Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az UNESCO VI. Felnőttoktatási Világkonferenciájának előkészületei Brazília, 2009 Európai konferencia 2008 Budapest.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az UNESCO VI. Felnőttoktatási Világkonferenciájának előkészületei Brazília, 2009 Európai konferencia 2008 Budapest."— Előadás másolata:

1 Az UNESCO VI. Felnőttoktatási Világkonferenciájának előkészületei Brazília, 2009 Európai konferencia 2008 Budapest

2 2. A CONFINTEA5 fő tematikái 2007-es értelmezés I. Aktív állampolgárképzés II. Minőség biztosítás – az Európai Képesítési Rendszer III. Kulcskompetenciák és alapképzés IV. A nemek közötti egyenlőség V. Versenyképesség és munkavállalói kompetenciák VI. Idősek és oktatás – demográfiai kihívások VII. ICT VIII.Hozzáférés, esélyegyenlőség, részvételi akadályok IX. A felnőttkori tanulás finanszírozása X. Nemzetközi együttműködés

3 3. Útmutató a Nemzeti Jelentés előkészítéséhez a Felnőttkori tanulás és oktatás helyzetéről I. Általános körkép – magáról az országról. Népességi adatok stb. II. A felnőttkori tanulás részletes bemutatására a következő bekezdéseket ajánlja az UNESCO előkészítő munkacsoport 1. Szakpolitikai fejlesztés, törvényi szabályozás, finanszírozási rendszer 1.1 A felnőttkori tanulás és oktatás jogi, politikai és adminisztratív keretei 1.2 A felnőttkori tanulás finanszírozása 2. A felnőttkori tanulás és oktatás minősége. Ellátás, részvétel és elért eredmények 2.1 A felnőttkori tanulás intézményi keretei 2.2 Részvétel a felnőttkori tanulásban 2.3 A tanulási eredmények (kimenet) felbecsülése, a programok értékelése és monitorizálása 2.4 A felnőttoktatók és felnőttoktatást segítők státusza és képzése 3. Kutatás, innováció és jó gyakorlat 3.1 Kutatási tanulmányok a felnőttkori tanulás és oktatás terén 3.2 Innovációk és jó gyakorlat példák 4. A felnőttkori írás-olvasástanítás, kulcs kompetenciák, alapkészségek fejlesztése 5. Elvárások a CONFINTEA 6-tól és a felnőttkori tanulás és oktatás jövő perspektívája ( Nem hivatalos fordítás – MNT-EAEA budapesti kapcsolati iroda © )

4 3/a Guidelines for the Preparation of National Reports on the Situation of Adult Learning and Education (ALE) The following structure is proposed to assist countries in presenting their national situation: I. General Overview Please provide brief contextual information on your country, including total number and percentage of the adult population in relation to the total population by qualification levels, gender, employment/self-employment situation, distribution between rural/urban areas, different language and ethnic groups, etc. II. Please elaborate on the following sections on adult learning and education in detail: 1. Policy, Legislation and Financing 1.1. Legislative, policy and administrative frameworks of ALE; 1.2. Financing of ALE; 2. Quality of Adult Learning and Education: Provision, Participation and Achievement 2.1. Provision of ALE and institutional frameworks; 2.2. Participation in ALE; 2.3. Monitoring & evaluating programmes and assessing learning outcomes; 2.4. Adult educators/facilitators’ status and training; 3. Research, Innovation and Good Practices 3.1. Research studies in the field of adult learning; 3.2. Innovations and examples of good practice; 4. Adult Literacy 5. Expectations of CONFINTEA VI and Future Perspectives of ALE.

5 4. Az UNESCO konzultatív testületi ülés megközelítése Első javaslata a fő témákra: A 2007 novemberi UNESCO konzultatív testületi ülés megközelítése és UNESCO Élethosszig tartó Tanulás Intézete Hamburg - migráció - foglalkoztathatóság - szakpolitikai fejlesztés (stratégiai fejlesztés) - a felnőttképzés, mint szakma, a szakemberek képzése továbbképzése - szegénység és társadalmi befogadás - akkreditáció - öregedés demográfiai kihívások - demokrácia, béke, igazságosság

6 5. Összefüggés az Európai Unió dokumentumaival AZ EURÓPAI KÖZÖSSÉGEK BIZOTTSÁGA Brüsszel, COM(2006)614 végleges A BIZOTTSÁG KÖZLEMÉNYE Felnőttkori tanulás: Tanulni sohasem késő 1. A részvételt akadályozó tényezők megszüntetése 2. A felnőttkori tanulás minőségének biztosítása 3. A tanulási eredmények elismerése és jóváhagyása 4. Befektetés az idősebb népességbe és a bevándorlók tanulásába 5. Mutatók és referenciaértékek

7 6. A PROGRAM CÉLCSOPORTJA Magyarországon Oktatási és Kulturális Minisztérium Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium. További szervezetek, intézmények: - regionális képző központok - akkreditált felnőttképzési intézmények - népfőiskolák - felnőttképzési vállalkozások - felnőttképzési szövetségek - felnőttképzési civil szervezetek - Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet - egyetemek, főiskolák tanszékei - más minisztériumok - média A program célcsoportja nemzetközileg: 35 ország és USA, Kanada

8 7. A konferencia előkészítése és megszervezése – nemzeti és nemzetközi munkabizottság A konferencia megvalósítását egy Nemzeti munkabizottság (NB) fogja össze, amelynek alárendelten dolgozik a másik, úgynevezett technikai-szervezési (OB) munkabizottság. Oktatási és Kulturális Minisztérium Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium. UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága Az NB összetétele egyúttal a magyar és nemzetközi partnerséget is tükrözi, vagyis a felkérendő tagok: - Magyar Népfőiskolai Társaság - Nemzeti UNESCO Bizottság - Pécsi Tudományegyetem Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézet - MTA Felnőttképzési Bizottság - Pázmány Péter Katolikus Egyetem Vitéz János Kara - EAEA Kelet-Európai Kapcsolati Iroda

9 8. A konferencia előkészítése és megszervezése – nemzeti és nemzetközi munkabizottság Az NB nemzetközi csoportja: - Hamburgi UNESCO Intézet - EAEA, kapcsolati irodái, tagszervezetei és intézményei - EU Bizottság Oktatási és Kulturális Főigazgatóság - AAACE - Kanada ( még nem tisztázott)

10 Nemzeti Munkabizottság UNESCO Nemzeti Bizottság MAMI Magyar Népfőiskolai Társaság Európai Felnőttképzési Szövetség budapesti iroda és más magyar szakmai intézmények Nemzetközi Munkabizottság Tematikus problémaközpontú munkacsoportok Nemzetközi partnerek : UNESCO Lifelong Learning Intézet Európai Felnőttképzési Szövetség EU Bizottság Oktatási és Kulturális Főigazgatósága Nemzetközi szervezetek és szakértők Operatív Munkacsoport: UNESCO, MNT és Európai Felnőttképzési Szövetség budapesti iroda Minisztériumi partnerek Oktatási és Kulturális Minisztérium Foglalkoztatási és Munkaügyi Minisztérium Szakmai partner intézmények szervezetek szakértők Az európai és észak-amerikai régió CONFINTEA 6 előkészítő konferenciája Budapest 2008 december 3-6 Utómunkálatok, termékek, terjesztés Brazilia, 2009 május CONFINTEA 6 utómunkálatok Tervezés. Folyamat Esemény

11 Köszönöm a figyelmet! Sz. Tóth János (PhD)


Letölteni ppt "Az UNESCO VI. Felnőttoktatási Világkonferenciájának előkészületei Brazília, 2009 Európai konferencia 2008 Budapest."

Hasonló előadás


Google Hirdetések