Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Diagnosztikus mérések fejlesztése Oktatáselméleti Kutatócsoport Csapó Benő NEVELÉSTUDOMÁNYI INTÉZET OKTATÁSELMÉLETI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Diagnosztikus mérések fejlesztése Oktatáselméleti Kutatócsoport Csapó Benő NEVELÉSTUDOMÁNYI INTÉZET OKTATÁSELMÉLETI."— Előadás másolata:

1 Diagnosztikus mérések fejlesztése Oktatáselméleti Kutatócsoport Csapó Benő NEVELÉSTUDOMÁNYI INTÉZET OKTATÁSELMÉLETI KUTATÓCSOPORT A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében Agria Media 2011 Eger, október 11.

2 Vázlat A visszacsatolás és a mérés jelentősége a pedagógiai rendszerekben A pedagógiai értékelés fejlődése A technológiai forradalom színterei az értékelésben További fejlemények a láthatáron

3 If you can not measure it, you can not improve it. Amit nem tudunk megmérni, azon nem tudunk javítani. Kelvin

4 Misura ciò che è misurabile, e rendi misurabile ciò che non lo è. Mérd meg, ami mérhető, és tedd mérhetővé, ami nem az! Galileo Galilei

5 A technológiai forradalom színterei a pedagógiai értékelésben

6 Az új technológiák hatékonyabbá teszik az értékelést a hagyományos területeken Pontosabbá válnak a mérések Csökken az adatfelvétel és adatelemzés költsége Lerövidül az eredmények visszajelzésének ideje

7 Lehetővé válik olyan területek felmérése, amelyek a hagyományos eszközökkel nem mérhetőek Pl. dinamikus problémamegoldás (PISA 2012) –interakció egy szimulált rendszerrel –megfigyelés, szabályindukció –a szabály alkalmazása a rendszer befolyásolására

8 Megjelenik olyan területek felmérése, amelyek esetében a technológia a mérési tartalom definíciójának lényegéhez tartozik Elektronikus olvasás (PISA 2009) IKT műveltség

9 A technológia alapú értékelés alkalmazásával megvalósíthatóvá válnak a pedagógia régi céljai A tanítás perszonalizálása, személyre szóló, egyéni fejlesztés Rendszeres diagnosztikus értékelés

10 Diagnosztikus mérések fejlesztése TÁMOP Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoport

11 Online diagnosztikus értékelési rendszer Központi szerver, feladatbankokkal Hozzáférés tetszőleges időpontban A tanulók adatainak statisztikai feldolgozása Az egymást követő mérési adatok összekapcsolása, a fejlődés követése Tanulói szintű visszajelzések a fejlődési folyamatról 3 fő területen 9 mérési skálán

12 Az online diagnosztikus rendszer

13 Egy példa a legújabb kutatásainkból: video elemzésre épülő visszajelzés arcfelismerés tekintet követés érzelmek felismerése affektív visszacsatolás kognitív-affektív információk integrálása

14 Video bemenet elemzése (a) feladatmegoldás (b) videofelvétel (c) az arc modellje (d) érzelemfelismerés

15 A fejlődés további lehetőségei Néhány példa: Mobil eszközök, tabletek, érintőképernyők Multimédia stimulus Újszerű válasz-detektálás (természetes beszéd, mozgás) Metaadatok gyűjtése, real-time elemzése Pedagógiai rendszerek integrálása

16 Köszönöm a figyelmet!

17 10:00-10:20 20 perc


Letölteni ppt "Diagnosztikus mérések fejlesztése Oktatáselméleti Kutatócsoport Csapó Benő NEVELÉSTUDOMÁNYI INTÉZET OKTATÁSELMÉLETI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések