Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Számítógépes geometriai leíró nyelvek Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet Geometria Tanszék 2005/2006 Dr. Nagy Gábor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Számítógépes geometriai leíró nyelvek Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet Geometria Tanszék 2005/2006 Dr. Nagy Gábor."— Előadás másolata:

1 Számítógépes geometriai leíró nyelvek Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet Geometria Tanszék 2005/2006 Dr. Nagy Gábor

2 2- és 3-dimenziós geometria ● 2D műszaki rajzolás – Koordinátarendszer – Pont, szakasz, körív ● 3D műszaki rajzolás – Koherencia – Megjelenítés – Hibakeresés ● Számítógépes felület – Grafikus – Szöveges („szkript”)

3 Első lépések az ArchiCAD-el ● Fájl megnyitása ● Elemek kiválasztása ● 3D-s látvány ● Alapelemek – Falak – Födémek – Ajtók, ablakok – Tárgyak – Tető

4 Első lépések az ArchiCAD-el ● Koordinátarendszer, origó megváltoztatása ● Paraméterek kézi beállítása ● Ajtók, ablakok átparaméterezése ● Intelligens kurzor ● Feladat: – Megnyitott rajz módosítása – Saját ház megrajzolása adott paraméterekkel (falakkal, födémmel, tetővel, ajtóval, ablakokkal)

5 A GDL objektumok A GDL objektum megnyitása A GDL objektum részei – Alaprajzi ábra – Drótvázas 3D – Takartvonalas 3D – Színezett – Fényképezés

6 A GDL szkript szerkezete ● Paraméterek – Kötelező paraméterek (A, B, ZZYZX) – Alaptípusok (Hossz, szög, egész, boolean, stb.) ● 3D leírás ● 2D leírás ● Paraméter leírás ● Vezérleírás

7 3D-s alapobjektumok és transzformációk 3D-s alapobjektumok – Tégla (BRICK) – Henger (CYLIND) – Gömb (SPHERE) 3D-s transzformációk (mozgás a térben) – Eltolás (ADD) – Forgatás (ROT) – Nyújtás (MUL) – Visszalépés (DEL)

8 3D-s alapobjektumok és transzformációk Tárgyak anyaga (MATERIAL) Feladatok: – Asztal – Szék – Állólámpa – Monitor

9 3D-s látvány és fényképezés ● Megjelenítési módok – Drótvázas – Takartvonalas – Színezett ● Objektum mozgatása ● Nézőpont beállítása ● Fényképezés – Beállítások – Kép mentése – Bemutató kép

10 Paraméterezés, értékadás ● Paraméterek és változók – Típusok ● Hossz, szög, valós, egész, boolean, szöveg, anyag, stb. – Értékadás ● Programozás I. – Feltételek (IF-THEN) – Ciklusok (FOR-NEXT) – Szubrutinok (GOSUB) – Megjegyzések

11 2D-s szerkesztés ● Alapobjektumok – PROJECT2 3, 270, 2 – LINE2, RECT2 – ARC2, CIRCLE2 – TEXT2 ● Transzformációk – ADD2, MUL2, ROT2 ● Vonal stílus – PEN, LINE_PROPERTY

12 Síkgörbe konstrukciók, forgásalakzatok ● Síkgörbe megadása: – Szakaszokkal – Szakaszokkal és körívekkel – Szabadkézi rajzzal ● Forgásalakzatok

13 Térgörbék, kihúzott alakzatok Térgörbe megadása Kihúzott (EXTRUDED) alakzatok

14 Testgeometria ● Csoportok használata ● Tömörtest műveletek – Összeadás – Kivonás – Metszet

15 Forrópont szerkesztés HOTSPOT editálás

16 Felhasználói interfész

17 Algoritmikus problémák, szplájnok ● Szabályos poliéderek ● Konvex burok ● Bezier-görbék ● Szplájn görbék és felületek

18 POVRAY ● Raytracing ● Scene Description Language

19 Maple ● A Geometry csomag ● A Plot és a Plot3D csomagok


Letölteni ppt "Számítógépes geometriai leíró nyelvek Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet Geometria Tanszék 2005/2006 Dr. Nagy Gábor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések