladás

35 Minőség-ellenőrzés: hibák száma csökken

36 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Amadeus informatikai megoldások  Nagyon időigényes terület  Integráció az összes rendszer között  Komplex rendszerek egyszerűsítése  …hogy az értékesítésre tudjanak koncentrálni  költségcsökkentés számlázás Követelések behajtása

37 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Amadeus informatikai megoldások…  jegykiállítás  e-Ticketing, remote ticketing, paper ticketing  Amadeus Checkmytrip és SMS rendszer  Értékesítés után 24/7 Végrehajtés, Ellenőrzés Riportolás, Tervezés, monitorizálás 5.5% 6.5%

38 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az Amadeus szerepe tehát… “ az utazási és turisztikai szakma szereplőinek sikereit elősegítő vezető Informatikai megoldásszállító legyen ”  Az utazási iroda …  Munkájának elősegítése minden foglalási csatornán  Számára értékesíthető tartalom biztosítása  Munka-hatékonyságának növelése  Számára költségek megtakarítása  Ügyfelei számára biztosítani, hogy partnerként részt vehessenek a folyamatban  döntéshozás támogatása

39

40 © 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Kérdések és válaszok


Letölteni ppt "© 2005 Copyright Amadeus Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden Az utazási irodák &"

Hasonló előadás


Google Hirdetések