Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Szegedi Szabadtéri Játékok és Fesztivál Szervező Kht.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Szegedi Szabadtéri Játékok és Fesztivál Szervező Kht."— Előadás másolata:

1 A Szegedi Szabadtéri Játékok és Fesztivál Szervező Kht.

2 A Kht. tevékenysége üzletágak szerint:
Szabadtéri Játékok: Dóm tér Újszegedi Szabadtéri Színpad Reök-palota: városi képtár alapfunkció multikulturális jelleg Fesztiválszervezői tevékenység: koordinációs feladatok új fesztiválesemények

3 Szegedi Szabadtéri Játékok
Kulturális fesztivál Idegenforgalmi szerepvállalás Kommunikációs esemény Gazdasági hatás

4 I.1. Szegedi Szabadtéri Játékok A kulturális fesztivál
új művészeti értékek létrehozása (saját produkciók) világban megjelenő kulturális értékek bemutatása

5 Új kulturális értékek létrehozása: saját produkciók
Csárdáskirálynő 2005, 2006 Bánk bán 2006 János vitéz 2005, 2006 (Újszegedi Színpad)

6 SAJÁT PRODUKCIÓK 2005-ÖS ÉVAD 2006-OS ÉVAD János vitéz 2007-ES ÉVAD
Boldogasszony vendégség Új világ Nabucco Csárdáskirálynő Csárdáskirálynő Rudolf János vitéz Bánk bán János vitéz 2007-ES ÉVAD Marica grófnő Rudolf Bánk bán

7 Különböző műfajok kedveltsége

8 Kulturális értékek bemutatása
Rómeó és Júlia 2005 Török Tánc-show (bemutató: 2007)

9 A Kht. három évadának rendezői, koreográfusai
Zsuráfszky Zoltán, Kesselyák Gergely, Alföldi Róbert, Kerényi Miklós Gábor, Juronics Tamás, Szikora János Szirtes Tamás, Seregi László, Eszenyi Enikő

10 A Kht. három évadának sztárjai
Agárdy Gábor, Gregor József Haumann Péter, Rálik Szilvia, Herrnádi Judit, Bodrogi Gyula, Stohl András, Gálffi László, Kiss B. Atilla, Marton Éva, Tokody Ilona, Keszi Bori, Sólyom Nagy Sándor Dolhai Attila, Bereczki Zoltán, Szinetár Dóra, Janza Kata, Gálvölgyi János, Oroszlán Szonja, Gallusz Nikolett, Malek Andrea, Lukács Gyöngyi, Nyári Zoltán, Nagy Ervin, Pindroch Csaba, Tordy Géza, Lehoczky Zsuzsa, Székhelyi József, Paolo Gavanelli, George Benson

11 I.2. A Szegedi Szabadtéri Játékok idegenforgalmi szerepvállalása
erőfeszítések az idegenforgalom növeléséért idegennyelvű szövegkivetítő háromnyelvű weblap és turisztikai kiadványok korai műsorhirdetés turisztikai termékfejlesztés: komplett utazási package-ek kínálata a TUI Utazási Központtal együttműködve

12 elért eredmények az idegenforgalom területén
A Szegedi Szabadtéri Játékok a belföldi idegenforgalmi piacon már kellő súllyal vesz részt, tekintettel, hogy a látogatók több mint 61% nem Szeged város közönsége

13 A nem szegedi nézők állandó lakóhelyének
földrajzi eloszlása

14 I.3. A Játékok, mint kommunikációs esemény
tervezett marketing és PR-stratégia 2006-ban 925 alkalommal számolt be a média a Szegedi Szabadtéri Játékokkal kapcsolatos eseményekről Médiatámogatók: TV2, Sláger Rádió, Népszabadság, Sanoma Kiadó (Maxima), Pesti Műsor, Boomerang Média, Index.hu, Port.hu, Webrádió, Mahír Cityposter, Inetrmédia Kft., Pont Reklám, Rádió88, Délmagyarország c. napilap, Szeged Városi Televízió, IPM

15 Szabadtéri Játékok – erős kulturális brand
Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata és az Európa Centrum Kht. megbízásából készített felmérés azt bizonyítja, hogy a Fesztivál Szeged második legerősebb szimbóluma a Tisza után, ami jelentősen meghatározza a város kulturális arculatát

16 A Szabadtéri Játékok nézői az alábbiak alapján tájékozódnak a fesztivál eseményeiről
% Képes magazinból tájékozódott 1711 4 Egyéb forrásból tájékozódott 8 Ingyenes reklámújságból vagy szórólapból tájékozódott 12 Tévéből, rádióból tájékozódott 16 Napilapból tájékozódott 24 Plakátról tájékozódott 25 IINTERNETRŐL TÁJÉKOZÓDOTT 37 BARÁTOKTÓL, ISMERŐSÖKTŐL TÁJÉKOZÓDOTT 39

17 A Szegedi Szabadtéri Játékok látogatásának rendszeressége
Esetszám % szinte minden produkciót megnéz 278 16,4 ÉVENTE/SZINTE ÉVENTE JÖN 732 43,2 többször is jön, de nem rendszeresen 324 19,1 csak alkalmi látogató 361 21,3 Összesen: 1695 100,0

18 Vendégeink az alábbi motivációk alapján nézik meg az egyes produkciókat

19 I.4. A Szegedi Szabadtéri Játékok gazdasági hatása
a Fesztivál jelentős gazdaságélénkítő hatást fejt ki: a Szabadtérire érkező vendégek a belépőjegyre áldozott minden 1 Ft mellett további 2,2 Ft-ot költöttek a városban. A Játékokkal összefüggésben tehát több, mint 430,1 millió Ft költés realizálódott az „átlagnéző”: 40,7 éves, diplomás, aktív dolgozó, megyeszékhelyen élő nő önálló vendéglátás társadalmi szerepvállalás: Bánk bán kivetítése augusztus 20-án, jegy-árverés jótékony célra, Szabadtéri játszóház

20 A nézők nemek szerinti összetétele

21 Ingyenes térzenei koncert a Dóm téri előadások után 2006-ban

22 Bánk bán kivetítés 2006. augusztus 20-án

23 II. Reök-palota Művészeti Centrum

24 Reök-palota Művészeti Centrum
kulturális értékek bemutatása képtár alapfunkció „Élő-szív” összművészeti jelleg: szobaszínház, irodalmi estek, szalonbeszélgetések, kamarazenekari koncertek világhírű képzőművészek bemutatása helyi alkotóközösségek bemutatkozásának lehetősége „plázarendszer”: a kultúra és a vendéglátás összekapcsolása termékkapcsolás: Szabadtéri Játékok és Reök-palota

25 A Szabadtéri és a Reök-palota kínálatának összekapcsolása
Válaszolók száma % Elmentek mozizni 1278 4 Elmentek sporteseményre Elmentek szórakozóhelyre 7 ELMENTEK KIÁLLÍTÁSRA 12 Elmentek strandra 15 Elmentek egyéb programra 1274 16 AZ ELŐADÁSON KÍVÜL NEM VOLT PROGRAMJUK 1607 20 ELMENTEK ÉTTEREMBE 48 Elmentek sétálni, fagylaltozni 65

26 III. Fesztiválszervezői tevékenység
Koordinációs feladatok ellátása (pl.: Pécs Európa Kulturális Fővárosa 2010 projekt) Új fesztiválesemények létrehozása - Nemzetközi Lófuttatás és Lovasverseny - Mezzo Operafesztivál (az opera Oscar-ja) - Boszorkányfesztivál - Rendi Borfesztivál

27 Európa Kulturális Fővárosa Pécs 2010 – Szeged kiemelt partner

28


Letölteni ppt "A Szegedi Szabadtéri Játékok és Fesztivál Szervező Kht."

Hasonló előadás


Google Hirdetések