Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető"— Előadás másolata:

1 Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető
A Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtár szolgáltatásai, és jövőbeli fejlesztései Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető

2

3 A Hallgatói Információs Központ (HIK)
2003-ban nyitott regisztrált hallgató (és oktató) 300 számítógépes tanulóhely 30 gépnélküli olvasóhely EISZ kiegészítő szolgáltatások: könyvtár, FIP Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtár

4 A Digitális Tankönyvtár elérhetőségei

5 Digitális Tankönyvtár történelem
2004-ben indult az OM/OMAI/HIK szervezésében cca. 180 MFt, 23 kiadó 100 címe nyert 2005-ben OM/NKTH/HIK 100 MFt, 26 kiadó 46 címe nyert 2007: NFT II. (TÁMOP, TIOP)

6 Digitális Tankönyvtár történelem II.
Egyéb nem a pályázatokhoz kötődő állománygyarapítások: História folyóirat teljes 25 évfolyama, (8 000 ábrával) A Mindentudás Egyetemének három szemesztere Egyéb kiadványok, pl. az Arcanum Kiadó kézikönyvei

7 Statisztikák (2006) Az első hét helyezett: Növénytan: 433 066
Tényeken Alapuló Orvostudomány Módszertani Ajánlások:      Kortárs Magyar Művészeti Lexikon I-III.:    Zöldségtermesztők kézikönyve:  83 206   Környezettechnika:  82 259   A háziállatok funkcionális anatómiája:  72 039   Biblia:  51 490 

8 A Szakkönyvdigit 2005 új elemei
a metaadatokat külön fájlban kell leadni (DC és MARC XML) mathml formulák képleteknél (Mathplayer plugin, IE) kötött könyvtár szerkezet (.images, .meta, .math)

9 Újdonság: az ‘Ábratár’
ábra (fotó, rajz, matematikai/kémiai/fizikai képletek) DC metaadatolás (folyamatban) szabad keresési lehetőség az adatbázisban kombinált kereshetőség szövegekkel, szövegelemekkel

10 A jövő: az oktatási terület és a kulturális közvetítők szükséges együttműködése
az oktatási és kulturális tárca összevonása (komplex programok, lobbi) a köz- és felsőoktatási digitális tananyagok szükségessége (digitális írástudás, LLL, IKT alapú oktatási rendszerek) NFT II. TÁMOP, TIOP (közgyűjteményi digitalizálás, közös felületek, kompetencia központok)

11 a kompetencia alapú oktatás támogatása a tanmenet teljes egészét lefedő digitális,- oktatási programcsomagokkal és az elterjesztést támogató központi szolgáltatás rendszerrel (különösen: közép- és főiskolai/egyetemi könyvtáraknál!) a könyvtárak részvétele: kulturális örökség elemeinek digitális hozzáférhetővé tétele: filmek, audio anyagok, rádió-, tv archívumok, képtárak, múzeumok, online könyvtárak

12 Feladatok a 2007/2008-ban I. szorosabb együttműködés a Sulinet Digitális Tudásbázissal

13 Az SDT (sdt.sulinet.hu) ÖSSZEFOGLALÁS
9 800 foglalkozásnyi új tananyagtartalom 3 000 db szimuláció (animáció) 600 db tevékenység 2 db (interaktív) szoftver 2 db teljes adaptált interaktív tananyag db fénykép 510 db mozgókép 4 600 db az új SDT követelményeinek megfelelő átdolgozott foglalkozás

14 Feladatok a 2007/2008-ban II. ‘Ábratár’, kép, képlet, egyéb ábra a képek metaadatolása (DC) eLearning felépítésű tananyagok közreadása, megcélozni kurrens, napi tartalomat is: dedikált hálózat kialakítása egyéb könyvtárakkal, szolgáltató intézményekkel, vpn kapcsolaton keresztül (jogdíjas művek továbbítása, autentikált tartalmak közreadása)

15 Feladatok III. A VPN hálózat kialakítása
Virtual Private Network - virtuális magánhálózat NFT II: jogdíjas anyagok közreadása! biztonságos kapcsolatteremtés azonosítás mindkét oldalon dedikált tartalmak célba juttatása a jogdíj kezelés lehetősége (DRM)

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető"

Hasonló előadás


Google Hirdetések