Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Iskolák vidéki térségekben A társadalmi átalakulás történeti, kulturális beágyazottsága, ütközőpontjai a Kárpát medencében a XXI. század elején SOPRON.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Iskolák vidéki térségekben A társadalmi átalakulás történeti, kulturális beágyazottsága, ütközőpontjai a Kárpát medencében a XXI. század elején SOPRON."— Előadás másolata:

1 Iskolák vidéki térségekben A társadalmi átalakulás történeti, kulturális beágyazottsága, ütközőpontjai a Kárpát medencében a XXI. század elején SOPRON Május 22. Biró A. Zoltán EMTE Sapientia KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja Csíkszereda

2 Bevezetés  Közös kutatási téma keresése  Székelyföldi kutatások és vidékfejlesztési feladatok

3 A vidéki iskolákkal kapcsolatos közbeszéd  A rurális térségben működő iskolák fenntartásának kérdése  A gazdasági hatékonyság kérdése  Székelyföldi tapasztalatok

4 A problémák kezelési módjáról  Meg kell szüntetni a vidéki iskolákat (?)  Rehabilitációs megoldások: fejlesztés, behozni a lemaradást  A vidék másságához kell igazítani az iskola működését

5 A vidék átértékelődésének folyamata  Szemléletváltás  Vidékre költözés  A “hely” átértékelődése a kommunikációs technológiák fejlődése révén  A fogyasztás átalakulása (az eredményes fogyasztás megéléséhez nem kell feltétlenül a városba menni)

6 Következtetés Megjelenik annak az esélye, hogy az emberek vidéken ne vidéki módon éljenek, ne legyenek arra kényszerítve, hogy “leértékelt” helyként, életvitelként, tevékenységként éljék meg a vidéki térségben való életvezetést. Ugyanakkor megjelennek az ilyen példák is. Megjelenik annak az esélye, hogy az emberek vidéken ne vidéki módon éljenek, ne legyenek arra kényszerítve, hogy “leértékelt” helyként, életvitelként, tevékenységként éljék meg a vidéki térségben való életvezetést. Ugyanakkor megjelennek az ilyen példák is.

7 Kutatási lehetőségek  A „másság” jeleinek értelmezése a vidéki térségben  A “nem vidéki módon való élés” társadalmasulásának esélyei, jelei  MILYEN SZEREPE LEHET EBBEN AZ ISKOLÁNAK?  A vidéki települések sokfélesége miatt mindez nehezen kutatható

8 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Iskolák vidéki térségekben A társadalmi átalakulás történeti, kulturális beágyazottsága, ütközőpontjai a Kárpát medencében a XXI. század elején SOPRON."

Hasonló előadás


Google Hirdetések