Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan működik az ügyfélkapu? Kopint-Datorg zRt..

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan működik az ügyfélkapu? Kopint-Datorg zRt.."— Előadás másolata:

1 Hogyan működik az ügyfélkapu? Kopint-Datorg zRt.

2 Központi Rendszer

3 E-szolgáltatások APEH Elektronikus adó- és járulékbevallás Adófolyószámla-kivonat igénylése Nyugtaletöltés Okmányirodai ügyintézés Anyakönyvi kivonat Egyéni vállalkozói igazolvány Járműigazgatási ügyek Járműkísérő lap Lakcímigazolvány Lakcímváltozás Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa Vezetői engedély Nemzetközi vezetői engedély Időpontfoglalás okmányirodába Személyi adatszolgáltatás letiltása a központi adatnyilvántartásból Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság Kérelmek Nyilatkozatok Bejelentések Országos Felsőoktatási Információs Központ Elektronikus felvételi Kormányzati Portál Gépjárműkereső Cégkereső Ingatlankereső Fórum OEP TAJ-nyilvántartással összefüggő szolgáltatások egyéni ügyfelek részére

4 ÜK Regisztrációk

5 Látogatottság

6 E-feltöltések

7 Iránytű a közérdekű információkhoz A közérdekű információszolgáltatás Az ügyintézés eszköze (Ügyfélkapu) A véleménynyilvánítás színtere Közvéleménymérés (eGAMES) A KORMÁNYZATI PORTÁL KONCEPCIÓJA

8 KORMÁNYZATI PORTÁL - ÜGYFÉLKAPU A kormányzati, államigazgatási információ egyszerű és gyors eljuttattása az állampolgárokhoz, elektronikus ügyintézési felületet biztosítása A „szolgáltató állam” elektronikus információs kapuja a Kormányzati Portál, a MAGYARORSZAG.HU A szolgáltatáshozzáféréshez szükséges azonosítás biztosítása: Ügyfélkapu

9 REGISZTRÁCIÓ LÉPÉSEI 1.Személyes megjelenés az okmányirodában 2.Új ügyfélkapu-regisztráció létrehozása, vagy meglévő, ideiglenes regisztráció véglegesítése 3.Adatlap és nyilatkozat aláírása 4. ben érkezik az egyszer használatos kód, mely 5 napig érvényes. Lejárta után az „elfelejtett jelszó” menüben lehet újat kérni. 5.A kód aktiválása

10 Jelszó1, azonosító1 Jelszó2, azonosító2 Jelszó3, azonosító3 Jelszó4, azonosító4 HOGYAN TESZI LEHETŐVÉ AZ ÜGYFÉLKAPU AZ EGYABLAKOS ÜGYINTÉZÉST ÜGYFÉLHIVATAL

11 HOGYAN TESZI LEHETŐVÉ AZ ÜGYFÉLKAPU AZ EGYABLAKOS ÜGYINTÉZÉST? Jelszó, azonosító Ügyfélkapu

12 AZONOSÍTÁS ÉS HITELESÍTÉS AZ ÜGYFÉLKAPU

13 AZONOSÍTÁS ÉS HITELESÍTÉS AZ ÜGYFÉLKAPUN A évi CXL. törvény értelmében az Ügyfélkapun bejelentkezett ügyfél személyi adatai nem továbbíthatóak a szolgáltatást nyújtó közigazgatási területek/szakrendszer részére. A szakhatóság a igénybevevő személy és a kérelem alanyának személy- azonosságát az interneten bekért szakrendszeri egyedi azonosító (APEH szakterület esetén a természetes személy adóazonosító száma), alapján tudja saját területén ellenőrizni. Lehetősége van a szakterületnek az ügyfélkaput használó és az ügyben érintett adatainak „összevetésére” a rendszer adta funkcionális megoldással. Ehhez el kell küldje a KR-integrátoron keresztül a Regisztrációs modulhoz az azonosítandó személy általa ismert természetes azonosítóit. Ezt a folyamatot nevezik az ügyfélkapurendszer viszontazonosítási funkciójának.

14 AZ IDEIGLENES TÁRHELY AZ ÜGYFÉLKAPUN Az ügyfélkapu használata során rögzült adatok helye Egyéb, járulékos közigazgatási szolgáltatások Megoldás az ügyfélkapu naponkénti látogatottságára Ügyfélkapu gyakori látogatottságának biztosítása

15 HOGYAN SZABÁLYOZZA A TÖRVÉNY AZ ÜGYFÉLKAPU MŰKÖDÉSÉT? Jelszó, azonosító Ügyfélkapu ÜGYFÉL HIVATAL –1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről –1992. évi LXIII. törvény. a személyi adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról –1992. évi LXVI. törvény a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról –2001. évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról –2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól annak hatálybalépésétől –146/1993. (X. 26.) korm. rendelet a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény végrehajtásáról –43/1994. (III. 29.) korm. rendelet a rejtjel tevékenységről –184/2004. (VI. 3.) kormány rendelet az elektronikus közigazgatási ügyintézésről és a kapcsolódó szolgáltatásokról –…/2005 BM rendelet Az okmányirodák és személyi adat- és lakcímnyilvántartás központi szervének közreműködésével történő regisztrációs eljárás részletes szabályairól –.../2005. PM-IHM-MeH együttes rendelet Az elektronikus ügyintézést választó adózó bevallási és adatszolgáltatási kötelezettségének az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalhoz történő teljesítésének szabályairól

16 FELMERÜLŐ ADATVÉDELMI KÉRDÉSEK TerületMegoldás Szabályozási kérdések Informatikai biztonsági szabályzat MSZ ISO/IEC 17799:2002 szabvány szerint Alaprendszerek informatikai védelme A gyártók, szállítók által megfogalmazott biztonsági szabályok implementálása, a folyamatos nyomonkövetés (operációs rendszer, adatbáziskezelő, kommunikációs eszközök) Kommunikáció (modulok között) Az egyes modulok közötti belső kommunikáció védett csatornákon keresztül (VPN) (ahol nem lehetséges VPN, ott HTTPS protokoll). Üzemelés- biztonság SLA-k meghatározása, üzemeltetési dokumentációs csomag kidolgozása Fizikai és környezeti biztonság Biztonságos üzemelő környezet kialakítása: MSZ ISO/IEC 17799:2002 szabvány, IEC szabványok, CISPR 22-IT szabványok, Munka-, tűz- és vagyonvédelmi előírások : MSZ 595 Építmények tűzvédelme, MSZ 274 Villámvédelem, MSZ 172 Érintésvédelmi szabályzat, MSZ Tűzjelző berendezés, Számítóközpontok tűzvédelme MI

17 MEG KELL KÜLÖNBÖZTETNI AZ ÜGYFÉLKAPUS ÉS AZ ÜGYFÉLKAPU MELLETTI SZOLGÁLTATÁSOKAT SZOLGÁLTATÁSOK ÉS NEM SZOLGÁLTATÓK BÁRKI SZOLGÁLTATHASSON ELŐBB AZ ÜGYFÉL, AZTÁN AZ ÜGYEK AZ ÜGYFÉLTÁRHELY életesemények ontológiájának felmérése az állampolgárok igényeit és körülményeit figyelembe véve aktív portál kifejlesztése megalkotjuk az életesemények referenciamodelljeit, majd a referenciamodellekhez webes technológián alapuló generikus workflow TÁVLATI FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK

18 ÜGYFÉLVONAL Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ célja globális és hatékony többcsatornás fogadó-válaszadó szolgálat megszervezése, amely egyértelmű és azonnali válaszokat nyújt az állampolgárok és a vállalkozások számára. feladata az állampolgárok, vállalkozások és egyéb szervezetek teljes körű és szakszerű tájékoztatása, útbaigazítása a közigazgatással kapcsolatos ügyeik gyors és hatékony intézése érdekében a Központ ellátja az EU állampolgárai és az idegen nyelven érdeklődők eligazítását is

19 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Hogyan működik az ügyfélkapu? Kopint-Datorg zRt.."

Hasonló előadás


Google Hirdetések