Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Hidak” Párbeszédfórum United Way Magyarország Munkahelyi adománygyűjtő kampány 2004. október 6.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Hidak” Párbeszédfórum United Way Magyarország Munkahelyi adománygyűjtő kampány 2004. október 6."— Előadás másolata:

1 „Hidak” Párbeszédfórum United Way Magyarország Munkahelyi adománygyűjtő kampány 2004. október 6.

2 civil szervezet rászorulók ADOMÁNYOZÓK UNITED WAY PÁLYÁZTATÁSPÁLYÁZTATÁS Pénz Idő (Önkéntesek) Termékadományok United Way, egy szolgáltató szervezet ADOMÁNYOK TOVÁBBÍTÁSA

3 Mi történik az adományokkal? Szükséglet- felmérés Adomány- gyűjtés Támogatások kiosztása Pályáztatás Monitoring Beszámoló

4 A United Way Magyarországon Az Erőforrás Alapítvány - United Way Magyarország o több száz önkéntest mozgósít, segítségükkel o helyi célokra gyűjt és továbbít adományokat Magyarországon o 4 regionális tagszervezetet koordinál A United Way Magyarország 2003-ban pályázati úton 25 millió forinttal támogatta 53 non-profit szervezet o egészségügyi-szociális o oktatási-képzési o ifjúsági önkéntes programját országszerte További 107 millió forint értékű termékadományt és szolgáltatást nyújtott 157 civil szervezetnek

5 Adományok forrása Széchenyi Mecénás Kör o Üzleti vezetők nagy összegű adományai o Arany: 1.000.000 Ft, Ezüst: 500.000 Ft, Bronz: 200.000 Ft Cégadományok o Vállalati adományok o A cégnek lehetősége van arra, hogy megduplázza a dolgozók adományait Munkahelyi adománygyűjtő kampány o Alkalmazottak kisösszegű havi adományai Szja 1 % kampány Eseményeken gyűjtött adományok (Golfverseny, Ability Day, Családi Olimpia)

6 Munkahelyi adománygyűjtés Mi a munkahelyi adománygyűjtés? Dolgozók rendszeres, kisösszegű, havi adományai a rászorulók segítésére A munkahelyi adománygyűjtő kampány során a munkatársak felajánló ívet töltenek ki A bérszámfejtés a dolgozók fizetéséből havonta levonja a felajánlott összeget és átutalja az alapítvány részére A következő évi adománygyűjtő kampány során, valamint az Éves Jelentésén keresztüli elszámolás az adományozók felé támogatásuk felhasználásáról Az adományokról személyi jövedelemadó kedvezményre jogosító igazolás kiállítása

7 Bérszámfejtés Munkahelyi adománygyűjtés Kulcs a sikerhez – A csapat Csúcsvezető Kommunikációs vezető Humán erőforrás vezető Kulcs önkéntesek (középvezetők) ADMINISZTRÁCIÓ Utalás egy összegben UWH Adomány- számla Dolgozók NGO

8 Munkahelyi adománygyűjtés Kulcsok a sikerhez A menedzsment személyes részvétele Helyi koordinátor, önkéntesek Kampányrendezvény, ösztönzők Dolgozók képzése a United Way munkájáról Kampány nyilvános meghirdetése “Köszönjük” program Személyre szabott felajánló ív

9 Kampányterv TERVEZÉS LEVEZETÉS o Kampánynyitó o Kommunikáció o Kiegészítő események o Záróesemény LEZÁRÁS o Eredmények mérése, kihirdetése o Köszönetnyilvánítás adományozóknak, önkénteseknek

10 Tervezés Célok meghatározása (-2 hét) o Adományozás több szinten felsővezetés alkalmazottak o Vállalati kiegészítő adomány Önkéntesek, adománygyűjtő csapat toborzása, felkészítése (-10 nap) o Bérszámfejtők eligazítása

11 Tervezés Kampány ütemtervének kidolgozása (-2 hét) o A kampánynyitó esemény megtervezése hol, milyen eseményhez kötve, egy/több időpontban Kampány előtti kommunikáció - figyelemfelkeltés o vezérigazgatói levél kiküldése (-2 nap) o plakátok, fotók (-1 nap) o hirdetőtáblák o intranet - belső hírlevelek (aznap) o körlevél, hangüzenet (kampány alatt) o saját történetek publikálása (kampány alatt)

12 Levezetés Kampánynyitó o Speaker felkérése o Támogatott szervezet képviselője o Személyre szóló felajánlóív o Személyes ajándék az adományozók részére o Enni-innivalók megrendelése Kampány alatti kommunikáció - figyelem fenntartás; az adománygyűjtés alakulásáról o Körlevelek o Hangposta o Poszterek Záróesemény

13 Levezetés Kiegészítő események Támogatott szervezet meglátogatása, munkavégzés Különböző ösztönzők alkalmazása o a leggyorsabb adományozóknak az adott határidőkig a kampánynyitó napján az első hét végéig a második hét végéig sorsolás útján az adományozók között, o fizetett szabadnap (0,5-1 nap) o vacsora, koncert, mozi meghívás (2 fő részére) o közös ebéd egy felső vezetővel o gyermekrajz o egy önkéntes/ felsővezető autómosást vállal

14 Levezetés Kiegészítő események Csoportos ösztönzők o Ebéd egy osztály részére o United Way email kvíz; általános, adott kampányra vonatkozó kérdések o Használt játékok gyűjtése a támogatott szervezetek számára Csoportos események o Vállalati Nap - Buli családostul o Menedzsment szolgáltatások árverezése - ebédet főz, autót mos, ablakot mos, olajcsere, gyerekre vigyáz, énekel o Önkéntes nyelv-, tánc-, mozgásórát tart, horoszkópot készít, jósol, stb.

15 Lezárás Eredmények mérése, összegyűjtése Kampány utáni kommunikáció o eredmény kihirdetése o visszajelzések begyűjtése milyen volt a kampány, ötletek miért jó az adományozás rövid személyes történetek, érzések a jövőben milyen információt kérnek az adomány felhasználásáról (tartalom, rendszeresség) Tanulságok

16 Lezárás Köszönetnyilvánítás adományozóknak, önkénteseknek o köszönetnyilvánító rendezvény, ebéd o oklevelek kiosztása o körlevél, hangüzenet, intranet, plakát o köszönőtábla

17 United Way Magyarország- Budapest Bank Köszönjük figyelmüket!


Letölteni ppt "„Hidak” Párbeszédfórum United Way Magyarország Munkahelyi adománygyűjtő kampány 2004. október 6."

Hasonló előadás


Google Hirdetések