Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP-3.3.3-08/1.-2008-06-0021/1.0 Az önértékelés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP-3.3.3-08/1.-2008-06-0021/1.0 Az önértékelés."— Előadás másolata:

1 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 Az önértékelés helye és szerepe az intézményi akkreditációban Sződi Sándor ügyvezető igazgató IFKA- Magyar Minőségfejlesztési Központ XI. 21.

2 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 2 T a r t a l o m Jó úton a Dunaújvárosi Főiskola! Tapasztalati és objektív tények Önértékelés és intézményi akkreditáció Az univerzális EFQM modell A szervezeti önértékelés kockázatai NMD győztesek tapasztalatai Felkészülés a helyszíni szemlére Gyakorlat Kérdések és válaszok

3 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 3 Jó úton a Dunaújvárosi Főiskola! (kiemelések a teljesség igénye nélkül) : MSZ EN ISO 9001: : angol nyelvű alapképzés indítása, ppt konstrukcióban, HEFOP támogatással főiskolai város, campus kiépítés - Részvétel a „Közép-dunántúli régió virtuális szellemi élete” nyertes projektben - Támogatás elnyerése a „Regionális Egyetemi Tudásközpont” kialalakításához - Környezetmérnöki oktatásfejlesztési projekt : Felsőoktatási Minőség Díj bronz fokozat : Közép-dunántúli Regionális Minőségi Díj pályázat : Érték a mérték

4 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 4 A "Felsőoktatási intézmény" kategóriában Arany fokozatú elismerő oklevélben részesül: Debreceni Egyetem Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kodolányi János Főiskola. Bronz fokozatú elismerő oklevélben részesül: Dunaújvárosi Főiskola Budapesti Műszaki Főiskola.

5 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 5 Tapasztalati és objektív tények -Az ISO után is van élet! -Az önértékelés ma az egyik legjobb vezetői eszköz és leghatékonyabb szervezetfejlesztései módszer. -Nehéz elkezdeni, s nem szabad abbahagyni. -Nem mindegy melyik önértékelési típus mellett döntünk. A díjszimulációs módszert javasolom! -A önértékelés, mint módszer a lényeg – a pályázásnak egyéb hozadékai is vannak. -Aki sokat hezitál - lemarad. Csak a bátrak (EFQM modell:a kihívás modellje), elkötelezettek nyernek.

6 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 6 Önértékelés 1. Visszajelzés Elemzés Projektek indítása Projektek bevezetése Hatás visszamérés Önértékelés 2. A FOLYAMATOS FEJLESZTÉS MEGVALÓSÍTÁSA PDCA

7 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 7 BURTON-APTA KFT. EREDMÉNYEI FOLYAMATOS FEJLŐDÉS!!! Döntős Díjazott Fődíjas

8 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 8

9 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 9 AKKREDITÁCIÓ Intézményakkreditáció: Az intézményi működés értékelése az intézményi menedzsment valamint a minőségfejlesztési rendszer vizsgálata alapján. Képzési programok akkreditációja ( = programakkreditáció): Egy-egy kiválasztott képzési területen / képzési ágban az egyes intézményekben folyó képzések vizsgálata.

10 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / Az „univerzális” EFQM modell Megfelelő adaptálást követően a modell szinte minden területen alkalmazható! Egyet ne feledjünk: ez a szervezeti kiválóság modellje!

11 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / Partner- kapcsolatok fejlesztése A MODELL ALAPELEMEI Folyamatos tanulás, fejlesztés és innováció Az EFQM modell 8 alapeleme Dolgozók fejlesztése és bevonása Tényeken és folyamatokon alapuló vezetés Vezetés és célok szilárdsága Társadalmi felelősség Vevőközpontúság Eredményorientáltság

12 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / Vezetés Folyamatok Emberi erőforrások Politika és Stratégia Partnerkapcso- latok és Erőforrások Kulcs fontosságú eredmé- nyek Dolgozói eredmények Vevői eredmények Társadalmi eredmények ADOTTSÁGOK 500 EREDMÉNYEK 500 INNOVÁCIÓ és TANULÁS EFQM és NMD Kiválóság Modell

13 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / Francia Modell

14 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / Vezetés 120 pont Folyamatok 140 pont Emberi erőforrások 120 pont Politika és Stratégia 80 pont Partner- kapcsolatok és Erőforrások 90 pont Kulcs- teljesítmény mutatók 150 pont Dolgozói eredmények 90 pont Vevői eredmények 180 pont Társadalmi eredmények 30 pont ADOTTSÁGOK 550 pont EREDMÉNYEK 450 pont INNOVÁCIÓ és TANULÁS Regionális Minőségi Díj modellje

15 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / Rendőrségi Kiválóság Modell / ÁVF

16 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / VezetésFolyamatok Emberi erőforrások Stratégia (hosszú távú intézményi tervezés) Közvetett Partnerkapcso- latok és Erőforrások Kulcs- fontosságú eredmények Munkatársi eredmények Közvetlen Partneri eredmények Társadalmi hatás eredményei ADOTTSÁGOK 500 pont EREDMÉNYEK 500 pont INNOVÁCIÓ és TANULÁS Közoktatás Minőségéért Díj Modell

17 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / KARI KIVÁLÓSÁGI MODELL Miskolci Egyetem / Önértékelési kézikönyv

18 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A szervezeti önértékelés kockázatait: a PDCA, valamint tapasztalataim figyelembe vételével állítottam össze. PDCA

19 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / PDCA - R A D A R RADAR ÉRTÉKELÉS Eredmények, célok meghatározása (Result) Megközelítés, módszer megtervezése (Approach) Megközelítés, módszer Alkalmazása (Deployment) Megközelítés és alkalmazás Értékelése és Felülvizsgálata (Assessment and Review)

20 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A tervezési szakasz kockázatai – 1. Bátorság, vagy annak hiánya Rossz értékelési típust választunk Megkönnyíti döntésünket a következő dián látható mátrix.

21 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 21

22 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A tervezési szakasz kockázatai – 2. Nem tűzünk ki elérendő célokat Már az elején szögezzük le: mit szeretnénk, mit várunk az önértékeléstől. Mi lesz annak hozama a vállalkozás, v. szervezet számára. Használjuk bátran a módszerek kiválasztásánál már jól bevált 5W - 1H segédletünket. Javallat:a szervezeti önértékelési ciklus végén is célszerű ugyanezt megtennünk.

23 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / MIT W hat MIT W hat HOGYAN How MIKOR W hen MIKOR W hen MIÉRT Why MIÉRT Why HOL W here HOL W here KI W ho KI W ho 5W – 1H MÓDSZER Lehet-e másképpen? Lehet-e jobban? Lehet-e másképpen? Lehet-e jobban?

24 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A tervezési szakasz kockázatai – 3. Vezetés Talán a legfontosabb kockázati elem. Győződjünk meg a vezetés elkötelezettségéről! Kevés, ha csak az első számú vezető akarja! Nem jobb a helyzet akkor sem, ha rajta kívül mindenki szeretné.

25 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A tervezési szakasz kockázatai – 4. Erőforrások feltérképezése A humán és anyagi erőforrások felmérésére fordítsunk kellő energiát. (arany tojást tojó tyúk)

26 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A tervezési szakasz kockázatai – 5. Időterv hiánya, vagy rossz becslés Rosszul mérjük fel az önértékelés időtartamát. Készítsünk pontos ütemtervet! Tanácsadó kiválasztása Mond te kit választanál? Kell egyáltalán? Követeljünk referenciát? Olcsó húsnak híg a leve?

27 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A tervezési szakasz kockázatai – 6. Érintettek tájékoztatása Kiemelve a teljes vezetői kört, a tulajdonosokat, a munkatársakat, legfontosabb partnereinket. Megbízatás, meghatalmazás Fordítsunk figyelmet erre a látszólag bürokratikus elemre!

28 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A tervezési szakasz kockázatai – 7. Felkészülés, felkészítés Nem fordítunk kellő figyelmet a munkában résztvevők felkészítésére. A felkészülési szakasz rövid, kapkodó. Tapasztalat Mások szervezeti önértékelési tapasztalatainak figyelmen kívül hagyása.

29 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A végrehajtási szakasz kockázatai – 1. Információ gyűjtés Az információgyűjtés rendszere nincs szinkronban a kiválasztott önértékelési módszerrel Interjú készítés Az interjúzás nem elég reprezentatív. Az interjúk előkészítetlenek. Az interjúra nem fordít egyik fél sem kellő figyelmet.

30 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A végrehajtási szakasz kockázatai - 2. Módszer leltár Nem térképeztük fel az alkalmazott eszközöket, módszereket. Eredmények számbavétele Tervezetlen módon, strukturálatlanul történik Javaslat: Bodor-Hercz : A szervezeti kiválóság mérése és bemutatása

31 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A végrehajtási szakasz kockázatai - 3. Benchmarking Amiről beszélni kell: A kiválasztás szempontjai (almát az almával) Benchmarking politika A benchmarking ismeretek folyamatos bővítése Tudatosság / tanulás / nyitottság Eredmények hasznosítása

32 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A végrehajtási szakasz kockázatai - 4. Elégedettségek felmérése - Dolgozói - Vevői - Társadalmi Figyeljünk oda pl. kérdőíves módszernél: - ki készítse - milyen kérdéseket tartalmazzon - milyen rendszeres legyen - hogyan dolgozzuk fel - miként csatoljuk vissza - hogyan hasznosítsuk

33 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A végrehajtási szakasz kockázatai - 5. Adat források Nem hasznosítunk minden lehetséges forrást (pl. mérlegadatok, eredmény-kimutatások, szervezeti nyilvántartások, jelentések, beszámolók, interjúk, vevői és társadalmi visszajelzések, felmérések, Benchmark adatok). Trendek Nem tudunk 3 éves trendet bemutatni! (4 mérés)

34 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A végrehajtási szakasz kockázatai – 6. Helyszíni szemle Lebecsüljük a helyszíni szemle jelentőségét. Ritkábban: túlzott jelentőséget tulajdonítunk neki. Részjelentések és beszámolók Egyénileg és team konszenzust követően. Erősségek, fejlesztendő tevékenységek és kérdések gyűjtése a beszámolókból.

35 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / Az önértékelés követése – 1. Rangsorolás Elmarad a fejlesztendő területek rangsorolása (team feladat). Helyesbítő és megelőző intézkedések, illetve fejlesztések megtervezése. Fejlesztési program Fejlesztési program elkészítése elmarad (feladat, felelős, határidő) és kiadása/ismertetése

36 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / Az önértékelés követése – 2. Fejlesztések bevezetése Nem teljes körű a fejlesztések bevezetése, megvalósítása Intézkedések eredményeinek értékelése, mérése és felügyelete Aktualizálás Késik az üzletpolitika, stratégia aktualizálása, az intézkedések végrehajtása.

37 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / Az önértékelés követése – 3. Önértékelés módszerének vizsgálata Az önértékelés módszerének felülvizsgálata, fejlesztése. A kitűzött célok szem előtt tartásával! Elismerések Önértékelésben résztvevők eredményes munkájának elismerése.

38 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 38

39 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 39

40 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 40

41 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / FELKÉSZÜLÉS A HELYSZÍNI SZEMLÉRE

42 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A HELYSZÍNI SZEMLE CÉLJA Igazolni, hogy a pályázatban bemutatott adatok hűen tükrözik a szervezetnél lévő gyakorlatot. Cél az értékelésnél felmerült kérdések tisztázása. A szervezeten belüli légkör, a szervezet környezetének vizsgálata, annak ellenőrzése, hogy modell értékűnek tekinthető a vállalkozás. A pályázat újra pontozása, értékelése.

43 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / ÉRTÉKELÉSI SZABÁLY A pályázat beadása után elindított új kezdeményezéseket az értékelők nem vehetik figyelembe. A pályázat beadása előtt indított, vagy folyamatban lévő tevékenységeket, amennyiben erre utalás van a pályázatban az értékelők figyelembe veszik és ennek megfelelően módosítják az adott alkritériumra előzetesen adott pontszámaikat.

44 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / EGYEZTETÉS A PÁLYÁZÓVAL A HELYSZÍNI SZEMLE ELŐTT Az értékelő csoport vezetője veszi fel a kapcsolatot a pályázó vállalkozás vezetőjével. Több telephely esetén a meglátogatni kívántakat előre jelezni kell. Közölni kell kikre számítunk feltétlenül a szemle során. Egyeztetéskor még csak utalás sem tehető a szemlére tervezett konkrét kérdésekre. Célszerű az utazással és szobafoglalással kapcsolatos kérdések megbeszélése.

45 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / HELYSZÍNI SZEMLE Az értékelők kísérőt kérhetnek a vizit során. Az értékelők kérhetik kísérő mellőzését. Az interjú alanyokat biztosítani kell a titoktartási kötelezettségről. A tisztaságot és rendezettséget minden esetben vizsgálni kell. Ebédidőben, vagy szünetben az értékelőknek biztosítani kell az addigi tapasztalatok zavartalan összegzését.

46 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / ÉRTÉKELÉS A HELYSZÍNI SZEMLE UTÁN a pályázatot újra kell pontozni és értékelni a szemle alapján, minden egyes alkritérium esetén, ahol a pontszám nagyobb mértékben változik, ott egy általános indoklást kell adni a pontok változására. a szemle során szerzett általános benyomás, a fogadtatás leírása, a szervezet bemutatása, a kérdések tisztázásának részletei, mennyire volt könnyű választ kapni, a csoport állásfoglalása, hogy mennyire tekinthető modell értékűnek a szervezet.

47 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / NYITÓ MEGBESZÉLÉS A helyszíni szemlén résztvevő teamtagok bemutatása. A nyitó értekezleten a pályázótól megjelentek bemutatása. Az értékelés eddigi lépéseinek ismertetése. A helyszíni szemle céljának és folyamatának ismertetése. Megállapodás a szemle időtartamának ütemezésében.

48 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / AZ ÉRTÉKELŐK LEHETŐSÉGEI A pályázó bármely alkalmazottjával, vagy csoportjával beszélgetést kezdeményezhetnek. Egyéni interjúkat kezdeményezhetnek. Dokumentumokba betekinthetnek (kivéve a bizalmas, vagy szigorúan bizalmas anyagokat). A nyitó értekezlethez hasonlóan a szemle végén záróértekezletet tartanak.

49 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 49

50 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 50

51 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / KÉRDÉSEK 1. TISZTÁZÓAK A leírtak alapján nem egyértelmű valamely módszer, tevékenység MEGERŐSÍTŐK A szemle előtt (egyéni, vagy konszenzusos értékelés kapcsán) elbizonytalankodás történt valamely kérdésben

52 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / KÉRDÉSEK 2. Merjünk pontosítatni, ha nem egészen értjük (Elnézést nem pontosan értem …). Jelezzük, ha nem rendelkezünk teljes információval – tegyünk meg mindent azért, hogy a kérdező komplett válaszhoz jusson. Válaszadás után, (ha nem derül ki egyértelműen) merjük megkérdezni az értékelőt arra gondolt-e amire a megkérdezett.

53 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / AZ ÉRTÉKELŐK ÉRTÉKRENDJE Minden megkérdezettel bizalmon alapuló kapcsolatot akarnak kialakítani, nem próbálnak az emberekre nyomás gyakorolni, vagy kényelmetlen helyzetbe hozni őket. Értékelést folytatnak, nem átvilágítást végeznek, szakmailag validifikálják a társaságot bemutató pályázati anyagot, nem vizsgálnak minden részletet. A helyszíni vizsgálatot az értékelők kívánják irányítani, kooperatív keretek között.

54 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A HELYSZÍNI SZEMLÉT ELŐSEGÍTŐ JAVASLATOK 1. Az értékelőket felkészült teamnek kell fogadnia. Olyan kollégák a fókuszban, akik „el tudják adni” a cég által elért eredményeket. Olyan tolmács vegyen részt a helyszíni szemlén, aki ismeri a minőségügyi (TQM, EFQM) nyelvezetet. A vezetők ismerjék az EFQM modell logikáját(8 alapelem, RADAR mátrix) és összefüggéseit Az interjú alanyok ismerjék a pályázatot és „egy nyelven” beszéljenek.

55 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A HELYSZÍNI SZEMLÉT ELŐSEGÍTŐ JAVASLATOK 2. Az interjú alanyok figyeljenek a nonverbális kommunikációra (testbeszéd). Minden résztvevő tanúsítson optimista magatartást (nem szabad azt mondani, hogy nem tudom!). Ne legyen feszült vizsgahangulat a cégnél (a helyszíni szemle is siker!) Az állomány (a gazdasági terület is) ismerje a Stratégiát, a Küldetést és a célokat. A kifüggesztett tájékoztatók, adatok legyenek aktuálisak, érthetőek és ismertek a dolgozók körében.

56 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A HELYSZÍNI SZEMLÉT ELŐSEGÍTŐ JAVASLATOK 3. A helyszíni szemle során „legyen kéznél” minden olyan objektív bizonyíték, ami a pályázatban szerepel (Stratégia, tervek, célok, a dokumentációk, interjúlapok,kérdőívek, felmérések eredményei /trendek/, stb. Hasznos lehet annak a bemutatása, hogy miért csinálja AZT a szervezet AMIT csinál (tágabb összefüggések és kapcsolatok ismeretének a bizonyítása). Hasznos lehet, ha előre felkészülnek és példákat mutatnak be (pl. hogyan alkalmazzák a tanulási folyamatból eredő tapasztalatokat a továbbfejlesztési tevékenységekben).

57 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A HELYSZÍNI SZEMLÉT ELŐSEGÍTŐ JAVASLATOK 4. Figyelem! A módszerek továbbfejlesztése nem termékfejlesztést jelent! Törekedjenek a PDCA elv szellemében bemutatni a tevékenységeket, módszereket és a folyamatos fejlesztés érdekében végzett munkát. Legyen igazolt a kapcsolat az adottságok és eredmények fejezetei, alfejezetei között (pl. 3. – 7. Kritérium, 1a – 2c – 2d – 5a – 9a alkritérium). Legyen világos és egyértelmű a kulcsfolyamatok meghatározásának módszere és kulcsfontosságú eredmények közötti kapcsolat.

58 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / A HELYSZÍNI SZEMLÉT ELŐSEGÍTŐ JAVASLATOK 5. Legyen ismert, hogy miként határozzák meg a szervezet Erősségeit, Fejlesztésre váró területeit. Hogyan történik a visszacsatolás? Hol használják ezeket? Célszerű elvégezni egy házon belüli önértékelést, amelynek eredménye legyen ismert a vezetők körében. A helyszíni szemle során legyen érezhető a szervezet kiválósága, modell értéke.

59 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / Iparfejlesztési Közalapítvány Magyar Minőségfejlesztési Központ 1063 Budapest Munkácsy M. 16. Telefon/Fax.: 1 /

60 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / NMD pályázók és győztesek területi megoszlása ( ) Budapest Pályázók: 30% Győztesek: 24% Nyugat - Magyarország Pályázók: 23% Győztesek: 34% Kelet - Magyarország Pályázók: 47% Győztesek: 42%

61 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / K ö s z ö n ö m m e g t i s z t e l ő f i g y e l m ü k e t !

62 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / KÉRDÉSEK!

63 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / Gyakorlat Önök előtt a munkatársi elégedettség felmérés és évi eredményei láthatók. A évi felmérés decemberben lesz. 1.Mi az önök prognózisa? 2.A feltett kérdések jól reprezentálják a dolgozói elégedettséget? 3.Önök szerint is ezek a legfontosabb kérdések? 4.Még mit kérdeznének? 5.Mit hagynának el a feltett kérdések közül?

64 „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / / Az emberi erőforrás-menedzsment kiemelt területei a következők: - A humán tőke DF-specifikus meghatározása - Menedzsment-elégedettségi mutatók - Munkavállalói elégedettség - Hallgatói elégedettség - Érdekeltségi (ösztönzési) és motivációs rendszer - Világos és átlátható személyügyi, tárgyi, pénzügyi feltételrendszer


Letölteni ppt "„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP-3.3.3-08/1.-2008-06-0021/1.0 Az önértékelés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések