Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Barki Katalin Szombathely, 2006. május 4.
Digitális tananyagok, elektronikus dokumentumok az oktatás szolgálatában Barki Katalin Szombathely, május 4.
2
Digitális tanuló
3
Digitális tananyag Mit jelent a digitális tananyag fogalma? Miben különbözik a hagyományostól? Miért van szükség digitális tananyagokra? A hagyományos oktatás: könyvből, jegyzetekből, és egyéb, elsősorban nyomtatott anyagból kell felkészülni. A digitális tananyag kulcsa nem a külsőségekben rejlik, hanem az interaktivitásban és a módszertanban. A hagyományos tananyagok lineáris haladást tesznek lehetővé, míg a digitális tananyag az egyén számára szabadságot biztosít a tananyag elsajátítása során, az interaktivitás pedig biztosítja, hogy a tanulás során felmerülő kérdésekre azonnal választ kaphasson a tanuló.
5
Sulinet portál A világháló legnagyobb magyar nyelvű oktatási ismeretterjesztő portálja. Célja az, hogy a fejlesztések révén a - tartalma által – az oktatás minden területéhez és szereplőjéhez kapcsolódjon, értékes információkat szolgáltatva számukra. Kapcsolódó program: SDT
6
Sulinet – e-Tananyag E-Tananyag
9
Keresőkérdés: Coulomb törvény (340)
13
Sulinet Digitális Tudásbázis - SDT
A Sulinet Digitális Tudásbázis (sdt.sulinet.hu) átfogó, a magyar közoktatási rendszerhez igazodó dinamikus tananyag adatbázis és digitális taneszköztár, amely az iskolák helyi oktatási környezetéhez, a konkrét tanítás-tanulási célokhoz, a célcsoport szintjéhez, igényeihez szabadon igazítható, s egyben a módszertani megújulás eszköze is lehet. A SDT kínálta tartalmak szabadon szerkeszthetők és bővíthetők, így kiválóan felhasználhatók a tanórai és tanórán kívüli tevékenységekben egyaránt.
16
Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtár
Teljes szövegű tankönyvek - felsőoktatás A HIK céljainak megfelelően a széles körben ismert szabványokra alapozva, nyílt és könnyen felhasználható formátumokban jelenít meg és ad közre különböző tudományágakat felölelő tankönyveket, és az ezekhez kapcsoló folyóiratokat, ábrákat, illusztrációkat.
21
Formátum
22
Azonosítás, megjelenítés
A dokumentumok azonosító metaadat fejléce a Dublin Core- illetve MARC szabványokat követik. Megjelenítésük, nyomtatásuk HTML, pdf, Word és újabban Ms eBook formátumokban is lehetséges.
23
Magyar Elektronikus Könyvtár
29
Elektronikus oktatási segédanyagok a Neumann-házban
35
Balassi Bálint Virtuális Kiállítás
36
Virtuális Diafilm-történeti Múzeum
110 levetíthető diafilm, köztük: Csongor és Tünde …, Vörösmarty
37
Képek a magyar irodalomból
38
Képek a magyar irodalomból
28 klasszikus költő életrajza 18 irodalmi adaptáció (Egri csillagok, János vitéz, Toldi...) összefoglaló jellegű művek (Irodalmunk kezdetei, Szép magyar könyv ...) versek, prózai művek (idézet, és a teljes mű a BHI-ból ...)
40
AZ ARCULAT
42
FELHASZNÁLÁS Diákok részére: gyűjtőmunka
osztály szintű vagy iskolai ünnepség kiselőadás tanórán kívüli munka autodidakta tanulás Tanárok részére: óravázlatok kiegészítő anyagok iskolai ünnepségek újabb keletű ünnepek, világnapok speciális szakkörök
43
Keresők Webkat – Neumann-haz NDA – Nemzeti Digitális Adattár Google
45
Elektronikus könyvtárak
Közművelődési könyvtárak Németh László Városi Könyvtár Jász-Nagykun Szolnok Megyei Könyvtár Berzsenyi Dániel Könyvtár stb. Felsőoktatás Miskolci Egyetem Szegedi Tudományegyetem stb. Egyéb Kisokos Portál – Internetes oktatási rendszer stb.
46
xxx.lap.hu - Példa: fizika.lap.hu
47
Gömbvillám - honlapról
48
Saját kiadványok – Információ keresés
50
Számítógépes katalogizálás
51
Jövő Digitalizálási projektek növekvő száma
Digitális tananyagok, dokumentumok számának növekedése Együttgondolkodás – együttműködés Tanulni a „Magyar Országos Közös katalógus” példájából Apró műhelymunkák helyett regionális együttműködés.
52
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.