Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

helye és szerepe az intézményi akkreditációban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "helye és szerepe az intézményi akkreditációban"— Előadás másolata:

1 helye és szerepe az intézményi akkreditációban
„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0 Az önértékelés helye és szerepe az intézményi akkreditációban Sződi Sándor ügyvezető igazgató IFKA- Magyar Minőségfejlesztési Központ 2008. XI. 21.

2 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
T a r t a l o m Jó úton a Dunaújvárosi Főiskola! Tapasztalati és objektív tények Önértékelés és intézményi akkreditáció Az univerzális EFQM modell A szervezeti önértékelés kockázatai NMD győztesek tapasztalatai Felkészülés a helyszíni szemlére Gyakorlat Kérdések és válaszok „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

3 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
Jó úton a Dunaújvárosi Főiskola! (kiemelések a teljesség igénye nélkül) : MSZ EN ISO 9001: : angol nyelvű alapképzés indítása, ppt konstrukcióban, HEFOP támogatással főiskolai város, campus kiépítés - Részvétel a „Közép-dunántúli régió virtuális szellemi élete” nyertes projektben - Támogatás elnyerése a „Regionális Egyetemi Tudásközpont” kialalakításához - Környezetmérnöki oktatásfejlesztési projekt : Felsőoktatási Minőség Díj bronz fokozat : Közép-dunántúli Regionális Minőségi Díj pályázat : Érték a mérték „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

4 A "Felsőoktatási intézmény" kategóriában
Arany fokozatú elismerő oklevélben részesül: Debreceni Egyetem Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kodolányi János Főiskola. Bronz fokozatú elismerő oklevélben részesül: Dunaújvárosi Főiskola Budapesti Műszaki Főiskola. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

5 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
Tapasztalati és objektív tények - Az ISO után is van élet! - Az önértékelés ma az egyik legjobb vezetői eszköz és leghatékonyabb szervezetfejlesztései módszer. - Nehéz elkezdeni, s nem szabad abbahagyni. - Nem mindegy melyik önértékelési típus mellett döntünk. A díjszimulációs módszert javasolom! - A önértékelés, mint módszer a lényeg – a pályázásnak egyéb hozadékai is vannak. - Aki sokat hezitál - lemarad. Csak a bátrak (EFQM modell:a kihívás modellje), elkötelezettek nyernek. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

6 PDCA A FOLYAMATOS FEJLESZTÉS MEGVALÓSÍTÁSA 1. 2. Hatás visszamérés
Önértékelés 1. Visszajelzés Elemzés Projektek indítása bevezetése Hatás visszamérés 2. PDCA „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

7 BURTON-APTA KFT. EREDMÉNYEI
Döntős Díjazott Fődíjas 250 500 750 1000 1997 1998 1999 2000 FOLYAMATOS FEJLŐDÉS!!! „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

8 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

9 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
AKKREDITÁCIÓ Intézményakkreditáció: Az intézményi működés értékelése az intézményi menedzsment valamint a minőségfejlesztési rendszer vizsgálata alapján. Képzési programok akkreditációja ( = programakkreditáció): Egy-egy kiválasztott képzési területen / képzési ágban az egyes intézményekben folyó képzések vizsgálata. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

10 Az „univerzális” EFQM modell
Megfelelő adaptálást követően a modell szinte minden területen alkalmazható! Egyet ne feledjünk: ez a szervezeti kiválóság modellje! „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

11 A MODELL ALAPELEMEI Az EFQM modell 8 alapeleme Eredményorientáltság
Társadalmi felelősség Vevőközpontúság Partner-kapcsolatok fejlesztése Az EFQM modell 8 alapeleme Vezetés és célok szilárdsága Folyamatos tanulás, fejlesztés és innováció Tényeken és folyamatokon alapuló vezetés Dolgozók fejlesztése és bevonása „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

12 EFQM és NMD Kiválóság Modell
Vezetés Folyamatok Emberi erőforrások Politika és Stratégia Partnerkapcso- latok és Erőforrások Kulcs fontosságú eredmé- nyek Dolgozói eredmények Vevői Társadalmi ADOTTSÁGOK 500 EREDMÉNYEK 500 INNOVÁCIÓ és TANULÁS „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

13 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
Francia Modell „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

14 kapcsolatok és Erőforrások
Regionális Minőségi Díj modellje Vezetés 120 pont Folyamatok 140 pont Emberi erőforrások Politika és Stratégia 80 pont Partner- kapcsolatok és Erőforrások 90 pont Kulcs- teljesítmény mutatók 150 pont Dolgozói eredmények Vevői 180 pont Társadalmi 30 pont ADOTTSÁGOK 550 pont EREDMÉNYEK 450 pont INNOVÁCIÓ és TANULÁS „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

15 Rendőrségi Kiválóság Modell
/ ÁVF „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

16 Közoktatás Minőségéért Díj Modell
Vezetés Folyamatok Emberi erőforrások Stratégia (hosszú távú intézményi tervezés) Közvetett Partnerkapcso-latok és Erőforrások Kulcs- fontosságú eredmények Munkatársi Közvetlen Partneri Társadalmi hatás eredményei ADOTTSÁGOK 500 pont EREDMÉNYEK 500 pont INNOVÁCIÓ és TANULÁS Ismertetni kell a modell két területét és a két oldal közötti kapcsolatrendszert. Ismertetni kell a nyilak értelmezését. El kell mondani, hogy a pontszám ugyanaz, mint az EFQM modellnél minden kritérium esetében. Itt kell elmondani két modell közötti különbséget a két kategóriában. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

17 KARI KIVÁLÓSÁGI MODELL
Miskolci Egyetem / Önértékelési kézikönyv „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

18 a PDCA, valamint tapasztalataim figyelembe vételével állítottam össze.
A szervezeti önértékelés kockázatait: a PDCA, valamint tapasztalataim figyelembe vételével állítottam össze. PDCA „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

19 RADAR ÉRTÉKELÉS Eredmények, célok meghatározása (Result) PDCA -
Megközelítés és alkalmazás Értékelése és Felülvizsgálata (Assessment and Review) Megközelítés, módszer megtervezése (Approach) PDCA - R A D A R Itt csak azt kell bemutatni, hogy a RADAR szó az angol rövidítés kezdőbetűiből adódik. A RADAR értelmezése az alábbi: Az intézmény fejlesztése érdekében: meg kell határoznia Eredményeit az intézmény pedagógiai/nevelési programjának és stratégiájának megalkotási folyamatának részeként; meg kell terveznie és ki kell alakítania azon Megközelítéseket, módszereket, amelyek hozzásegítik az intézmény kitűzött céljainak (eredményeinek) eléréséhez; a kiválasztott módszereket rendszeresen és módszeresen, a rendszerbe integrált módon kell Alkalmaznia; Értékelnie kell és Felül kell vizsgálnia módszereit. Megközelítés, módszer Alkalmazása (Deployment) „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

20 A tervezési szakasz kockázatai – 1.
Bátorság, vagy annak hiánya Rossz értékelési típust választunk Megkönnyíti döntésünket a következő dián látható mátrix. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

21 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

22 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
A tervezési szakasz kockázatai – 2. Nem tűzünk ki elérendő célokat Már az elején szögezzük le: mit szeretnénk, mit várunk az önértékeléstől. Mi lesz annak hozama a vállalkozás, v. szervezet számára. Használjuk bátran a módszerek kiválasztásánál már jól bevált 5W - 1H segédletünket. Javallat: a szervezeti önértékelési ciklus végén is célszerű ugyanezt megtennünk. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

23 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
5W – 1H MÓDSZER MIT What MIÉRT Why KI Who MIKOR When HOL Where Lehet-e másképpen? Lehet-e jobban? HOGYAN How „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

24 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
A tervezési szakasz kockázatai – 3. Vezetés Talán a legfontosabb kockázati elem. Győződjünk meg a vezetés elkötelezettségéről! Kevés, ha csak az első számú vezető akarja! Nem jobb a helyzet akkor sem, ha rajta kívül mindenki szeretné. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

25 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
A tervezési szakasz kockázatai – 4. Erőforrások feltérképezése A humán és anyagi erőforrások felmérésére fordítsunk kellő energiát. (arany tojást tojó tyúk) „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

26 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
A tervezési szakasz kockázatai – 5. Időterv hiánya, vagy rossz becslés Rosszul mérjük fel az önértékelés időtartamát. Készítsünk pontos ütemtervet! Tanácsadó kiválasztása Mond te kit választanál? Kell egyáltalán? Követeljünk referenciát? Olcsó húsnak híg a leve? „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

27 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
A tervezési szakasz kockázatai – 6. Érintettek tájékoztatása Kiemelve a teljes vezetői kört, a tulajdonosokat, a munkatársakat, legfontosabb partnereinket. Megbízatás, meghatalmazás Fordítsunk figyelmet erre a látszólag bürokratikus elemre! „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

28 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
A tervezési szakasz kockázatai – 7. Felkészülés, felkészítés Nem fordítunk kellő figyelmet a munkában résztvevők felkészítésére. A felkészülési szakasz rövid, kapkodó. Tapasztalat Mások szervezeti önértékelési tapasztalatainak figyelmen kívül hagyása. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

29 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
A végrehajtási szakasz kockázatai – 1. Információ gyűjtés Az információgyűjtés rendszere nincs szinkronban a kiválasztott önértékelési módszerrel Interjú készítés Az interjúzás nem elég reprezentatív. Az interjúk előkészítetlenek. Az interjúra nem fordít egyik fél sem kellő figyelmet. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

30 A végrehajtási szakasz kockázatai - 2.
Módszer leltár Nem térképeztük fel az alkalmazott eszközöket, módszereket. Eredmények számbavétele Tervezetlen módon, strukturálatlanul történik Javaslat: Bodor-Hercz : A szervezeti kiválóság mérése és bemutatása „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

31 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
A végrehajtási szakasz kockázatai Benchmarking Amiről beszélni kell: A kiválasztás szempontjai (almát az almával) Benchmarking politika A benchmarking ismeretek folyamatos bővítése Tudatosság / tanulás / nyitottság Eredmények hasznosítása „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

32 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
A végrehajtási szakasz kockázatai Elégedettségek felmérése - Dolgozói - Vevői - Társadalmi Figyeljünk oda pl. kérdőíves módszernél: - ki készítse - milyen kérdéseket tartalmazzon - milyen rendszeres legyen - hogyan dolgozzuk fel - miként csatoljuk vissza - hogyan hasznosítsuk „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

33 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
A végrehajtási szakasz kockázatai - 5. Adat források Nem hasznosítunk minden lehetséges forrást (pl. mérlegadatok, eredmény-kimutatások, szervezeti nyilvántartások, jelentések, beszámolók, interjúk, vevői és társadalmi visszajelzések, felmérések, Benchmark adatok). Trendek Nem tudunk 3 éves trendet bemutatni! (4 mérés) „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

34 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
A végrehajtási szakasz kockázatai – 6. Helyszíni szemle Lebecsüljük a helyszíni szemle jelentőségét. Ritkábban: túlzott jelentőséget tulajdonítunk neki. Részjelentések és beszámolók Egyénileg és team konszenzust követően. Erősségek, fejlesztendő tevékenységek és kérdések gyűjtése a beszámolókból. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

35 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
Az önértékelés követése – 1. Rangsorolás Elmarad a fejlesztendő területek rangsorolása (team feladat). Helyesbítő és megelőző intézkedések, illetve fejlesztések megtervezése. Fejlesztési program Fejlesztési program elkészítése elmarad (feladat, felelős, határidő) és kiadása/ismertetése „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

36 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
Az önértékelés követése – 2. Fejlesztések bevezetése Nem teljes körű a fejlesztések bevezetése, megvalósítása Intézkedések eredményeinek értékelése, mérése és felügyelete Aktualizálás Késik az üzletpolitika, stratégia aktualizálása, az intézkedések végrehajtása. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

37 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
Az önértékelés követése – 3. Önértékelés módszerének vizsgálata Az önértékelés módszerének felülvizsgálata, fejlesztése. A kitűzött célok szem előtt tartásával! Elismerések Önértékelésben résztvevők eredményes munkájának elismerése. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

38 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

39 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

40 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

41 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
FELKÉSZÜLÉS A HELYSZÍNI SZEMLÉRE „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

42 A HELYSZÍNI SZEMLE CÉLJA
Igazolni, hogy a pályázatban bemutatott adatok hűen tükrözik a szervezetnél lévő gyakorlatot. Cél az értékelésnél felmerült kérdések tisztázása. A szervezeten belüli légkör, a szervezet környezetének vizsgálata, annak ellenőrzése, hogy modell értékűnek tekinthető a vállalkozás. A pályázat újra pontozása, értékelése. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

43 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
ÉRTÉKELÉSI SZABÁLY A pályázat beadása után elindított új kezdeményezéseket az értékelők nem vehetik figyelembe. A pályázat beadása előtt indított, vagy folyamatban lévő tevékenységeket, amennyiben erre utalás van a pályázatban az értékelők figyelembe veszik és ennek megfelelően módosítják az adott alkritériumra előzetesen adott pontszámaikat. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

44 EGYEZTETÉS A PÁLYÁZÓVAL A HELYSZÍNI SZEMLE ELŐTT
Az értékelő csoport vezetője veszi fel a kapcsolatot a pályázó vállalkozás vezetőjével. Több telephely esetén a meglátogatni kívántakat előre jelezni kell. Közölni kell kikre számítunk feltétlenül a szemle során. Egyeztetéskor még csak utalás sem tehető a szemlére tervezett konkrét kérdésekre. Célszerű az utazással és szobafoglalással kapcsolatos kérdések megbeszélése. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

45 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
HELYSZÍNI SZEMLE Az értékelők kísérőt kérhetnek a vizit során. Az értékelők kérhetik kísérő mellőzését. Az interjú alanyokat biztosítani kell a titoktartási kötelezettségről. A tisztaságot és rendezettséget minden esetben vizsgálni kell. Ebédidőben, vagy szünetben az értékelőknek biztosítani kell az addigi tapasztalatok zavartalan összegzését. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

46 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
ÉRTÉKELÉS A HELYSZÍNI SZEMLE UTÁN a pályázatot újra kell pontozni és értékelni a szemle alapján, minden egyes alkritérium esetén, ahol a pontszám nagyobb mértékben változik, ott egy általános indoklást kell adni a pontok változására. a szemle során szerzett általános benyomás, a fogadtatás leírása, a szervezet bemutatása, a kérdések tisztázásának részletei, mennyire volt könnyű választ kapni, a csoport állásfoglalása, hogy mennyire tekinthető modell értékűnek a szervezet. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

47 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
NYITÓ MEGBESZÉLÉS A helyszíni szemlén résztvevő teamtagok bemutatása. A nyitó értekezleten a pályázótól megjelentek bemutatása. Az értékelés eddigi lépéseinek ismertetése. A helyszíni szemle céljának és folyamatának ismertetése. Megállapodás a szemle időtartamának ütemezésében. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

48 AZ ÉRTÉKELŐK LEHETŐSÉGEI
A pályázó bármely alkalmazottjával, vagy csoportjával beszélgetést kezdeményezhetnek. Egyéni interjúkat kezdeményezhetnek. Dokumentumokba betekinthetnek (kivéve a bizalmas, vagy szigorúan bizalmas anyagokat). A nyitó értekezlethez hasonlóan a szemle végén záróértekezletet tartanak. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

49 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

50 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

51 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
KÉRDÉSEK 1. TISZTÁZÓAK A leírtak alapján nem egyértelmű valamely módszer, tevékenység MEGERŐSÍTŐK A szemle előtt (egyéni, vagy konszenzusos értékelés kapcsán) elbizonytalankodás történt valamely kérdésben „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

52 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
KÉRDÉSEK 2. Merjünk pontosítatni, ha nem egészen értjük (Elnézést nem pontosan értem …). Jelezzük, ha nem rendelkezünk teljes információval – tegyünk meg mindent azért, hogy a kérdező komplett válaszhoz jusson. Válaszadás után, (ha nem derül ki egyértelműen) merjük megkérdezni az értékelőt arra gondolt-e amire a megkérdezett. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

53 AZ ÉRTÉKELŐK ÉRTÉKRENDJE
Minden megkérdezettel bizalmon alapuló kapcsolatot akarnak kialakítani, nem próbálnak az emberekre nyomás gyakorolni, vagy kényelmetlen helyzetbe hozni őket. Értékelést folytatnak, nem átvilágítást végeznek, szakmailag validifikálják a társaságot bemutató pályázati anyagot, nem vizsgálnak minden részletet. A helyszíni vizsgálatot az értékelők kívánják irányítani, kooperatív keretek között. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

54 A HELYSZÍNI SZEMLÉT ELŐSEGÍTŐ JAVASLATOK 1.
Az értékelőket felkészült teamnek kell fogadnia. Olyan kollégák a fókuszban, akik „el tudják adni” a cég által elért eredményeket. Olyan tolmács vegyen részt a helyszíni szemlén, aki ismeri a minőségügyi (TQM, EFQM) nyelvezetet. A vezetők ismerjék az EFQM modell logikáját(8 alapelem, RADAR mátrix) és összefüggéseit Az interjú alanyok ismerjék a pályázatot és „egy nyelven” beszéljenek. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

55 A HELYSZÍNI SZEMLÉT ELŐSEGÍTŐ JAVASLATOK 2.
Az interjú alanyok figyeljenek a nonverbális kommunikációra (testbeszéd). Minden résztvevő tanúsítson optimista magatartást (nem szabad azt mondani, hogy nem tudom!). Ne legyen feszült vizsgahangulat a cégnél (a helyszíni szemle is siker!) Az állomány (a gazdasági terület is) ismerje a Stratégiát, a Küldetést és a célokat. A kifüggesztett tájékoztatók, adatok legyenek aktuálisak, érthetőek és ismertek a dolgozók körében. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

56 A HELYSZÍNI SZEMLÉT ELŐSEGÍTŐ JAVASLATOK 3.
A helyszíni szemle során „legyen kéznél” minden olyan objektív bizonyíték, ami a pályázatban szerepel (Stratégia, tervek, célok, a dokumentációk, interjúlapok,kérdőívek, felmérések eredményei /trendek/, stb. Hasznos lehet annak a bemutatása, hogy miért csinálja AZT a szervezet AMIT csinál (tágabb összefüggések és kapcsolatok ismeretének a bizonyítása). Hasznos lehet, ha előre felkészülnek és példákat mutatnak be (pl. hogyan alkalmazzák a tanulási folyamatból eredő tapasztalatokat a továbbfejlesztési tevékenységekben). „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

57 A HELYSZÍNI SZEMLÉT ELŐSEGÍTŐ JAVASLATOK 4.
Figyelem! A módszerek továbbfejlesztése nem termékfejlesztést jelent! Törekedjenek a PDCA elv szellemében bemutatni a tevékenységeket, módszereket és a folyamatos fejlesztés érdekében végzett munkát. Legyen igazolt a kapcsolat az adottságok és eredmények fejezetei, alfejezetei között (pl. 3. – 7. Kritérium, 1a – 2c – 2d – 5a – 9a alkritérium). Legyen világos és egyértelmű a kulcsfolyamatok meghatározásának módszere és kulcsfontosságú eredmények közötti kapcsolat. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

58 A HELYSZÍNI SZEMLÉT ELŐSEGÍTŐ JAVASLATOK 5.
Legyen ismert, hogy miként határozzák meg a szervezet Erősségeit, Fejlesztésre váró területeit. Hogyan történik a visszacsatolás? Hol használják ezeket? Célszerű elvégezni egy házon belüli önértékelést, amelynek eredménye legyen ismert a vezetők körében. A helyszíni szemle során legyen érezhető a szervezet kiválósága, modell értéke. „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

59 Iparfejlesztési Közalapítvány Magyar Minőségfejlesztési Központ
1063 Budapest Munkácsy M. 16. Telefon/Fax.: 1 / „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

60 NMD pályázók és győztesek területi megoszlása
( ) Budapest Pályázók: 30% Győztesek: 24% Kelet - Magyarország Pályázók: 47% Győztesek: 42% Nyugat - Magyarország Pályázók: 23% Győztesek: 34% „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

61 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
K ö s z ö n ö m m e g t i s z t e l ő f i g y e l m ü k e t ! „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

62 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
KÉRDÉSEK! „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

63 Gyakorlat Önök előtt a munkatársi elégedettség
felmérés és évi eredményei láthatók. A évi felmérés decemberben lesz. Mi az önök prognózisa? A feltett kérdések jól reprezentálják a dolgozói elégedettséget? Önök szerint is ezek a legfontosabb kérdések? Még mit kérdeznének? Mit hagynának el a feltett kérdések közül? „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0

64 Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán
Az emberi erőforrás-menedzsment kiemelt területei a következők: - A humán tőke DF-specifikus meghatározása - Menedzsment-elégedettségi mutatók - Munkavállalói elégedettség - Hallgatói elégedettség - Érdekeltségi (ösztönzési) és motivációs rendszer - Világos és átlátható személyügyi, tárgyi, pénzügyi feltételrendszer „Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0


Letölteni ppt "helye és szerepe az intézményi akkreditációban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések