Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

CSOMAGOLT TERMÉKEK SZÁLLÍTÁSÁNAK ÉS NYOMONKÖVETÉSÉNEK GAZDASÁGI HASZON ELEMZÉSE A TÉRINFORMATIKA TÁMOGATÁSÁVAL Horváth Adrián, Mojzes Ákos, Takács Gábor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "CSOMAGOLT TERMÉKEK SZÁLLÍTÁSÁNAK ÉS NYOMONKÖVETÉSÉNEK GAZDASÁGI HASZON ELEMZÉSE A TÉRINFORMATIKA TÁMOGATÁSÁVAL Horváth Adrián, Mojzes Ákos, Takács Gábor."— Előadás másolata:

1 CSOMAGOLT TERMÉKEK SZÁLLÍTÁSÁNAK ÉS NYOMONKÖVETÉSÉNEK GAZDASÁGI HASZON ELEMZÉSE A TÉRINFORMATIKA TÁMOGATÁSÁVAL Horváth Adrián, Mojzes Ákos, Takács Gábor Budapest, december 12.

2 Feladat, cél: Legnagyobb veszteség: Termék sérülése Olyan rendszer alapjainak felállítása, amely segít a helyes útvonal meghatározásban (termék, csomagolás sérülés megelőzés, károk okainak és eredetének megállapítása)

3 Laboratóriumi vizsgálatok Rezgés/vibrációs teszt: ◦ Nemzetközi és vállalati szabványok szerint ◦ A szállítás során fellépő rázó igénybevételek szimulálására ◦ Szinuszos, random rázások (max. 2 tonna terhelhetőség, Hz) Ütésvizsgálatok (Nemzetközi és vállalati szabványok szerint): ◦ Vízszintes irányú ütés: lejtőpályás ütköztetés (hirtelen fékezés szimulációja) ◦ Függőleges irányú ütés: ejtő vizsgálattal (pályaegyenetlenség, anyagmozgatás) Klíma állósági vizsgálatok: ◦ Logisztikai lánc során fellépő környezeti igénybevételek szimulációjára ◦ -40°C-tól +99°C-ig, változtatható páratartalommal ◦ Sópermet vizsgálat

4 Logisztikai igénybevételek (kontinentális szállítás) Tervezés előtt fontos tudni az igénybevételeket ◦ Vibrációs, ütési igénybevétel (rakodás, út egyenetlenség, vasúti átjáró, stb.) I. ábra Pálya-jármű halmazolt rakomány sematikus modellje (ütési igénybevétel)

5 Humán igénybevételek Anyagmozgató személyzet hozzáértése (targonca, kézi anyagmozgatást segítő eszközök) Gépjárművezető vezetési stílusa Széles körben elterjedt módszer a költséghatékonyság miatt, de Ezáltal extrém igénybevétel a termék csomagolási rendszerre (Statikus, és dinamikus igénybevétel is megjelenhet a logisztikai láncban) Halmazolt csomagolás

6 Környezeti, és klímahatások Közúti szállításnál: ◦ Levegőben lévő légnedvesség, hőmérséklet ingadozás A feladat nagyon komplex, és összetett.. Mi lehet a megoldás?

7 Az adatrögzítő rendszer bemutatása Szorosan a termékhez/csomagoláshoz van rögzítve Rögzíti, eltárolja: ◦ időt; földrajzi szélességet, hosszúságot; fellépő g gyorsulási értékeket; hőmérséklet-, és páratartalmat Adatok begyűjtése, elemzése: Ezzel képes lesz a rendszer a kár okainak meghatározására.

8 Az adatrögzítő rendszer bemutatása Adatbázis kialakítás, amely a térkép paramétereire épül, és meghatározza a legelőnyösebb útvonalat. Fontos: a sérüléshez köthető pontok tárolása Feladat: kiválogatni a normáltól eltérő értékeket

9 Adatkezelés folyamata (2. ábra) 2. ábra

10 Rendszer vázlata Út választás ( csomagolás erőssége alapján ): ◦ rövidebb, de rosszabb minőség ◦ hosszabb, de jobb minőség Ehhez jó térképre, és nagy mennyiségű adatra van szükség… 3. Ábra - Rögzített adatok szűrése

11 Adatok leválogatása 1 lépés: Normál értékek leválogatása 2. lépés: Vezetői hiba értékek leválogatása Eredmény: csak az út jellegzetességeit mutató adatok. Ezen adatok, és az esetleges káresemények rögzítését tudnia kell a rendszernek. 3. Ábra - Rögzített adatok szűrése

12 Rendszerrel szemben támasztott követelmények Eszköz / adatgyűjtő: ◦ hőmérséklet -20°C - +60°C közötti hőmérsékletsávban legalább 0,5°C felbontással ◦ páratartalom 0 – 100% min. 0,5%-os felbontással ábrázolva ◦ légnyomás mbar-os határok között ábr. min. 0,5 mbar-onkénti felbontással ◦ gyorsulás 1,2- 10 G között ábrázolva min 0,01 G felbontással

13 Eszköz funkcionális jellemzői szélsőséges környezetben valóműködés: pontos működés extrém, szélsőséges értékek között. hosszú működési idő Folyamatos adatgyűjtés akár 4-5 hétig is memória és kommunikáció: nagy mennyiségű adat lokális tárolása, esetlegesen adat küldése GSM, GPRS hálózaton keresztül sűrűn történő adatrögzítés: minimum 0,5 másodperces rögzítési mérték az elvárt

14 Térkép (jól használható) Fontos, hogy lehessen szerkeszteni ◦ Tudjunk betölteni pontokat, azokat megjeleníteni, szűrni, stb. Egy lehetséges megoldás:

15 Tesztelés g-érték mérés: Az eszköz egyéb beállításai: ◦ mintavételi frekvencia: s/csatorna ◦ gyorsulás (3 csatorna) figyelmeztető és limit beállítások ◦ Hőmérséklet: -55 o C és +85 o C között ◦ folyamatos adatrögzítés ◦ nedvesség (0-100% RH) ◦ GPS-ről GMap-ra

16 Esettanulmány Arad – Moszkva távolság Sérülés esetén egész rakományt visszaküldik Zsitomir- Arad között két lehetséges útvonal Rövidebb – rosszabb (Románia) Hosszabb – jobb (Magyarország)

17 Melyik éri meg? Rövidebb útvonal/alsóbbrendű utak/nagyobb igénybevétel a csomagoláson: erősebb, de drágább dobozok? Hosszabb útvonal/elsőrendű utak/kisebb igénybevétel a csomagoláson: gyengébb minőségű, olcsóbb dobozok A rendelt mennyiség 52 paletta. A jármű egy 24 tonnás kamion, ahol a raklapok halmazolva vannak elhelyezve.

18 Költségek összesítve Csomagolási kérdések, szállítás során fellépő hatások, megbízói elvárások függvényében a kis kockázatú utat célszerű választani.

19 Konklúzió Ismert körülmények között, az adatok ismeretével, azokat figyelembe véve a csomagolástervezési fázisban laboratóriumi körülmények között is verifikálom a rendszert, akkor elkerülhetőek a visszatérő, nagy költséget jelentő árukárok, vagy visszaszállítások. Ezzel a költségcsökkentésen túl a logisztikai láncban szereplők hozzáértését, tevékenységét is tudom ellenőrizni, mellyel a felelősségi jogkörök tisztázása is megalapozottabb.

20 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Takács Gábor Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Takács Gábor


Letölteni ppt "CSOMAGOLT TERMÉKEK SZÁLLÍTÁSÁNAK ÉS NYOMONKÖVETÉSÉNEK GAZDASÁGI HASZON ELEMZÉSE A TÉRINFORMATIKA TÁMOGATÁSÁVAL Horváth Adrián, Mojzes Ákos, Takács Gábor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések