Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Barki Katalin projektmenedzser bkati@sek.nyme.hu
TÁMOP / – Tudásbázis és disszemináció a Nyugat-magyarországi régióban az oktatás hatékonyságának javítására Barki Katalin projektmenedzser
2
A pályázat célja A NymE közgyűjteményi hálózata a partner könyvtárakkal együttműködve támogassák: a formális oktatáson kívüli önálló ismeretszerzést a digitális írástudás fejlesztését a módszertani paradigmaváltást új tanulási stratégiák kialakítását
3
A pályázat célja A NymE közgyűjteményi hálózata a partner könyvtárakkal együttműködve támogassák: a kompetencia alapú oktatást az óvodától a felnőttkorig az élethosszig tartó tanulás igényének kifejlesztését a távoli, 24 órában elérhető szolgáltatások fejlesztését
4
Együttműködők NymE Könyvtári Hálózat
5
Együttműködők Térségi együttműködés: Berzsenyi Dániel Könyvtár
Dr. Bendefy László Városi Könyvtár Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár Szakterületi együttműködés: OFI – OPKM Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete Közoktatás Szivárvány Óvoda Mesevár Óvoda „Aranyhíd” Bercsényi Miklós Ált. I. Brenner János Óvoda, Á. I. és Koll. Gothard Jenő Á. I. Neumann János Á. I. Paragvári Utcai Á. I. Reguly Antal Á.I. Móra Ferenc Á.I. és A.M.I Puskás Tivadar Fém- és Villamosipari Szakképző I. és Koll. Gépipari és Informatikai Műszaki Szakközépisk. és Koll. Kanizsai Dorottya Gimn. Nagy Lajos Gimn.
6
A pályázat célcsoportjai
egyetemi hallgatók és oktatók könyvtárosok, könyvtárostanárok óvónők, pedagógusok általános- és középiskolai diákok a régió lakosai
7
Megvalósítás Minadaz, amit terveztünk és elvégeztünk a projekt weboldalán nyomon követhető. Képszerkesztés benti gépen – levágni a felesleges keretet.
8
Magyar Országos Közös Katalógus
Katalógusok bővítése Miért jó az egyetemnek? a tudástartalmak széleskörű hozzáférhetősége a dokumentumok bekerülnek az ODR szolgáltatásába Magyar Országos Közös Katalógus A MOKKA fejlesztése előtt csak a NymE Központi Könyvtárának katalógusa továbbított rekordokat a MOKKA adatbázisba, addig a megújuló MOKKA-ODR adatbázisba két belépő tagkönyvtár is. Kép alá egy gondolkodó emberke (Miért jó?) Pirossal körberajzolni a menüben MOKKA-ODR
9
Magyar Országos Közös Katalógus
Ez még az előző képernyőre jöhetne animációval, előző képernyőt takarja
10
Tudástár az egyetemen Projektek kapcsolódása az NymE-en
keletkezett tudástartalmak gyűjtésére feldolgozására szolgáltatására A projektben vállalt tartalom: Szakdolgozatok TDK dolgozatok Tananyagok AV dokumentumok Helyismereti dokumentumok Képkönyvtár
11
Többnyelvű weblapok Nyitás a világhálóra Kapcsolatok bővülése
Kéthetente frissítés Interaktivitás
12
Könyvtári portálok Egyetemi Közoktatási
13
Retrospektív konverzió
14
Olvasásnépszerűsítés
15
Író-olvasó találkozók
Bosnyák Viktória, Berg Judit, Gáspár Ferenc, 3-3 helyszínen
16
Használóképzési programok
Az óvodától a forrásközpontig, a meséskönyvtől az adatbázisig A színes krétától a digitális tábláig Ne csak keress, találj is! Használóképzés filmes eszközökkel Táborok: Vakációzzunk együtt! Iránytű a digitális erődbe! Egyetemre készülök Tini- és gólyagalopp Egy lépés a toleranciáért! Virtuális könyvtári séta
17
Virtuális könyvtári séta
18
Nem formális oktatás Rendhagyó szakórák Az élet dolgai – szabadegyetem
Az olvasás-szövegértési kompetencia és könyvtárhasználat Iskolai könyvtárosok régiós konferenciája Projektzáró
19
Szaktudás fejlesztése
Akkreditált képzések indítása Irodalmi adatbázisok Digitalizálás, digitális dokumentumok közzététele az interneten Az Excel és a PowerPoint alkalmazási lehetőségei a pedagógus munkájában A könyvtárpedagógia módszertana Open Public Library
20
Indikátorok - célértékek
Retrospektív konverzió rekord Használóképzés fő Nem formális oktatás fő Szaktudás megújítása fő Akkreditált képzés db
21
SWOT analízis Erősségek Lehetőségek
a könyvtárak megjelenése a pályázati tevékenységben forrás biztosítása együttműködés erősítése kapcsolatrendszer bővülése a könyvtárosok elkötelezettsége a megvalósításban az országos közös katalógusba való kapcsolódás kiszélesedése adatbázisok építésének felgyorsítása rendezvények számának jelentős növekedése (nem formális) oktatási funkció erősödése a használóképzés módszertanának megújítása az elkészült produktumok újabb pályázat kiírása a könyvtárosok kreativitásának kibontakoztatása a könyvtárosok önbizalmának növekedése a szakmai tudás megújításának igénye az elindított munkafolyamatok tovább vitele (retrospektív, oktatás stb.) a könyvtárak, könyvtártípusok közötti együttműködés sokrétűbbé tétele a felsőoktatás – közoktatás kapcsolatának erősítése az olvasói és használói létszám növekedése a nem hagyományos használóképzés és olvasásfejlesztő programok további színesítése, gazdagítása a könyvtár presztízsének emelése sajtónyilvánosság, mint PR fenntartása
22
SWOT analízis Gyengeségek Veszélyek
a többcsatornás kommunikáció (közvetlen kapcsolat igénye) pénzügyi elszámolások lassúsága a pályázati kiírás nem tartalmazott egzakt összegeket (pl. konverzió díja, személyi megbízás óradíja, oktatók óradíja, sajtó bevonása a pályázatba stb. (-tól, -ig összegek ) a fenntartás időszakában forrás-elvonások (pénz, létszámleépítés) a kultúra, benne a könyvtár háttérbe szorulása a könyvtárhasználók alulmotiváltsága – a motiváltság fenntartásának bizonytalansága az internet szerepének túlhangsúlyozása különös tekintettel a tudományos munkára a könyvtárosok elkötelezettségének csökkenése nem lesz forrás újabb pályázat kiírására
23
Köszönet az Európai Uniós pályázati lehetőség kivívóinak az Európai Unió és a magyar állam támogatásának a projektekben résztvevőknek a megvalósítóknak és a külső szolgáltatóknak
24
A hangulatról Ha ez a vonat már el is ment, reméljük lesz egy következő, amire lesz lehetőségünk felszállni
25
KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET!
Ha ez a vonat már el is ment, reméljük lesz egy következő, amire lesz lehetőségünk felszállni
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.