Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AZ UNICREDIT és a napon belüli SEPA fizetésforgalom AZ UNICREDIT CSOPORT „VÁLTOZTAT ÉS TÚLÉL „ Budapest, 2011. március 10. Kiss Gábor, ügyvezető igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AZ UNICREDIT és a napon belüli SEPA fizetésforgalom AZ UNICREDIT CSOPORT „VÁLTOZTAT ÉS TÚLÉL „ Budapest, 2011. március 10. Kiss Gábor, ügyvezető igazgató."— Előadás másolata:

1 AZ UNICREDIT és a napon belüli SEPA fizetésforgalom AZ UNICREDIT CSOPORT „VÁLTOZTAT ÉS TÚLÉL „ Budapest, március 10. Kiss Gábor, ügyvezető igazgató Bankműveleti Igazgatóság

2 AZ UNICREDIT CSOPORT Munkatársak: több mint Fiókok: Banki tevékenység 22 országban Nemzetközi hálózat mintegy 50 országban Piacvezető Közép- és Kelet-Európában, Hosszú távú befektetői szemléletet képvisel Közép- és Kelet-Európában szeptember 30-ai adat. FTE –ben szeptember 30-ai adat. Tartalmazza az arányosan konszolidált leányvállalatok, mint például a Koç Financial Services Group, fiókjait is. Főbb mutatószámok 2

3 UNICREDIT BANK HUNGARY ZRT. – SZÁMOKBAN 2010 Q3 Mérlegfőösszeg: Mrd Ft 1 Piaci részesedés: 5,5 % Hitelek: Vállalati 8,4 % Lakossági 4,0 % Betétek: Vállalati 10,1 % Lakossági 5,3 % Munkatársak száma: 1938 Fiókok száma: 133 Ügyfelek száma: több mint 370 ezer 3 1 HAS szerint, UCB és Jelzálogbank Bank együtt

4 A BANKOK STRATÉGIÁJÁNAK HÁTTERE  Az EU-hoz való csatlakozás és a EURO bevezetés hatásai  A 2560/2001. EU Irányelv a fizetési szolgáltatások árazásáról, (valamint a 2007/64 Irányelv és a 924/2009 Rendeletet), a pénzforgalom egységesítéséért  Azonos jutalék a tagországon belüli és a tagországok közötti EUR-ban bonyolított fizetéseknél  A tranzakciós díjak csökkentése, a Step2/SEPA használata következtében  Rögzített átfutási idők  a float elvesztése  Csökkenő kamatszintek és marginok  Drasztikus konverziós bevételkiesés az EURO bevezetésekor ( jelenleg a FCY konverziók 80 %-a EUR/HUF)  A nagy nemzetközi vállalati ügyfelek elvesztésének veszélye a CEE országokban (azonos fizetésforgalmi szolgáltatások elérhetők egy „pontról” is)  A fenti tényezők hatása változatlan ügymenetet, termékkört, ügyfélkört feltételezve, és egyéb tényezőket figyelmen kívül hagyva, akár %-os bevétel csökkenést eredményezne 4

5 Nyitás a Lakossági szegmens felé  Nagyvállalati ügyfelek  Mennyiség  Mennyiség : jelentős ügyfél és tranzakció szám növekedés Jutalék bevételek felértékelődése  kamat bevételek  Árazási stratégia  Árazási stratégia : a magasabb költség visszatükröződése az árazásban „Nincs ingyen ebéd” Az ügyfelek közvetlen elérése  electronic channels  Piaci jelenlét :  Piaci jelenlét : szükség van a fiók hálózat bővítésére (közelebb az ügyfélhez) A MÚLT Testre szabott szolgáltatások  Az ügyfél kívánt  Mi teljesítettük: Egyedi igényekre épülő szolgáltatás A JELEN Konfekció ipar  Az egyediség csökkentése Standardizálás révén  Termék, Folyamat, Ár (az egyes ügyfél szegmenseken belül) A JÖVŐ „Talk special, sell standard”  Az ügyfél igények kutatására alapuló termék és folyamat fejlesztés (CRM)  Mélyebb szegmentáció  a különböző igényekhez igazodó ügyfélcsoportok  Szolgáltatás csomagok értékesítése  A lakossági és kisvállalkozói ügyfélkör számára  Kialakítani a szükséges termékeket  Megváltoztatni az értékesítési kultúrát  Létrehozni az ezekhez szükséges infrastruktúrát 5 ÁTRENDEZŐDÉS A jövedelmezőség megőrzéséhez szükség van „átrendeződésre ”

6 AZ UNICREDIT ÉS A NAPON BELÜLI ELSZÁMOLÁS FÓKUSZBAN AZ INNOVÁCIÓ Innovatív termékekkel értéket teremteni ügyfeleink számára, az ügyfél elégedettség maximalizálása érdekében  A nyereséges működéshez, a folyamatos fejlődéshez az út az ügyfelek számára nyújtott értékteremtő szolgáltatásokon át vezet.  Magunkkal is tudatni kell: nekünk „sincs ingyen ebéd”, azaz fejlesztés, innováció nélkül nincs siker  A tranzakció szolgáltatásokat vonzóvá (kényelmessé, egyszerűvé) és az ügyfelek számára is előnyöket nyújtóvá kell tenni, ha már „helyettünk” dolgoznak (STP)  Elektronikus csatornákon a szolgáltatások mind teljesebb körének elérhetővé tétele (e- értékesítés)  Bank- ügyfél kommunikáció (e-értesítés, e-kimutatás, e-számlakivonat).  Elektronikus számlázás: a számlázással és fizetéssel kapcsolatos adminisztráció egyszerűsítése, a papírmunka kiküszöbölése  A hazai piacon elsőként díjmentes ATM készpénzfelvétel…  Szintén elsőként automatizált készpénz befizetés ATM-ben…  A SEPA fizetési módok bevezetésében is élenjárók vagyunk (SCT; SDD) 6

7 TELJESÍTÉSI ÉS KIEGYENLÍTÉSI KOCKÁZATOK 7 Üzletkötés Fizetés Teljesítés Kockázat Kockázati tényezők: Idő (mikor és mi?) Hely (földrajzi eltérés) Kapcsolat (bizalom) Termék (valós érték) A korszerű elszámolási mechanizmusok a kockázatokat nem szüntetik meg, DE jelentősen csökkenthetik! (Az ábra az Innopay Online Payments 2009 tanulmány alapján készült.) egy vállalat számára a fizetési folyamatok korszerűsítése nem feltétlenül az elsőrendű prioritás. DE HA NAPON belüli is ?

8 ÉRTÉKTEREMTÉS a Napon belüli elszámolás során (1/2)  A Teljesítési kiegyenlítési kockázatok csökkentése révén  IDŐ : Lerövidülő ciklusú értékesítési lánc (üzletkötés - pénzügyi teljesítés - szállítás)  Sok szereplős értékesítési lánc: a teljes teljesítési sor akár napon belül (Alvállalkozók)  Azonnali fizetés lehetősége  HELY: A földrajzi eltérés kockázata az üzletkötés a pénzügyi teljesítés és a teljesítés kapcsán a napon belüli teljesítés lehetőségével minimalizálható ( a 4 órás szabály csak a maximum, a minimum 1 óra is lehet)  KAPCSOLAT: Tényleges fizető fél eltér az üzlet kötőjétől és/vagy a szolgáltatás/termék felhasználójától/átvevőjétől  Beszerző - pénzügy  Önkormányzat- intézménye  Ügyvéd – ügyfele  Cég – munkavállalója (pl. gyermektartás)  Bizalom – a gazdasági szereplőkre ma nem jellemző  Átlátható, kiszámítható átfutási idők növelik a szereplők közti bizalmat  TELJESÍTÉS  A DVP-hez közeli lehetőséget teremt  A többszöri ciklus kisebb likviditás mellett több tranzakció teljesítését biztosíthatja  Körbetartozások kezelhetősége nő  Gyorsaság csak egy határig üzleti igény  jó a többszöri elszámolás ciklus, nem kell ehhez RTGS  Transzparensé váló díjstruktúra ( nem zavar be a float)  Banki verseny növekedése: tranzakció szolgáltatás, folyószámla, megtakarítási termékek  Elszámoló házak versenye: nemzeti fejlesztési program (a GIRO a miénk!) Veszély: A Nagyvállalati fizetési attitűd változatlan marad! 8

9 ÉRTÉKTEREMTÉS a Napon belüli elszámolás során (2/2)  Az Alkalmazott szabványok révén  A nemzeti pénzforgalmi rendszerek, szabványok jelentős akadályt jelentettek /jelentenek az euró övezetben az EU versenyképességének fejlődéséhez, az új lehetőségeket kereső vállalatoknak.  SEPA  Az egységes szabványok, a gyorsabb teljesítés és az egyszerűsített feldolgozás hatékonyabb készpénzgazdálkodást, költségmegtakarítást eredményez  Ösztönzi a pénzforgalmi szolgáltatók közti erősebb versenyt, elősegíti a hatékonyabb pénzforgalmi rendszerek kialakítását.  Mindez kézzelfogható előnyöket jelent a gazdaság és az egész társadalom számára.  Az egységes euró fizetési módok bevezetése hozzájárul a közös valuta, az euró megszilárdításához  JÖVŐKÉP: az egységes EU belső piac a világ legversenyképesebb tudásalapú gazdáságává váljon  Ennek egyik alapvető feltétele az euró pénzforgalmi piacok integrációja  A SEPA  lehetőség a tevékenység országhatárokon túli bővítésére.  A SEPA számos új megoldást tartalmaz, amelyek az adott vállalat számára lehetővé teszik a pénzforgalmi adatok feldolgozásának korszerűsítését (szállítói és vevőfolyószámlák egyeztetése)  A SEPA csak akkor lehet sikeres, ha az érintett érdekcsoportok - különösen a vállalkozások és közigazgatási intézmények –elfogadják és készek a szükséges változások végrehajtására. Siker feltétele: ügyfél ismerje meg a lehetőségeit 9

10 10 Nemzetközi tapasztalat: A napon belüli elszámolás bevezetése képes növelni a termelékenységet/gazdaságot! KÖSZÖMÖM FIGYELMÜKET


Letölteni ppt "AZ UNICREDIT és a napon belüli SEPA fizetésforgalom AZ UNICREDIT CSOPORT „VÁLTOZTAT ÉS TÚLÉL „ Budapest, 2011. március 10. Kiss Gábor, ügyvezető igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések